Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-16, 18:52   #801
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Ernest Cline: Ready Player One.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 25-04-16, 18:55   #802
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kafka på stranden av Murakami.

Du hændels for ei bok!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 25-04-16, 21:57   #803
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er den første Murakami jeg har tatt på norsk i stedet for engelsk, fordi jeg husket at noen (du?) mente at den norske oversettelsen var minst like god. Den funker utmerket på lydbok.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 27-04-16, 10:47   #804
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg har startet på boken "Alt lyset vi ikke ser" av anthony doerr. Har fått gode anmeldelser, gleder meg til å ta fatt i den:-)

Den har jeg begynt på nå. Litt tungt å komme i gang.

banana er ikke aktiv  
Gammel 29-04-16, 14:27   #805
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nobels testamente av Liza Marklund. Litt sånn pauselesing før det blir vettug vær så jeg kan begynne med å vaske og beise ute.

Gammel 29-04-16, 19:43   #806
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I natt er du død av Viveca Sten.

Gammel 01-05-16, 23:50   #807
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vokser et tre i Brooklyn - av Betty Smith

Gammel 06-05-16, 13:44   #808
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Winerbrorskapet av Ingar Johnsrud. Spennende fra første side.

Gammel 09-05-16, 12:02   #809
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nå koser jeg meg med Bill Brysons The road to Little Dribbling.
Om dette holder koken, kan det bli mer Bryson i fremtiden, herlig gubbete.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 12:28   #810
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg holder på med DNA nå og ble skuffet.... Synes den er langtekkelig og kjedelig. Men nærmer meg slutten, og håper på en kjempevri snart.

Jeg er glad jeg ikke hørte på deg (), jeg syntes nemlig DNA var veldig spennende og like bra som Løgnen.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nå koser jeg meg med Bill Brysons The road to Little Dribbling.
Om dette holder koken, kan det bli mer Bryson i fremtiden, herlig gubbete.

Takk for tips. Jeg har lest mye av Bryson og liker ham godt, men har helt glemt å følge med på om det har kommet nye bøker så denne ble nettopp bestilt.

Nå har jeg begynt på Mrs Ali's road to happiness av Farahad Zama.

Gammel 09-05-16, 12:39   #811
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Margaret Atwood: The Handmaid’s Tale.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 13:14   #812
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har omsider blitt ferdig med Jeg er pilgrim, nå har jeg begynt på den siste om avdeling Q av Jussi Adler-Olsen, Den grenseløse.

Gammel 09-05-16, 13:45   #813
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Har begynt på William Wisting, begynte midt i serien, da det er bare det som ligger på Storytel). Bra krim synes jeg.

Gammel 14-05-16, 18:15   #814
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

The Slow regard of Silent THings av Patrick Rothfuss. Denne liker jeg å lese og den har heldigvis ingen fortsettelse, men man må ha lest en eller to av de tre i The Kinkiller Chronicle-bøkene som til nå er kommet. Den siste kommer vel aldri, serien ligner veldig på Song of Ice and Fire slik sett.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 14-05-16, 23:46   #815
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Startet på den jeg også, Strå, men mangler konsentrasjon til den. Den er mer krevende enn de andre to å følge med i.

Jeg hører på The rapture of the nerds av Cory Doctorow og Charles Stross, så langt veldig annerledes og morsomt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 15-05-16, 21:35   #816
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Colm Tóibín: Brooklyn.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 20:11   #817
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Agnes Ravatn: Fugletribunalet

Gammel 16-05-16, 22:16   #818
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Startet på den jeg også, Strå, men mangler konsentrasjon til den. Den er mer krevende enn de andre to å følge med i.

Jeg hører på The rapture of the nerds av Cory Doctorow og Charles Stross, så langt veldig annerledes og morsomt.

Skal være enig i at The Slow Regard of Silent Things er krevende, men jeg liker å prøve å følge tenkemåten til Auri.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 22:36   #819
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Hemmeligheter av Kate Morton.

Gammel 22-05-16, 12:53   #820
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

The Path to Tyranny av Michael E Newton. Her er det mange vanskelige ord og et fag jeg egentlig ikke kan.

Denne boka begynte jeg på i januar og har nå to sider igjen. Jeg begynte på den i tro på at det kunne være en interessant historisk gjennomgang over demokratiers fall.

Den er ikke det, men et makkverk av et manifest for Tea-Party-bevegelsen, kamuflert som en historisk gjennomgang og analyse av store og/eller kjente demokratier. Verket gjennomsyres av skjev kildebruk og ofte udokumenterte påstander. Et eksempel er det antikke Hellas' forfølgelse av religiøst avvikende unnskyldes med at det sikkert egentlig dreide seg om kontakt med fienden. Og filosofene skapte selvsagt trøbbel for staten sier han uten å definere eller dokumentere hva slags trøbbel.

Videre behandles de bibelske historier om Israels historie og dannelse som fakta, uten å vise til andre kilder. Solomons bruk av slaver omtales som greit, for det var jo ikke israelitter som var slaver, men kun de som bodde i landet før israelittene hærtok det. Det var da jeg skjønte for alvor at denne forfatteren skriver mye rart som jeg ikke kan ta for god fisk. Senere flæsher han at Italia og Tyskland tidlig ga folket stemmerett og nevner ikke at det bare gjaldt den mannlig halvparten.

I kapittelet "The political Class" skriver han "The United States of America is largely a classless society. Yes, there are the upper class, middle class, and lower class, but nobody is forced into one of those classes and peopler frequently move between them". Hva er definisjonen på klasser, hvis overklasse, middeklasse og underklasse ikke er en del av det? Å bli født inn i en klasse er neppe av eget valg, og f.eks. helse og utdanningsmuligheter avhenger i stor grad av foreldrenes situasjon i USA (og mer enn vi liker i Norge også). Dessuten overser han, i likhet med svært mange USAere at klassemobiliteten i USA slettes ikke er særlig stor. Se bl.a. artikkelen "Americans overestimate social class mobility" av Michael W Kraus i Journal of Experimental Social Psychology vol 58 May 2015.

Og ikke la meg si noe om hans udefinerte bruk og demonisering av "Big Government".

ARGH! Sånn, det var deilig å få det ut. Nå kan jeg endelig ta fatt på andre, bedre og mer givende bøker (Ann-Magrit) med god samvittighet igjen.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.