Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-16, 09:55   #21
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc

Nei, her kommer ikke noe sånt inn i huset, jeg reagerer på ganske mye av sånne produkter og får litt forskjellig reaksjoner, så det unngår vi.
En gang hadde datteren en overnattingsgjest som uheldigvis hadde en parfyme jeg ikke tålte, og som 11-åringer flest brukte de den generøst, og det ble så ille at jeg måtte forlate huset og de måtte begge dusje, og selv etter et par timers utlufting måtte de ta en dusj til da jeg kom hjem, og jeg måtte oppholde meg to etasjer unna resten av tiden gjesten var her.
Så jeg syns jo sånt er en uting, og blir irritert når jeg kommer inn i butikker som bruker sånt "for stemningen skyld".

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:55   #22
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir dårlig av parfymelukt så det bruker jeg ikke og syns det er forferdelig å gå på do hos folk som bruker det.

Gammel 22-04-16, 11:46   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får hodepine og kvalmeanfall av duftlys og parfymegreier. :urk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 12:03   #24
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nei takk!
Den dagen noe sånt kommer inn i huset mitt, må jeg ut av det. Jeg får migrene og hodepine av det. Det samme gjelder for parfyme. Djevelens verk spørr du meg. På ikea prøver jeg å unngå det. Trekker pusten når det nærmer seg området med duftlys og løper gjennom.

Gammel 22-04-16, 12:27   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir alltid så forundret over hvor mange her inne som reagerer så veldig på lukt/parfyme osv.
I RL kjenner jeg nesten ingen. (Som reagerer så kraftig på parfymeprodukter og lukt. Jeg kjenner folk i RL, altså. )

Gammel 22-04-16, 12:30   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg blir alltid så forundret over hvor mange her inne som reagerer så veldig på lukt/parfyme osv.
I RL kjenner jeg nesten ingen. (Som reagerer så kraftig på parfymeprodukter og lukt. Jeg kjenner folk i RL, altså. )

Jeg må tilstå at jeg ikke aner hvor mange av dem jeg kjenner IRL som reagerer på slikt. Det er ikke et vanlig samtaletema.

Gammel 22-04-16, 13:19   #27
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

. På ikea prøver jeg å unngå det. Trekker pusten når det nærmer seg området med duftlys og løper gjennom.

Akkurat sånn gjør jeg også.

Gammel 22-04-16, 13:24   #28
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, Clean Cotton fra Yankee Candle.

Disse kjøpte jeg etter tips i en tidligere tråd her inne, og er de eneste duftlysene jeg synes lukter godt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:34   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker nesten ingen parfymer eller "duftgreier", og synes mange er direkte ubehagelige. Men jeg har knapt noen gang sagt det, så jeg tror ikke det er så mange som kjenner meg i RL som vet at jeg ikke liker det.

Gammel 22-04-16, 13:36   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker nesten ingen parfymer eller "duftgreier", og synes mange er direkte ubehagelige. Men jeg har knapt noen gang sagt det, så jeg tror ikke det er så mange som kjenner meg i RL som vet at jeg ikke liker det.

Ikke sant? Jeg visste ikke det, og jeg kjenner deg både i real life og unreal life.

Gammel 22-04-16, 13:41   #31
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får hodepine om jeg er i et hus over lengre tid med sånn sterk lukt, men jeg tåler å gå gjennom Ikea og jeg tåler å sitte på bussen ved siden av folk. Jeg bruker også innimellom parfyme selv, men da sprayer jeg i luften og skrider igjennom. Så ikke så ille reaksjon hos meg da. Men det er utrolig mange herreparfymer jeg ikke klarer lukten på. På tirsdag satt jeg ved siden av en spansk mann på venterommet og jeg var glad da det satt seg en dame på stolen i mellom oss, som en buffer.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:51   #32
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg liker ikke sterke lukter, jeg er også en sånn som får hodepine. Det betyr ikke at jeg ikke tåler noe parfyme, men jeg synes det skal veldig lite til før jeg kjenner det, de fleste bruker mer enn jeg synes er behagelig. Duftlys lukter for det meste for sterkt, men jeg har vel også hatt et lavendellys på do en gang. Det matcha håndklærne, men måtte hives ut på grunn av lukta.

