Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Buekorps

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-16, 23:05   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Buekorps

Du vet at de har trommer også, ja?

Gammel 17-05-16, 23:20   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Du vet at de har trommer også, ja?

Ja, jeg vet det. Men det er jo ikke alle som gjør det.
Hva gjør de hver uke da? Når de treffes. Marsjerer de hver uke? Hva med de som ikke trommer? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Ikke for å være ekkel med Bergensere altså. Bare for å det på det rene. Jeg er bare nysgjerrig.

Jeg spiller i korps selv, men det blir jo litt annet. Hos oss har alle et instrument.

Gammel 17-05-16, 23:52   #3
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Buekorpsene har en lang tradisjon, og jeg vil nesten si at det er like mye et felleskap som et korps. De har sesong fra cirka mars til ut juni, og det er ikke bare eksersis og disiplin, men også mye sosialt felleskap, samt felleskap og konkurranser med andre buekorps.

Det er vanlig at man kan begynne når man er ni mener jeg, og så tror jeg det er de som går på ungdomsskolen og oppover som spiller trommer om jeg ikke tar feil. Det er interne rangordninger, medlemmer stemmes frem/opp av hverandre. De har titler som blant annet chef, kompanisjef, tamburmajor og faneoffiser.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 23:55   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Buekorpsene har en lang tradisjon, og jeg vil nesten si at det er like mye et felleskap som et korps. De har sesong fra cirka mars til ut juni, og det er ikke bare eksersis og disiplin, men også mye sosialt felleskap, samt felleskap og konkurranser med andre buekorps.

Det er vanlig at man kan begynne når man er ni mener jeg, og så tror jeg det er de som går på ungdomsskolen og oppover som spiller trommer om jeg ikke tar feil. Det er interne rangordninger, medlemmer stemmes frem/opp av hverandre. De har titler som blant annet chef, kompanisjef, tamburmajor og faneoffiser.

Men hva betyr det, egentlig? Hva gjør de hvis de møtes jevnlig? Kjenner at jeg også ble nysgjerrig av denne tråden.

Gammel 18-05-16, 00:17   #5
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men hva betyr det, egentlig? Hva gjør de hvis de møtes jevnlig? Kjenner at jeg også ble nysgjerrig av denne tråden.

De marsjerer og øver på samme måte som et "vanlig" korps ofte gjør i opptakten til 17. mai. De er gode på å Bergensere opp av sengen i helgene på vårparten. I tillegg er det mye sosialt felleskap i form av idrett, felles måltider, leirer, konkurranser, felleskap med andre buekorps. De har også sosiale sammenkomster utenom sesongen. I motsetning til mange organiserte idretter som har trening i ukedagene er jeg mest kjent med at buekorps øver/har samlinger i helgene.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.