|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?
Jeg er også der. Vi får vite noen uker i forkant hvilke kamper gutta skal spille. I tillegg kan vi gi beskjed i forkant dersom det er datoer vi vet at vi ikke kan spille. Nå er det sjeldent bursdager har kræsjet med kamper (eller opptredener med korpset) og som regel får vi til begge deler. Når det gjelder treninger går definitivt bursdager foran. Det kommer også litt an på hvor nær bursdagsbarnet er.
![]() |
#62 |
Glamorøs
|
Det er godt mulig, men jeg skjønner ikke hva det eventuelt skal være et argument for eller i mot?
![]() |
#63 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Her er det kamp hver uke fra våren i 1. Klasse. Det varer vel ut september.
![]() |
#64 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Vi bor på et sted med en nokså liten skole og et lokalt fotballag. Det betyr at veldig mange går på fotball og at lagene har såpass få spillere at de ikke kan stille til kamp dersom f.eks. halvparten av spillerne er i bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
~~~~~~~
|
Dette.
![]() |
#66 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Grunnet ustabilt vær har vi sittet på gjerdet ifht bursdagsinvitasjon. Jeg og en annen mamma bestemte oss lynkjapt søndag kveld for klassefest for våre to sønner tirsdag. Meldinger sendt søndag og invitasjon mandag. Fest tirsdag. Mange hadde korpsavslutnin, håndballavslutning, ramadan+++. Likevel kom 19 av 25! Det hadde vi aldri trodd, men bursdager er høyt prioritert.
![]() |
#67 |
intro
|
Det er nok veldig ulikt fra lag til lag. Hos oss er definitivt jentene minst like "seriøse" og ambisiøse som gutta. Bursdager har likevel definitivt førstepri både for 2.- og 4.-klassingen, men de er begge alene på laget i sine respektive klasser, så det blir ikke noe praktisk problem å få fylt opp plassene deres. (Seriespill fra 1. klasse her også, for øvrig, én gang i uka fra ultimo april til medio juni, og så tilsvarende halvannen måned på høsten.)
![]() |
![]() |
#68 |
|
Når begynner de med dette? Jeg kan ikke forestille meg at jeg skal klare å følge opp en idrett som tar så mye tid, selv om jeg har bare ett barn.
![]() |
![]() |
#69 |
intro
|
Min 9-åring trener 4 ganger i uka (men 2 av dem er på "akademiet", altså ikke med laget), og har ofte 2 kamper i tillegg. Det skyldes at laget er oppmeldt i tre serier (to med femmerfotball og en med sjuer, et årskull opp), og med 16 spillere til rådighet blir det noen som må spille to kamper i uka.
![]() |
![]() |
#70 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?9-åringen trener 2 ganger i uka og har 1 kamp i uka. Eldste har jeg ikke oversikt over. 1 kamp og 1 trening hvert fall.
![]() |
![]() |
#71 |
villende
|
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Jeg har to veldig aktive barn, begge spille fotball og mannen og jeg er trener/kontaktperson for det ene laget. I mine øyne trumfer bursdager alltid kamp. Bare vi får beskjed i god nok tid, så klarer vi alltids å låne nok spillere til at kampen blir gjennomført. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Etterhvert kommer de jo seg til og fra treninger selv, litt avhengig av hvor man bor. Og man bedriver samkjøring til bortekamper, alle foreldre kan ikke være med på alle kamper.
![]() |
#73 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvor mye plass bør en idrett få ta?Begge mine spiller fotball (og stort sett resten av klassen også), og jeg synes at bursdager trumfer trening, men ikke turneringskamper. Det er tross alt ikke snakk om mange turneringer i året, så jeg skjønner ikke at disse skal by på store problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem siden: Mar 2008
Normalt tar ikke fotball i 1. klasse så mye tid. Hos oss har de trening en dag i uken og en kamp i uken. Slik har de hatt det i 2. klasse også.
![]() |
#75 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Femteklassingen her har fotballtrening to ganger i uka (1 time hver gang), kamp en gang i uka, turn tre ganger i uka (hhv 2, 2, og 2,5 timer), og konkurranse ca 3 ganger i året. Den "oppfølgingen" vi bedriver er å se til at frøken vims kommer seg avgårde i riktig tid, og husker å ta med seg drikkeflaske, og stille opp på de pliktene vi har i forhold til dugnader. En sjelden gang, når hun har ekstra dårlig tid, eller det er ekstremt dårlig vær, kjøres hun, ellers går eller sykler hun til og fra alt av treninger selv. Når jeg har tid, og det passer slik, stikker jeg bort og ser på hjemmekampene deres. Men langt fra alle. Sånn sett er det mindre oppfølging nå enn da hun gikk i førsteklasse og bare hadde ei turntrening og ei fotballtrening i uka, men måtte følges på alt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-06-16 kl 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Drømmer
|
Fram til de var 8 år,spilte de kamper en dag hver 14.dag.Etter det en gang i uken |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Min 9-åring trener en gang i uka og har litt i underkant av en kamp i uka i tillegg. Mao ikke likt overalt.
![]() |
|
|