|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Du har fire tette barn og en travel jobb - det er kanskje der det ligger? AT du generelt har lite fritid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
Ja, det blir såklart mer hektisk desto flere barn man har, men der har jeg jo meg selv å takke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Ja, det er jo noe i det. Det er veldig individuelt når man har tid. Mai hadde vært helt krise for meg, for eksempel. I vårt nærmiljø deler jeg ikke oppfatningen om at "alle" har dårlig tid i juni og vil avslutningen til livs.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg syns det er ganske greit at de har vært flinke til å ikke legge alt til siste uka før sommerferien i år. Selv om det var litt styr når guttungen skulle i fjæra med sin klasse og storesøster skulle på fjellet med sin klasse samme ettermiddag og mannen jobbet. Men det gikk det også og vi har egentlig nokså god tid siden et par av fritidsaktivitetene hadde sesongavslutning i slutten av mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes også at avslutningene er hyggelige, men de to siste uke har vi vært på 3 klasse avslutninger og Allidrett og svømming og turn. Det blir i tillegg til alle vanlige aktiviteter. Logistikken tar helt av og det skal bakes og planlegges.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes en sommeravslutning bør være siste skoledag, da har barna fri dagen etter og det er også en reell avslutning. Hvorfor i alle dager skal det være 2 uker før skolen egentlig slutter? Det føles jo ikke dsom en avslutning da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Så fremt ikke hele skolen skal ha avslutningen sin samtidig er det ikke mulig for alle å ha siste dag. Syv trinn skal fordeles på hver sine dager så noen må nødvendigvis ha sin lengre unna siste skoledag enn andre. Her holdes skoleavslutningene i løpet av siste uke før skoleslutt.
![]() |
#8 |
etterpåklokest
|
Problemet er jo at det er så mye som skjer samtidig på denne tiden av året, at det holder ikke å "ta seg tid til det for barnas skyld", for det er ikke nok tid å ta av. Det handler om ikke at jeg prioriterer å sitte i sofaen og se Kardashians i stedet for å dra på skoleavslutning, det handler om jeg faktisk ikke kan være fem steder samtidig. Noe som var en helt reell problemstilling forrige uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Men da er det jo ikke sommeravslutning på skolen som er problemet, men at det avholdes avslutning for fritidsaktiviteter i tillegg. Jeg er ikke blant dem som gleder meg til slike avslutninger, men jeg ser absolutt verdien av å treffe Ullungens klassekamerater som jeg hører så mye om, og som hun tilbringer mange timer sammen med hver eneste dag, samt foreldrene deres. Og ikke minst lærerene!
![]() |
#10 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Ja, det er vel naturlig. Da jeg hadde 1 barn meldte jeg meg til alt mulig og syntes alt rundt møter, avslutninger, baking og bursdag var gøy. Med to er det litt travelt, men overkommelig. Har dog kjent på stresset innimellom. Med enda to barn hadde jeg garantert syntes det hadde bikket over.
![]() |
#11 |
koko
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?I klassen min lager vi en foreldrekveld på mørke vinteren når det likevel ikke skjer så mye, overskuddet har begynt å komme seg etter jul og stresset med å få alt i mål før sommeren ikke har begynt enda. (Og barna får øvd inn litt annet enn julesanger og Idas sommervise.)
![]() |
|
|