Sv: Erfaringer med feriehusoperatører i Danmark
Østkysten med små barn, ja. Synes generelt det er viktigere å bo på et hyggelig sted enn å bo nær en attraksjon som Legoland, dit drar man gjerne bare en gang uansett. Typ med en butikk og en baker og bademulighet i gangavstand, hvis man liker det. Alternativt at man har en natt i Legoland, om man vil unngå bilkjøring.
For min egen del foretrekker jeg Legoland i høstferien på en ukedag, da har ikke danskene selv fri, og det er litt mindre trøkk i parken. Et Legoland tips kan også være å dra dit om ettermiddagen. Folk pleier å begynne å gå hjem i 14-15-tiden, da har de som kom fra morran av fått nok. Med små barn orker man (jeg!) ikke være en full dag i parken uansett.
Legoland-tips - gratisbilletter du får her og der er man nødt til å kjøpe i billettlukene på stedet. Der kan det være helt sinnssyke køer om morgenen. Hvis man ikke vil "spare noen kroner" kan man enten kjøpe på nett på forhånd eller du kan gå i billettautomatene som ligger på venstre side av portene. Der vi sto i solsteika spurte barnet om vi ikke kunne gå i billettautomatene i stedet. Måtte tilstå at vi kjipingene med kuponger måtte stå i køen, trøsten var at alle de andre i køen også var kupong-kjipinger 
Hvis du er en ekte gjerrigknark, kan du fint parkere gratis på Legolandparkeringer, da velger du feltene hvor det er noen minutter å gå. De nærmeste koster penger, mens der hvor du parkerer på en åker er gratis 
|