Reint bad og tilgjengelig håndsåpe og håndkle for gjestene holder i massevis.

Gammel 22-04-16, 13:53   #33
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var sånn småhippie i min ungdom og fikk overdose på røkelse da. Så nå lever jeg et liv uten duftlys, parfymert skyllemiddel og røkelse. I tillegg har jeg ei med persepsjonsvansker som reagerer sterkt på sånne lukter, måtte vaske klærne hennes 3-4 ganger før hun kunne bruke dem igjen når stesvigermor hadde vasket dem med gul softlan.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 14:04   #34
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg fikser ikke sånt i det hele tatt. Ikke parfyme heller, for så vidt.

Sånn har jeg det også. Jeg er ikke allergisk, men de fleste "parfymerte" lukter synes jeg er kvalmende og ubehagelige.

Og det er ikke noe jeg sier til andre, nei.

Gammel 22-04-16, 14:26   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg må tilstå at jeg ikke aner hvor mange av dem jeg kjenner IRL som reagerer på slikt. Det er ikke et vanlig samtaletema.

Det er forsåvidt ikke et vanlig tema her heller, men etter en eller annen NRK-dokumentar (?), der de påsto at 1 av 4 blir dårlige av parfyme, ble det diskutert en del her inne i etterkant, (og det har jo vært flere røyklukt/parfymelukt/duftlys-diskusjoner oppgjennomtidene) Og da måtte jeg sjekke egne omgivelser, for å finne ut hvordan ståa var.

"Er du allergisk mot sigarettrøyk?"
"Blir du dårlig/syk eller reagerer negativt på parfyme eller andre lukter"

Det var ikke 1 av 4 i hvertfall.

Gammel 22-04-16, 14:35   #36
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har funnet på Kremmerhuset duftolje med pinner med nøytral lukt, Clean Cotton i serien Dis.
Det er den eneste som funker her alt annet stinker.

Røkelse lukter kvalmt...

Helt enig! Har også den med lavendel på soverommet. Diskret og god.

Gammel 22-04-16, 14:36   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Er du allergisk mot sigarettrøyk?"
"Blir du dårlig/syk eller reagerer negativt på parfyme eller andre lukter"

Det var ikke 1 av 4 i hvertfall.

Jeg er ikke allergisk og blir ikke syk, ikke reagerer jeg negativt så lenge ikke personer har gått amok med parfymeflaska. Men jeg orker ikke ha alle disse luktene hjemme hos meg selv. Hos enkelte som bruker sterkt parfymerte skyllemiddel syns jeg at det lukter sånn av hele huset deres. Men det er vel en sånn lukt som man blir vant til og ikke lukter selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 15:01   #38
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min kan bli ekstremt dårlig av lukter. Det er ikke derfor jeg ikke har brukt det, altså, vi bor i forskjellig by. Men hun er den eneste jeg kjenner som blir direkte dårlig, vet om mange som misliker forskjellige lukter (er en av de selv).

Gammel 22-04-16, 15:04   #39
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har funnet på Kremmerhuset duftolje med pinner med nøytral lukt, Clean Cotton i serien Dis.
Det er den eneste som funker her alt annet stinker.

Røkelse lukter kvalmt...

Noe sånt hadde jeg stående på badet en stund også -det lukter faktisk friskt, ikke kvalmt.
Ellers synes jeg duftlys g røkelse er jæik.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 15:08   #40
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reagerer allergisk på enkelte parfymer. Vet ikke hvilket virkestoff det er. Andre går helt fint. Reagerer også allergisk på en del vaskemidler, f.eks zalo.
F.eks tåler jeg ingen parfymer fra Oscar de la renta. Min mor måtte slutte med dem, for jeg fikk helt nyse-og øyerenningsanfall hver gang jeg var der.

Ellers tror jeg mange sier "tåler ikke" når det de egentlig mener er "liker ikke".

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.