|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Borte
|
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?Jeg tror ikke Beatles ville vært så bra uten Paul og John. Men de var/er begge fantastiske musikere og det jeg vil kalle musikalske genier, så de ville nok skapt mye bra musikk om de ikke traff hverandre også. Det er ikke flaks at Beatles ble så bra. De er/var dyktige musikere og låtskrivere alle sammen.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?Vi hadde her forleden en lang og nerdete diskusjon om hvem som var best og viktigst av John og Paul. Det ble tilløp til ampert. Jeg er selvsagt John-fan.
![]() |
#43 |
flisespikker
|
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?
Det tror jeg er en av de minst kontroversielle uttalelsene jeg har sett her inne på en stund.
![]() |
#44 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?Jeg digger I'll get you. Den er rett og slett utrolig kul.
![]() |
#45 |
Textrovert
|
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?Jeg er enig med La Luna og Kasia. The Long And Winding Road er min favoritt. Men min favorittbeatle er John Lennon.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Pfft! Prøv å plukk noe av Ringos tromming, så ser du at han egentlig ikke var dårlig i det hele tatt (gjerne stikkene på Here comes the sun).
![]() |
#47 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Nei. Han er underkjent. Han var naturligvis ikke Keith Moon (digresjon: Zak Starkey spilte med The Who sist de var i Oslo, han er også god), men han hadde en imponerende rytme. Jeg tror knapt det er noen Beatles-spor der tempoet øker, og trommene var ofte gjort ferdig med ett take. Han var mer enn comic relief, og jeg tror han bidro vesentlig mer til The Beatles' sound, og evne til å spille brukbart live under håpløse forhold, enn han vanligivs blir kreditert med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Passiv
|
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?Vanskelig å velge, men tror det må bli "Hey Jude". |
![]() |
![]() |
#49 |
Borte
|
![]() |
#50 |
Borte
|
![]() |
#51 |
|
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?Jeg har gitt opp. Jeg GREIER ikke velge en. Sitter her og leser innlegg etter innlegg og tenker "Ja! Den var bra! Nei! Den er enda bedre! Men! Men! :rabla: " |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?Love Me Do er en av mine absolutte favoritter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
Jeg er uenig. Disse fire utfylte hverandre, og det spørs om noen av dem hadde blitt så bra alene.
![]() |
#54 |
Borte
|
Jeg tror de hadde vært like gode musikere om de aldri hadde truffet hverandre, men drevet med musikk på hver sin kant. Men de hadde ikke vært Beatles og de hadde antakelig ikke vært legendariske på den måten Beatles er det.
![]() |
#55 |
|
Jeg er usikker på om de hadde blitt like gode musikere, for jeg tror de utviklet hverandre og dermed ble så gode som de ble på grunn av dette samarbeidet.
![]() |
#56 |
-
Medlem siden: Oct 2006
George ville vært elektriker, Ringo ville spilt trommer i et danseband i Nord-England, John Lennon ville vært poet og illustratør med kulttilhengerskare og Paul ville vært Andrew Lloyd Webber (som om ikke én av ham allerede er forjævlig nok). |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Borte
|
Da er vi bare uenige. Jeg likte Beatles best de siste årene da de stadig var på randen av oppløsning og managementet hadde æren for veldig mye. Da de dopet og festet og gikk barbeint. Fra Revolver(1966) og frem til oppløsningen i 1970 syns jeg de laget sine absolutt beste låter. Det var også en tid med veldig mye turbulens i gruppa og hvor de samtidig utviklet seg mye musikalsk. Er min mening da, uten at jeg egentlig har veldig peiling. Jeg bare synser.
![]() |
#58 |
Borte
|
![]() Sv: Din Beatles-favoritt?******
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
Vel, de hadde ikke kommet seg til de siste årene uten å ha de første årene først.
![]() |
#60 |
Borte
|
Nei, det satt jeg akkurat å tenkte på. Det jeg egentlig mener er vel at de er/var uvanlig gode musikere hver for seg også, i tillegg til at det var et lykketreff at de traff hverandre og utviklet hverandre. Og at de hadde Brian Epstein til manager. Tilfeldigheter og flaks og store talenter ga oss Beatles. Liksom. Jeg syns de siste årene understreket dette fordi de gjorde hver sin greie i mye større grad enn de første åra. De beviste at de var mer enn langt hår og rebelsk musikk, og beviste sin individuelle musikalitet.
![]() |
|
|