Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Winds of Winter blir ikke ferdig før sesong 6 av Game of Thrones

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-16, 11:39   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Winds of Winter blir ikke ferdig før sesong 6 av Game of Thrones

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg datt av når hun prinsessen begynte med drageegg og når de klekket.
Er det mange sesonger immellom da?
Men har bestemt meg for å se denne sesongen iallfall.

Det var vel slutten av sesong 1, så jeg tror det blir krevende å ta opp tråden igjen i sesong 6, kanskje. Selv om Kanina jo har et poeng, i alle fall akkurat når det gjelder Daenerys!

Gammel 26-04-16, 12:09   #22
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Fin første episode. Gleder meg til resten!

Gammel 26-04-16, 14:26   #23
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Veldig bra første episode. Vil bare se mer!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 14:38   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra!

Kanina, du kan se den sammen med min mann i stedet. Hvem er det? Hvorfor er de sammen? Men er ikke han død? Hvem er Cersei?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 16:45   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg er så glemsk, så mye av episoden gikk med til hukommelseshjelp fra mannen min, som ble pepret med spørsmål av typen: "hvem var han der, igjen?" "Hææ, når døde hen? Hvordan skjedde det egentlig?" Noen ganger trengte jeg ikke spørre en gang, han gjettet umiddelbart at jeg ikke husket at Arya hadde drukket noe som gjorde henne blind.

Ellers var det jo som forventet hva angår dødsrate, det begynner jo å bli litt parodisk.

Tror dette var litt sånn "koble oss på" episode igjen. Og det var lurt
Hadde glemt litt jeg og!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:32   #26
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Herregud.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 00:06   #27
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Spennende ja!

Gammel 03-05-16, 08:08   #28
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Spennende er bare fornavnet.

Men jeg skal innrømme at jeg får litt Pet Semetary-vibber, altså...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 10:18   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne sesongen (klok av skade) gjorde jeg skikkelig research. Vi så om igjen siste episode fra forrige sesong først. Så fant jeg en artikkel på nettavisen som linket GOT til virkelige personer og hendelser.
http://www.side3.no/historie/de-sann...423216431.html. De jeg ikke husket slo jeg opp på internett. Og til slutt leste jeg noe på VG. GOT for dummies eller noe.
http://www.vg.no/rampelys/tv/game-of...es/a/23661797/
Kan anbefales. #tidligereHvemErDet-er

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 10:30   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips, Scully! Denne oversikten over hvem som er drept de siste fem sesongene er også nyttig. https://www.washingtonpost.com/graph...me-of-thrones/

Jeg må si jeg ble ganske paff i går. Det var scener jeg skjønte at kom til å bli jævlige, så da lukket jeg øyne og ører og ba mannen min dulte i meg når det var over. Blant annet scenen hvor Bolton gir broren sin til hundene.. den tok jo aldri slutt! Jeg skjønte jo hva som skulle skje det øyeblikket han hadde drept faren sin, de hadde da ikke trengt å tvære det sånn ut!

Jeg var blitt helt overbevist om at Jon Snow hadde teleportert seg over i ulven, at det var den tvisten som skulle til for at han skulle leve videre. Jeg ble enda mer overbevist om det da den røde heksas formler ikke bragte ham til live (for han var jo ikke lenger der, tenkte jeg), men SÅ!!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 12:43   #31
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg må si jeg ble ganske paff i går. Det var scener jeg skjønte at kom til å bli jævlige, så da lukket jeg øyne og ører og ba mannen min dulte i meg når det var over. Blant annet scenen hvor Bolton gir broren sin til hundene.. den tok jo aldri slutt! Jeg skjønte jo hva som skulle skje det øyeblikket han hadde drept faren sin, de hadde da ikke trengt å tvære det sånn ut!

Samme her. Er ytterst sjelden jeg må snu meg bort, men den scenen klarte jeg ikke å se...

Sitat:

Jeg var blitt helt overbevist om at Jon Snow hadde teleportert seg over i ulven, at det var den tvisten som skulle til for at han skulle leve videre. Jeg ble enda mer overbevist om det da den røde heksas formler ikke bragte ham til live (for han var jo ikke lenger der, tenkte jeg), men SÅ!!

Jeg tenker det samme som den. Heksa har ikke noe med gjennopplivingen å gjøre, det er Ghost som står bak den, det er jeg sikker på. Enten fordi John har "overtatt" Ghost, eller fordi Ghost har evner vi ikke har sett begynnelsen av enda.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 16:33   #32
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

I bøkene har alle Stark-barna (utenom Sansa) evner og en kobling til ulvene sine. Gleder meg til GRRM blir ferdig med Winds of Winter.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 00:52   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dette er jo ikke noe annerledes enn hva the red priest, Thoros, har gjort flere ganger?

- No. 4 -
Gammel 05-05-16, 01:40   #34
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Winds of Winter blir ikke ferdig før sesong 6 av Game of Thrones

Jeg har som Fibi litt tro på at Ghost er involvert på noe vis. Håper i hvert fall det, for de Thoros har fikset på har jo ikke vært så... freshe etter en stund.

Gammel 05-05-16, 11:36   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ghost jo ha noe med saken å gjøre!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 00:42   #36
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jon Snow ble ikke akkurat muntrere av å ha vært død.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 00:52   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knis. Litt kjedelig episode, eller? Transportetappe.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 01:22   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det var vel en episode med mange frempek, blant annet hørte vi vel Jon bli født (av Lyanna?), Jon er klar for å gå mot Winterfell og de viktigste birollene seiler opp. Setback med Rickon, da.

- No. 4 -
Gammel 10-05-16, 15:35   #39
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jon Snow ble ikke akkurat muntrere av å ha vært død.

Nei, du skulle tro at å gjenoppstå ville få ham til å trekke på smilebåndet, men neida!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det var vel en episode med mange frempek, blant annet hørte vi vel Jon bli født (av Lyanna?), Jon er klar for å gå mot Winterfell og de viktigste birollene seiler opp. Setback med Rickon, da.

Jeg ser mange rundt om på internettet spekulerer i at Rickon er en del av et plot for å lure Ramsay Bolton, og at det er derfor Umber ikke vil sverge lojalitet til Bolton. Jfr. mulig dobbelbetydning av episodetittelen. Blir spennende å se!

Gammel 10-05-16, 16:06   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Nei, du skulle tro at å gjenoppstå ville få ham til å trekke på smilebåndet, men neida!

Jeg ser mange rundt om på internettet spekulerer i at Rickon er en del av et plot for å lure Ramsay Bolton, og at det er derfor Umber ikke vil sverge lojalitet til Bolton. Jfr. mulig dobbelbetydning av episodetittelen. Blir spennende å se!

Ooh, det hadde jo vært fint! Det ville jo passet mye bedre også med inntrykket av Umber, vel?

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.