Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-07, 07:47   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipsing på kaffebar og bakeri (Dagbladet)

Dagbladet har en artikkel i dag om tipsing, og hvordan dette har spredt seg fra caféene og restaurantene til f. eks. kaffebarer og bakerier.

Daglig leder på en Baker Hansen sier følgende:

Sitat:

– Hva er det man tipser for her, da?
– God service.
– Hva betyr det?
– At vi alltid er hyggelige og imøtekommende.
– Hvis jeg vil ha Ingers rugbrød til 34 kroner, forventer dere at jeg tipser da?
– Nei. Men kanskje at du runder av?
– Til 35 eller 40 kroner?
Dalseg smiler.
– Det er opp til deg.

Jeg syns at normal, god service på et bakeriutsalg inngår i pakka og ikke er noe personalet bør "belønnes" ekstra for. Får jeg dårlig service går jeg heller ett annet sted, enn å tipse for normal vennlighet.

På restauranter og caféer med servering ved bordene tipser jeg hvis servicen og maten er god, men de bruker tross alt mer av sin tid på kundene og har mulighet til å yte ekstra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.