Sv: Stengt barnehage
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Nei, dette kommer til å ta tid. Har dere fått en midlertidig løsning, Anda? S sin barnehage har 3 avdelinger og de har klart å finne ledige lokaler hos 3 av barnehagene i nærheten slik at hele avdelinger får flytte på seg og barna får gå med dem de er vant til og med de ansatte de kjenner. Vi er fornøyde med løsningen gitt forholdene og synes styrer hos oss virkelig har stått på - han ringte selv rundt til alle foreldrene igår kveld.
Dette gjelder da fram til ferien, men S skal ha ferie hele juli så det er ikke så lenge for ham.
Jeg stoler imidlertid på at dette nå blir gjort ordentlig, men jeg lurer på hvor lang tid det vil ta. Feilene virker rimelig alvorlige.
Dette føler jeg også kunne skjedd uavhengig av barnehageutbyggingen. Det slurvers og gjøres feil overalt, men det er jo klart uheldig at det på denne måten rammer så mange.
Andungens avdeling har havnet i kjelleren (egentlig lokale for en familiebarnehage) i en annen kommunal barnehage. Vi får håpe på fint vær så de kan være mye ute, for det er helt klart ikke dimensjonert for en storbarnsavdeling. Det lydnivået som møtte meg i dag kan ikke være sunt for hverken den ene eller den andre.
Feilene virker absolutt alvorlige. Jeg er ikke prinsipielt i mot brakkebarnehager, men jeg er prinsipielt i mot entreprenører som slurver, og dermed setter menneskeliv i fare.
|