Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Priser på sommeraktivitet/-leir

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-16, 09:33   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på sommeraktivitet/-leir

Sånn. For å spore av så synes jeg det er helt vilt at SFO koster mer enn barnehage.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 09:38   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Bruker 2000,- pr barn pr uke for håndball og dans. Det er de rimelige alternativene her. Barna har 8 uker fri, kunne vært på SFO tre av ukene istedenfor aktivitet, men da betales det full SFO for August med 3000,- pr barn. Bortsett fra eldste som nå er ferdig i 4. klasse og ikke har SFO tilbud.

Gammel 22-06-16, 09:59   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mine vil ingenting i år. De gleder seg til å være hjemme og å gjøre ingenting= PC. De skal få lov til det nå før vi drar på ferie om 2 uker.
De er stort sett gode venner så det går fint. En fetter skal komme litt innimellom og være hos de også.

Ellers kunne de vært med på fotballskole, koster 1800,- og 2000 for eldste.
Ser at det henger lapper rundt omkring med diverse aktiviteter.
Vet at etpar skal på sjøleir, Mom Murstad sin, koster 5.500,-/5900/6600,-
En kompis av eldstemann har i mange år vært på Oksnøen, koster 2.500,-
Ellers har det hengt lapper på kamp på Vangen, mot Enebakk, husker ikke pris.
Sandvolleyball, 1900,-

Gammel 22-06-16, 10:11   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ellers har det hengt lapper på kamp på Vangen, mot Enebakk, husker ikke pris.

Ja, den sa jeg nei til, de ville på fem dagers camp der (Kuul Fritid), men det kostet til sammen for to nesten 10 000,-, jeg synes det blir litt dyrt. Selv om det selvsagt koster å drive et slikt sted, med ledere, kost losji og hele pakka. Slik sett er vel ikke 1000,- kr døgnet egentlig dyrt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 10:07   #5
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har ikke betalt så mye. Eneste jeg vet om som er i nærheten den prisen er CICV. Kan ikke helt se for meg hvilke sommeraktiviteter dette gjelder? Må jo legge til at feks på håndballcup hos oss har laget lagt ut pengene for mat etc (av dugnadspenger)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Sånn. For å spore av så synes jeg det er helt vilt at SFO koster mer enn barnehage.

Det er vel ikke fordi at barnehage koster mindre, men at de får støtte fra kommunen slik at prislappen kan være like høy, men egenandelen for foreldre er mindre?

Gammel 22-06-16, 10:39   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

... snip ... Det er vel ikke fordi at barnehage koster mindre, men at de får støtte fra kommunen slik at prislappen kan være like høy, men egenandelen for foreldre er mindre?

Jo, selvsagt er det slik - jeg mente at jeg synes det er vilt at egenandelen for SFO er høyere enn for barnehage - fordi barnehagen er så mye personaltettere og over mange flere timer hver dag enn SFO. Det blir dyrere for foreldrene når barna begynner på skolen, selv om skolen er gratis.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 22-06-16, 10:44   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Og så er det ikke engang søskenrabatt på SFO (i allefall ikke her), så har man barn med maks 3 års mellomrom blir det fort veldig dyrt. Vi betaler mer for SFO for storebror enn for barnehage for de to minste til sammen.

Gammel 22-06-16, 14:32   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan spore av med deg. Synes du det altså? En barnehageplass er jo subsidiert fra kommunen med mer enn 16000 pr mnd. burde kommunen subsidiere sfo også?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 14:44   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg kan spore av med deg. Synes du det altså? En barnehageplass er jo subsidiert fra kommunen med mer enn 16000 pr mnd. burde kommunen subsidiere sfo også?

Jeg er er fullstendig klar over at barnehage er subusidiert, bare så det er sagt. Jeg synes SFO er veldig dyrt, og synes i hvertfall det burde være kostnadstak slik at man ikke betaler mer enn det faktisk koster per barn. Det er veldig ulikt innhold i SFO rundt om i ulike kommuner også. Noen er jo bare oppbevaring, mens andre har aktiviteter inkludert. I min kommune og på min skole møtte vi betale ganske mye ekstra for aktiviteter i SFO-tiden, slik at kostnaden ble adskillig høyere enn månedsprisen.

Gammel 22-06-16, 22:56   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er er fullstendig klar over at barnehage er subusidiert, bare så det er sagt. Jeg synes SFO er veldig dyrt, og synes i hvertfall det burde være kostnadstak slik at man ikke betaler mer enn det faktisk koster per barn. Det er veldig ulikt innhold i SFO rundt om i ulike kommuner også. Noen er jo bare oppbevaring, mens andre har aktiviteter inkludert. I min kommune og på min skole møtte vi betale ganske mye ekstra for aktiviteter i SFO-tiden, slik at kostnaden ble adskillig høyere enn månedsprisen.

Jeg betaler nå 2818,- for yngste for full SFO plass. Det finnes ingen aktiviteter å velge mellom. De er ute, de perler, bygger lego, leker, løper i gangene osv. Absolutt dyrt, ja.

Gammel 22-06-16, 17:21   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hånballeir, 2 dager. 600 inkl alt. Dette er et privat spleiselag mer enn en leir alle kan melde seg på.

Minsten er på friidrettskole, usikker på prisen. Kanskje 800. Det er kun et tilbud på dagtid.

Så skal de på bridgeleir. En uke med kost og logi. Tror vi betalte 8-900 per barn. Det er sponset av bridgeforbundet da. Rekruteringstiltak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.