|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirSånn. For å spore av så synes jeg det er helt vilt at SFO koster mer enn barnehage.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirBruker 2000,- pr barn pr uke for håndball og dans. Det er de rimelige alternativene her. Barna har 8 uker fri, kunne vært på SFO tre av ukene istedenfor aktivitet, men da betales det full SFO for August med 3000,- pr barn. Bortsett fra eldste som nå er ferdig i 4. klasse og ikke har SFO tilbud.
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirMine vil ingenting i år. De gleder seg til å være hjemme og å gjøre ingenting= PC. De skal få lov til det nå før vi drar på ferie om 2 uker.
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leir
Ja, den sa jeg nei til, de ville på fem dagers camp der (Kuul Fritid), men det kostet til sammen for to nesten 10 000,-, jeg synes det blir litt dyrt. Selv om det selvsagt koster å drive et slikt sted, med ledere, kost losji og hele pakka. Slik sett er vel ikke 1000,- kr døgnet egentlig dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirMine har ikke betalt så mye. Eneste jeg vet om som er i nærheten den prisen er CICV. Kan ikke helt se for meg hvilke sommeraktiviteter dette gjelder? Må jo legge til at feks på håndballcup hos oss har laget lagt ut pengene for mat etc (av dugnadspenger)
Det er vel ikke fordi at barnehage koster mindre, men at de får støtte fra kommunen slik at prislappen kan være like høy, men egenandelen for foreldre er mindre?
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
Jo, selvsagt er det slik - jeg mente at jeg synes det er vilt at egenandelen for SFO er høyere enn for barnehage - fordi barnehagen er så mye personaltettere og over mange flere timer hver dag enn SFO. Det blir dyrere for foreldrene når barna begynner på skolen, selv om skolen er gratis.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirOg så er det ikke engang søskenrabatt på SFO (i allefall ikke her), så har man barn med maks 3 års mellomrom blir det fort veldig dyrt. Vi betaler mer for SFO for storebror enn for barnehage for de to minste til sammen.
![]() |
#8 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Jeg kan spore av med deg. Synes du det altså? En barnehageplass er jo subsidiert fra kommunen med mer enn 16000 pr mnd. burde kommunen subsidiere sfo også?
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er er fullstendig klar over at barnehage er subusidiert, bare så det er sagt. Jeg synes SFO er veldig dyrt, og synes i hvertfall det burde være kostnadstak slik at man ikke betaler mer enn det faktisk koster per barn. Det er veldig ulikt innhold i SFO rundt om i ulike kommuner også. Noen er jo bare oppbevaring, mens andre har aktiviteter inkludert. I min kommune og på min skole møtte vi betale ganske mye ekstra for aktiviteter i SFO-tiden, slik at kostnaden ble adskillig høyere enn månedsprisen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg betaler nå 2818,- for yngste for full SFO plass. Det finnes ingen aktiviteter å velge mellom. De er ute, de perler, bygger lego, leker, løper i gangene osv. Absolutt dyrt, ja.
![]() |
#11 |
Off the map.
|
![]() Sv: Priser på sommeraktivitet/-leirHånballeir, 2 dager. 600 inkl alt. Dette er et privat spleiselag mer enn en leir alle kan melde seg på.
![]() |
|
|