Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-16, 19:09   #541
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Uken som gikk nå, var første gang jeg har sette alle snuttene før episoden - da ble det jo bare kjedelig å se episoden, for den besto jo kun av snuttene?!

#Forgammelforformatet

Jeg valgte å ikke se episoden i går, siden jeg har skjønt at det ikke kommer noe i episoden som jeg ikke har sett før.

Gammel 14-05-16, 22:12   #542
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner egentlig å glede meg litt til sesongen er over. Spesielt med den utviklingen som har vært den siste uken. Jeg syns serieskaperne har kastet så mye vondt på Noora at nå fortjener hun at det går litt hennes vei, og at det ikke tuller seg til med William igjen.

Det var morsomt å se skuespillerne på Gullrute i går, og det slo meg (nok en gang) at kjendisstatusen deres må oppleves som ganske krevende.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 14-05-16, 22:15   #543
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

En serie det var utrolig lett å bli hekta på!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 00:03   #544
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Kjære vene.
Jeg har sett alt fra episode 1 i første sesong og til nå på to dager.
Jeg får vondt med de jeg.

Trixie er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 08:56   #545
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det greit med teorier her ja?

Vi vet jo at de både skal på legevakta og på politistasjonen og min teori er at Noora forteller dette til Eskil som ringer William (endelig) og William tar henne med til politiet for å anmelde det.
Nicolai bli hentet av politiet og innrømmer i avhør at hele greia er en skikkelig drøy spøk. Ingen har rørt Noora og bildet er fake. Han ville bare tulle/ødelegge for broren og føkke med hjernen til Noora. Mari bekrefter at det er sant.
Nicolai får en skikkelig bot.

Eskil må på legevakta fordi han ødela seg når han brøt seg inn på rommet til Noora da de to dagene var gått.

:håper:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 09:51   #546
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg likar teorien din, men tviler på at det blir sånn. For det er alltid eit eller anna som roter alt til igjen. Men kvifor veit vi at dei skal på legevakta? Og politiet?

Gammel 16-05-16, 11:15   #547
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Fordi de er sett og fotografert på location. Dog tenker jeg at parken utenfor politihuset ikke nødvendigvis må være noe annet enn en park i serien.

Gammel 16-05-16, 11:16   #548
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lagt ut bilder som viser at det er filmet på Volvat (legevakt i Oslo) og utenfor politihuset, men det er ikke mulig å se ut av bildene hva som skjer der.

Jeg tror ikke vi får noen "enkel og grei" avslutning på sesongen, selv om jeg tror avslutningen blir realistisk og ikke "over the top". Serieskaperne har vært flinke til å legge inn uventede tvister, og jeg syns fortsatt det er litt "i det blå" om William og Noora er ment å overleve som par eller ikke.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 12:52   #549
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir det ikke noe klipp før 17.mai nå eller?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 12:56   #550
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også binga begge sesongene nå i helga. 14-åringen (som bare har sett første sesong og syns det var dødskjedelig), fniste og himlet med øynene som bare 14-åringer kan, og sendte umiddelbart melding til girl-squadet sitt på messenger da 12-åringen sa "Mamma har sett på Skam i FEM timer i dag!". "Ser du på Skam? Seriøøøst mamma!?"

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 13:20   #551
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det har gått over 48 timer siden forrige klipp nå, hun har fått to dager. Jeg tror det kommer et klipp i dag.

Gammel 16-05-16, 13:31   #552
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nå har det gått to dager! Det MÅ skje noe i dag!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 19:37   #553
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ny snutt. Blir helt ødelagt av denne serien.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 19:39   #554
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ny snutt. Blir helt ødelagt av denne serien.

Hjelpes.
Jeg vil at hun skal få sagt det. NÅ! Hun må få det ut av systemet. Nesten sånn at jeg håpet han kom til å lese mld..

Nessie er ikke aktiv  
Gammel 16-05-16, 19:42   #555
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hjelpes.
Jeg vil at hun skal få sagt det. NÅ! Hun må få det ut av systemet. Nesten sånn at jeg håpet han kom til å lese mld..

Men jeg har litt trua jeg altså.

Gammel 16-05-16, 20:38   #556
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Binger jeg også, og det var utrolig hvor fort sesong 1 gikk. Brukte bare to ettermiddager.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 17-05-16, 11:39   #557
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt klipp - 20 min!!! Tydelig at vi ikke er målgruppen; ingen gjør sånt med vitende vilje mot mødre som skal ha unger i bunad og 17.maifrokost og altdetder!

Helt utslitt. Endelig!

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 17-05-16, 12:08   #558
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Fikk sett klippet etter at ungene var sendt avgårde. Jeg blir helt emosjonelt ødelagt av det her altså. Endelig, ja!

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 17-05-16, 12:29   #559
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nytt klipp - 20 min!!! Tydelig at vi ikke er målgruppen; ingen gjør sånt med vitende vilje mot mødre som skal ha unger i bunad og 17.maifrokost og altdetder!

Helt utslitt. Endelig!

Veldig fint klipp

Nessie er ikke aktiv  
Gammel 17-05-16, 20:23   #560
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Har akkurat sett det! Det føles teit å si det om en karakter i en serie, men: Jeg er så glad for at hun har så mange fine folk rundt seg! Og William innfrir! Hurra!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.