|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Her har 11-åringen kun fått barbert vekk noen svært mørke og sjenerende hår på et felt rett nedenfor kneet, som kom etter at hun gikk lenge med bandasje pga en skade, og som hun fikk kommentarer på. Det virket ikke engang som om hun selv tenkte på barbering som et alternativ, hun var bare lei seg for at det så ekkelt ut, og klagde mye på det, så jeg foreslo at jeg kunne barbere dem vekk for henne. Det var for halvannet år siden, og det har aldri vært snakk om barbering etter dette. De svarte hårene kom ikke igjen, naturlig har hun kort lyst hår på leggene, og jeg har heller ikke hørt snakk om at de andre jentene barberer leggene. Hun har (så vidt jeg vet) ikke fått hår andre steder heller enda, slik at det har vært aktuelt med barbering.
![]() |
#62 |
Leser
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?
Tja, skal de først fjerne hår er vel metoden underordnet. Kjenner jeg er voldsomt fasinert av det å bruke slike tråder og sukkering (men jeg gidder ikke å gjøre det selv. Har epilator, hårfjerningskrem og i nødstilfeller får jeg låne mannen sin barbermaskin)
Veldig rart det der - tidligere gjorde det så vondt for meg å bruke epilator at jeg kjøpte en, men orket aldri å bruke den (ikke så vondt at jeg skrek eller noe slik, men så vondt at det var ubehagelig), nå skulle jeg bare levere den inn på sånn elektroavfall og skulle bare prøve den en siste gang. Og det gjorde ikke vondt!
![]() |
#63 |
Leser
|
Det der er utrolig fasinerende - at man kan endre behåring på skadet hud. Hva er det som skjer egentlig?
![]() |
#64 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det var vel ikke direkte på den skadede huden tror jeg, men på området som ikke var skadet, men som hadde vært tildekket over lang tid. Der selve skaden var har hun nå et arr, som det ikke vokser hår på i det hele tatt.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det skulle man jo veldig gjerne kunne ønske, men i realiteten er det jo ikke sånn. Det er sjelden menn må forholde seg til at de er urenslige, ikke-maskuline eller stygge, basert på om de har skjegg i ansiktet eller ikke.
![]() |
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er veldig irriterende i hvert fall. Jeg fikk hår på tærne på den ene foten etter 3. grads forbrenning.
![]() |
![]() |
#67 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?12-åringen har visst lånt en høvel og barbert seg under armene. Lager ikke noe oppstyr rundt det, men oppfordrer heller ikke til det ved å snakke om egen og andres hår osv. Snakker en del om at det man har er spesialdesignet for ens egen kropp, så alt skal passe (et annet barn var mellomfornøyd med hudfargen, men sier da at alle fargene på hud og hår er spesiallagd for akkurat det barnet, så alt skal matche). |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
Jeg har fått hår på tærne av av alder.
![]() |
#69 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har bare hår på tærne, og har alltid hatt det uavhengig av alder og andre greier.
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#71 |
Leser
|
Ja. Dette skyldes hormonforandringer, det er hormoner som styrer mye av kroppsbehåringen. Men man får også en del hårforandringer på skader - i og for seg ikke så logisk, da hårene produseres i underhuden (?) og den endres ved skader, men det er nå rart er det ikke?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 06-06-16 kl 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Epikur
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Min 13-åring er blitt avbefalt barbering. Jeg gjorde selv samme tabbe som Filifjonka og angrer fortsatt, jeg hadde lyse og nærmest helt usynlige hår, barberte dem som 19-20-åring i et innfall og har måttet gjøre det siden. :klask:
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Men altså, denne teorien om at hårene blir mørke og harde av barbering holder vel ikke biologisk vann, gjør den?
![]() |
#74 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#75 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#76 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Jeg syns også det høres rart ut, men såpass mange sier at de opplever det?
![]() |
#77 |
Glamorøs
|
Joda, men som jeg sier: nykappede hår oppleves hardere og mørkere. Om man da slutter å barbere igjen og venter en hel hårsyklus så vil det jo nødvendigvis endre seg igjen. Men de aller fleste begynner jo å barbere seg i puberteten, en tid hvor man uansett får mer og mørkere hår. Årsaken kan da oppleves å være barberingen, selv om det egentlig er alder og utvikling. I følge wikipedia varer et hår i 2-6 år, så det er selvsagt lenge å vente på neste syklus, og mye kan skje med utviklingen på den tiden.
![]() |
#78 |
intro
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Jeg har overhodet ikke opplevd noen forskjell på hårveksten etter å ha barbert meg på leggene om sommeren et par tiår. Har fortsatt sparsommelige, helt lyse og myke hår.
![]() |
![]() |
#79 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Jeg varierer jo mellom voksing og barbering, og opplever at når jeg "sparer" på barbert stubb til den er lang nok, og så vokser, så er det som kommer ut ganske mykt og halvlyst igjen (jeg er mørk, så det er jo mørke hår, men ikke sånne svarte stubber, liksom).
![]() |
#80 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Og litt til:
![]() |
|
|