Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 15:12   #141
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Enig. Jeg synes nærmest at det er litt rart å ikke reagere med skepsis når tråden/HI tok en slik vending.

Helt enig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:14   #142
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Jeg synes nærmest at det er litt rart å ikke reagere med skepsis når tråden/HI tok en slik vending.

Ja, enig. Jeg svarte så høflig jeg kunne i starten, men altså, etterhvert så ble det jo bare tøys og jeg ble sur på meg selv og HI over at jeg hadde brukt noen minutter på det.

Å ta den tråden som et eksempel på at her kan det dreie seg om et klokt og forstandig, interessant og kvalitetsøkende forummenneske sånn egentlig bare man slutter å diskutere mot, det er jaggu det mest naive jeg har vært borti på ei stønn.

Gammel 18-05-16, 15:17   #143
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, enig. Jeg svarte så høflig jeg kunne i starten, men altså, etterhvert så ble det jo bare tøys og jeg ble sur på meg selv og HI over at jeg hadde brukt noen minutter på det.

Å ta den tråden som et eksempel på at her kan det dreie seg om et klokt og forstandig, interessant og kvalitetsøkende forummenneske sånn egentlig bare man slutter å diskutere mot, det er jaggu det mest naive jeg har vært borti på ei stønn.

Tråden er eit elendig eksempel i denne diskusjonen.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:17   #144
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

*stund

Åh, nå synes jeg at jeg er så morsom!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:21   #145
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

*stund

Åh, nå synes jeg at jeg er så morsom!

The glass is refillable.
Gammel 18-05-16, 15:26   #146
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg forsto det, var det først da trollebeskyldningene kom at oppfordringen om å delta på andre deler av forumet ble ytret. Og det synes jeg er helt ok hvis man mistenker troll; det er tross alt syretesten for troll.

Jeg synes ikke umiddelbart at det var typisk trolling i den tråden, det var for lite sjokkerende tema, men det er unektelig litt atypisk å krangle med enkeltbrukere side opp og side ned for sylferske.

Alt i alt tenker jeg jo at den tråden burde vært maks 10 innlegg. "Er det ok å be om å få være med?" "Ja."

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:45   #147
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Alt i alt tenker jeg jo at den tråden burde vært maks 10 innlegg. "Er det ok å be om å få være med?" "Ja."

There are 10 kinds of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:48   #148
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 16:24   #149
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det dere refererer til var jo en vits ... Jeg leste den som humor, og vedkommende som skrev det sa også at det var ment som en spøk (selvfølgelig kan h*n lyve, men det blir litt merkelig å ha det som forutsetning. Hva mener jeg med dette innlegget feks hvis det er leseren som definerer om den som skriver snakker sant eller ikke).

Sett utenifra er det merkelig å både definere FP som et veldig fint og flott forum samtidig som man snakker om andre brukere på denne måten - og det er helt uavhengig av hva man mener om tråden og brukeren som omtales. Hvis man ønsker å konfrontere vedkommende med hva man mener og synes er jo tråden her, det er bare å skrive i vei, men i stedet snakker man om det i en annen tråd, med andre folk ...

(Madicken: Dette gjelder ikke deg spesifikt, var bare en tilfeldighet at det var deg jeg quotet. Gjelder selvfølgelig alle som skriver slik i tråden)

Gammel 18-05-16, 16:31   #150
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Sett utenifra er det merkelig å både definere FP som et veldig fint og flott forum samtidig som man snakker om andre brukere på denne måten - og det er helt uavhengig av hva man mener om tråden og brukeren som omtales. Hvis man ønsker å konfrontere vedkommende med hva man mener og synes er jo tråden her, det er bare å skrive i vei, men i stedet snakker man om det i en annen tråd, med andre folk ...

Flere som påpekte det i den aktuelle tråden også, og begge ligger i åpent forum så jeg ser ikke helt hva du tenker er merkelig med det?

Jeg tenkte forøvrig at den tråden var tull/troll/oppspinn helt fra første innlegg og skrev det i tråden også. Nå viser det seg at flere har hatt samme følelse, og det er jo greit å vite at vi er flere som ikke er helt ukritiske til alt som postes på forumet.

Jeg kan ikke helt se at man skal late som at alt er peachyweachy til enhver tid for å ikke skremme bort nye brukere eller hva det nå er dere mener at jeg gjør når jeg peker på troll.

Gammel 18-05-16, 17:35   #151
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Så vi som ikke uten videre anser det som troll er ukritiske eller? Ellers enig med Him.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 17:36   #152
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så vi som ikke uten videre anser det som troll er ukritiske eller? Ellers enig med Him.

Eller så kan vi jo bare være enige om å være uenig.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 17:40   #153
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Eller så kan vi jo bare være enige om å være uenig.

Jeg reagerte på et avsnitt fra Røverdatter.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 18-05-16, 17:46   #154
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Troll kjem i mange fasonger. Men den tråden er uansett ikkje representativ for korleis nye blir tatt i mot på FP. (Eller korleis nye oppfører seg på FP). Dermed blir det koko å starte ein generell tråd av denne typen med utgangspunkt i playdate-tråden.

Generelt blir nye tatt i mot på ein god måte. Litt meir spesifikt blir ikkje nye brukarar ønska hjarteleg velkommen uavhengig av oppførsel og nettikette (netikette? netiquette?), og playdate-tråden er eit eksempel på det siste. Ergo går det ikkje an å generalisere med utgangspunkt i den tråden.

The glass is refillable.
Gammel 18-05-16, 20:50   #155
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Hvis du føler det sånn så må du gjerne konkludere med det.

Gammel 18-05-16, 20:59   #156
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Jeg føler kanskje at sjargongen mellom noen medlemmer er litt tøff, if you catch my drift?

Husker fra min tidlige forumkarriere, at og var typisk saraktisk, nå kan det virke som at har tatt over?

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 21:05   #157
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvis du føler det sånn så må du gjerne konkludere med det.

Ikke ta føleri hersketeknikk på meg. Jeg føler ikke, jeg henviser til noe du skrev ordrett.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 18-05-16, 21:09   #158
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Jeg føler kanskje at sjargongen mellom noen medlemmer er litt tøff, if you catch my drift?

Husker fra min tidlige forumkarriere, at og var typisk saraktisk, nå kan det virke som at har tatt over?

Hohoho, hugser første gongen eg brukte som eg trudde var ein litt sjølvironisk smiley. Eg fekk høyre at eg ikkje måtte snille dei som var einige med meg.

Er sarkastisk? Det har ikkje eg fått med meg.

The glass is refillable.
Gammel 18-05-16, 21:12   #159
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ikke ta føleri hersketeknikk på meg. Jeg føler ikke, jeg henviser til noe du skrev ordrett.

Det var bare for fristende.

Jeg mener da ikke at alle er ukritiske og det skrev jeg ikke heller, men syns det var greit å få bekreftet at det ikke bare var hos meg varselklokkene ringte.

Gammel 18-05-16, 21:12   #160
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så mange gode historier som involverer snill-smileyen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.