Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-16, 11:12   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes også det er hyggelig. Men jeg hadde syntes det var mye mer hyggelig på et tidspunkt hvor jeg faktisk hadde tid til det.

Du har fire tette barn og en travel jobb - det er kanskje der det ligger? AT du generelt har lite fritid?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 11:15   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Du har fire tette barn og en travel jobb - det er kanskje der det ligger? AT du generelt har lite fritid?

Ja, det blir såklart mer hektisk desto flere barn man har, men der har jeg jo meg selv å takke. Men jeg har inntrykk av at ganske mange av folka jeg kjenner synes at det er mer pes enn kos med disse avslutningene, på et tidspunkt hvor det er masse annet som skjer, og hvor man i mange yrker har det veldig travelt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 11:15   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er hyggelig. Men jeg hadde syntes det var mye mer hyggelig på et tidspunkt hvor jeg faktisk hadde tid til det.

Ja, det er jo noe i det. Det er veldig individuelt når man har tid. Mai hadde vært helt krise for meg, for eksempel. I vårt nærmiljø deler jeg ikke oppfatningen om at "alle" har dårlig tid i juni og vil avslutningen til livs.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 11:23   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns det er ganske greit at de har vært flinke til å ikke legge alt til siste uka før sommerferien i år. Selv om det var litt styr når guttungen skulle i fjæra med sin klasse og storesøster skulle på fjellet med sin klasse samme ettermiddag og mannen jobbet. Men det gikk det også og vi har egentlig nokså god tid siden et par av fritidsaktivitetene hadde sesongavslutning i slutten av mai.

Jeg har egentlig større problemer med alle de juleavslutningene og arrangementene som skal skje da. Det er i en mer travel tid på året for oss.

I storesøster sin klasse har vi noen gang hatt sommeravslutning i mai til og med. Mest fordi vi da har kunnet dra på litt spesielle aktiviteter. I fjor var vi på paddesafari sent om kvelden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 22:28   #5
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes også at avslutningene er hyggelige, men de to siste uke har vi vært på 3 klasse avslutninger og Allidrett og svømming og turn. Det blir i tillegg til alle vanlige aktiviteter. Logistikken tar helt av og det skal bakes og planlegges.
Nå er det heldigvis snart ferie😀

Gammel 19-06-16, 16:33   #6
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes en sommeravslutning bør være siste skoledag, da har barna fri dagen etter og det er også en reell avslutning. Hvorfor i alle dager skal det være 2 uker før skolen egentlig slutter? Det føles jo ikke dsom en avslutning da...

Personlig synes jeg også det er pes og stress med tvangssosialisering, men jeg setter mer pris på det ettersom barna blir eldre og jeg begynner å kjenne foreldrene bedre. Og barna elsker det. Derfor synes jeg virkelig man skal ta seg tid til det for barnas skyld.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 16:41   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg synes en sommeravslutning bør være siste skoledag, da har barna fri dagen etter og det er også en reell avslutning. Hvorfor i alle dager skal det være 2 uker før skolen egentlig slutter? Det føles jo ikke dsom en avslutning da...

Så fremt ikke hele skolen skal ha avslutningen sin samtidig er det ikke mulig for alle å ha siste dag. Syv trinn skal fordeles på hver sine dager så noen må nødvendigvis ha sin lengre unna siste skoledag enn andre. Her holdes skoleavslutningene i løpet av siste uke før skoleslutt.

Gammel 19-06-16, 17:57   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Personlig synes jeg også det er pes og stress med tvangssosialisering, men jeg setter mer pris på det ettersom barna blir eldre og jeg begynner å kjenne foreldrene bedre. Og barna elsker det. Derfor synes jeg virkelig man skal ta seg tid til det for barnas skyld.

Problemet er jo at det er så mye som skjer samtidig på denne tiden av året, at det holder ikke å "ta seg tid til det for barnas skyld", for det er ikke nok tid å ta av. Det handler om ikke at jeg prioriterer å sitte i sofaen og se Kardashians i stedet for å dra på skoleavslutning, det handler om jeg faktisk ikke kan være fem steder samtidig. Noe som var en helt reell problemstilling forrige uke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 19:22   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Problemet er jo at det er så mye som skjer samtidig på denne tiden av året, at det holder ikke å "ta seg tid til det for barnas skyld", for det er ikke nok tid å ta av. Det handler om ikke at jeg prioriterer å sitte i sofaen og se Kardashians i stedet for å dra på skoleavslutning, det handler om jeg faktisk ikke kan være fem steder samtidig. Noe som var en helt reell problemstilling forrige uke.

Men da er det jo ikke sommeravslutning på skolen som er problemet, men at det avholdes avslutning for fritidsaktiviteter i tillegg. Jeg er ikke blant dem som gleder meg til slike avslutninger, men jeg ser absolutt verdien av å treffe Ullungens klassekamerater som jeg hører så mye om, og som hun tilbringer mange timer sammen med hver eneste dag, samt foreldrene deres. Og ikke minst lærerene!

Hvordan avslutningen avvikles, derimot! Her var det planlagt skogstur med overnatting, fra fredag til lørdag(!). Opplegget var det ingenting å si på; det var mange nok telt og villige foreldre til at alle barna som ville kunne bli igjen, mens de foreldrene som synes dette er utenfor komfortsonen kunne dra hjem om kvelden.

Men det bøttet ned hele dagen, og forsøkene på å flytte arrangementet inn i samlingssalen (da uten overnatting), ble kontant avvist av skogsmafiaen. Så der sto vi duknakket ute i marka, mens så store svermer av mygg og knott som jeg aldri har sett maken til, trengte seg inn under klærne sammen med regndråpene. Heldigvis var alle medlemmer av Xian-familien samstemte i at her gjaldt det å komme seg hjem med sushi take away raskest mulig, så pinen varte ikke mer enn halvannen times tid. Og vi var rørende enige om at det er veldig riktig for oss å flytte ut av pinnebrød-land, hvilket vi skal om et års tid.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 12:35   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er vel naturlig. Da jeg hadde 1 barn meldte jeg meg til alt mulig og syntes alt rundt møter, avslutninger, baking og bursdag var gøy. Med to er det litt travelt, men overkommelig. Har dog kjent på stresset innimellom. Med enda to barn hadde jeg garantert syntes det hadde bikket over.

Gammel 15-06-16, 12:43   #11
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

I klassen min lager vi en foreldrekveld på mørke vinteren når det likevel ikke skjer så mye, overskuddet har begynt å komme seg etter jul og stresset med å få alt i mål før sommeren ikke har begynt enda. (Og barna får øvd inn litt annet enn julesanger og Idas sommervise.)

I stedet for sommeravslutning med grill, piknik, pøsregn osv gjør jeg og elevene noe ekstra fint sammen på dagtid en dag de siste dagene før ferien.

Det er en løsning som jeg opplever at alle parter er veldig godt fornøyd med og det fungerer godt for oss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.