Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du slurvet med skattetrekket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-16, 10:16   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du slurvet med skattetrekket?

Logger inn på skatteetaten og later som jeg skal bestille skattekort:
http://www.skatteetaten.no/no/Skjema...le-skattekort/

• Ser på siste lønnsslipp og legger inn tallene for lønn hittil i år og forskuddstrekk/skattetrekk hittil i år.
  • Beregner raskt hva jeg kommer til å tjene i år (tjent hittil + månedslønna ganget med antall måneder igjen i år) og fyller inn tallet - mulig det står et tall i skjemaet som er beregnet ut fra gud-vet-hva (selvangivelsen forleden år eller noe, kanskje).
  • Fyller ut formue (ser på skatteoppgjøret som kom i går) som for min del er ligningsverdi på bolig.
  • Fyller ut beregnet rentefradrag for 2016 (ser på skatteoppgjøret og senker beløpet litt, rentene har gått ned).
  • Fyller ut hvis det er noe annet, foreldrefradrag og slikt, evt reisevei til jobben.
  • Så kommer det ut en beregning til slutt, på hvor mye skatt jeg skal betale i år. Trekk fra det du allerede har betalt, og rask hoderegning sa meg at det vanlige skattetrekket blir for lite.
  • Trykk for nytt skattekort eller "avbryt" hvis du ikke trenger/gidder å endre - jeg ber bare lønningsdama vår å trekke meg femhundre eller tusen mer pr måned.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.