Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Norgesferie, strekningen Bergen-Trondheim

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-16, 18:38   #15
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie, strekningen Bergen-Trondheim

Ålesund:

Nomaden og Invit i Apotergata/ved Brosundet er mine stamkafeer, så de vil jeg anbefale.
Mange liker Tante Bruun på Storsenteret. Styr unna Søstrene Fryd i gågata, jeg har kun dårlige opplevelser der.

Når dere først er i Apoteketgata går dere selvsagt videre inn og ned i Moloveien. Der kommer dere ut på moloen og fyret Molja. (Fyret er hotellrom nå.)

Akvariet er supert og så er det et flott turområde med klatreskog like ved. Kjempefint område.

Trappene opp til Fjellstua og gå videre til Rundskue. Der får dere sett utover hele området. Man kan også kjøre opp på Aksla stadion og gå derfra.

Alnes er nevnt.

Er været fint kan dere ta turen innom heimbygda mi og Ikornnes Friluftsbad. Det er også friluftsbad i Tafjorden.

Skjonghellaren på Valderøya er en lett og fin tur å gå.

Hvor dere skal bo er jeg ikke fullt så god på. Her er ulike typer hoteller, Scandic Parken har fylkets beste frokost iallfall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.