Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er det noen triks med kalesja på Quinny bag?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 23:48   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er det noen triks med kalesja på Quinny bag?

Er det noe spesielt triks for å få ned kalesja på en Quinny Dreami bag? Traff ei venninne i kveld som ikke helt skjønte seg på den. Hun måtte liksom plundre litt med de små grå dingsene på hver side og skjønte ikke helt hvorfor det gikk å få den løs noen ganger og andre ganger ikken når kalesja står i oppslått stilling. Jeg prøvde selv også, og jeg plundret på samme måten som henne, men har aldri hatt sånn bag selv. Noen som vet, eller kan det være noe feil med bagen hennes?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 23:59   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noen triks med kalesja på Quinny bag?

Jeg holder inne de to grå dingsene på utsiden av bagen, og dytter kalesjen ned med hodet.

Det hender at forbipasserende ser litt rart på meg ja.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 00:03   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg holder inne de to grå dingsene på utsiden av bagen, og dytter kalesjen ned med hodet.

Det hender at forbipasserende ser litt rart på meg ja.

Men hvilken vei trykker du dem inn? Ned, opp, rundt eller til siden? Jeg prøvde bare å vri dem rundt, men noen ganger satt den fast sånn at jeg fikk til et klikk så kalesja løsnet, mens andre ganger gikk de bare rundt og rundt. Eller skulle en helst hatt 3 hender, sånn at det er derfor vi ikke får det til?

Gammel 21-06-07, 00:07   #4
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

De skal trykkes ned, synes jeg å huske.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 00:07   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ned.

Triks: trykk dem ned med lang- eller pekefingrene og dytt i kalesjen med tomlene. Ellers ble pannedytting hyppig brukt her også

Gammel 21-06-07, 00:07   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener å huske at jeg trykket ovenfra og nedover på de grå dingsene, samtidig som man la et lite press på kalesjen?
Det var en litt dårlig patent på dette, synes jeg å huske. Litt plundrete å få til

Gammel 21-06-07, 00:08   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Da skal jeg prøve igjen i morgen. Godt å høre at det ikke bare var meg som var helt dum til å skjønne ting. Syntes nemlig jeg hadde litt for få hender.

Gammel 21-06-07, 00:11   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Knottene trenger kun å trykkes litt ned på bagen vår i alle fall, trykker de med klokka, for å forklare det på en elendig måte. Og så må jeg altså dytte på kalesjen samtidig (derav metoden med hodet ). Om jeg slipper knottene sitter kalesjen fast igjen. Men om venninnen din kan dreie knottene helt rundt er det kanskje noe galt? Jeg får bare flyttet dem en cm eller noe.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 01:04   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Knottene trenger kun å trykkes litt ned på bagen vår i alle fall, trykker de med klokka, for å forklare det på en elendig måte. Og så må jeg altså dytte på kalesjen samtidig (derav metoden med hodet ). Om jeg slipper knottene sitter kalesjen fast igjen. Men om venninnen din kan dreie knottene helt rundt er det kanskje noe galt? Jeg får bare flyttet dem en cm eller noe.

Eller hun har dyttet og skudd på knottene så mye at de har skrudd seg helt løs. Skal få sjekket i morgen på ei annen vogn å sammenlikne med. Kan jo hende det er noe galt med hennes bag også. Takk for svar alle sammen.

Gammel 22-06-07, 01:34   #10
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jepp, rett ovenfra og ned og dytt til kalesjen med hodet. Om du trykker dem litt til siden går ikke kalesjen ned.

Gammel 22-06-07, 12:00   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Var innom butikken i går og fikk det vist. Butikkdama plundret en del hun også før hun skjønte det. Rett ned med beggeknottene og en må få til en finurlig dytt på kalesja.

Gammel 22-06-07, 22:30   #12
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vår bag gikk liksom ut av hakk den når man trykket, så var det bare å slippe taket og dytte den ned etterpå

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.