Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-16, 21:37   #1
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg opprettet profilen min i 2012, og ser på statistikken min at jeg har bidratt med 109 innlegg siden den tid. Ikke all verdens til aktivitet, altså. Jeg er inne her og leser mye, og har også startet noen få tråder. Jeg har alltid fått verdifulle råd og tips.

Jeg bruker FP mest til å lese diskusjoner om dagsaktuelle tema. Altså hvis det skjer noe i nyhetsbildet som jeg reagerer på, så liker jeg å gå inn på FP og lese den påfølgende tråden. Utrolig mange kunnskapsrike folk som er gode til å argumentere. Man får mange sider av saken forklart på et forståelig vis, og det syns jeg er verdifullt.

Jeg setter pris på at det er litt fokus på rettskriving, smileys og "logikk" i trådene, og at det stort sett er kunnskapsbasert (ikke følelsesbasert) argumentasjon. Det er det som skiller FP fra en del andre forum.

Jeg syns for øvrig veldig mange her inne er skikkelig dyktig på å ta i mot innspill/råd/kritikk på tema som kan være ganske såre. Spesielt husker jeg en tråd med spørsmål om barn som går fra sinne/aggresjon og rett over i kosemodus. Har et slikt barn selv og kjente meg mye igjen i HI sin situasjon. Satt derfor med alle mine såre følelser utenpå kroppen da svarene kom. Jeg syns HI var utrolig dyktig til å ikke gå i forsvar (noe som er lett når temaet blir veldig personlig). Slike forummedlemmer er med på å heve nivået på forumet betraktelig.

Når det er sagt, så er jeg alltid bittelitt nervøs når jeg skal svare i en tråd. Redd for å ikke formulere meg godt nok osv, men det skyldes min egen usikkerhet og ikke at jeg er redd for kjipe tilbakemeldinger fra noen her.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:04   #2
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg har vel i grunnen aldri følt meg helt varm i trøya her, men det er ikke fordi jeg ikke har blitt mottatt godt. Tvert i mot; de trådene jeg har startet har jeg fått masse nyttig respons på. Jeg skriver rett og slett ikke så mye fordi jeg i perioder er litt diskusjonssky på fritida (jobbkonsekvens). Men jeg er innom her stort sett hver dag, leser og lærer mye. Jeg kjenner også en del av forumbrukerene her inne fra før av, og det har nok gjort at jeg føler meg varmere i trøya enn antall innlegg strengt tatt skulle tilsi.

Jeg har imidlertid lagt merke til at enkelte nye brukere har fått en litt krass velkomst, innimellom krassere enn det som er greit. Men stort sett synes jeg ikke dette er tilfellet.

Opprinnelig lagt inn av artemis, her.

Jeg bruker FP mest til å lese diskusjoner om dagsaktuelle tema. Altså hvis det skjer noe i nyhetsbildet som jeg reagerer på, så liker jeg å gå inn på FP og lese den påfølgende tråden. Utrolig mange kunnskapsrike folk som er gode til å argumentere. Man får mange sider av saken forklart på et forståelig vis, og det syns jeg er verdifullt.

Jeg setter pris på at det er litt fokus på rettskriving, smileys og "logikk" i trådene, og at det stort sett er kunnskapsbasert (ikke følelsesbasert) argumentasjon. Det er det som skiller FP fra en del andre forum.

Dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.