Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Din Beatles-favoritt?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 14:38   #61
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din Beatles-favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, det satt jeg akkurat å tenkte på. Det jeg egentlig mener er vel at de er/var uvanlig gode musikere hver for seg også, i tillegg til at det var et lykketreff at de traff hverandre og utviklet hverandre. Og at de hadde Brian Epstein til manager. Tilfeldigheter og flaks og store talenter ga oss Beatles. Liksom.

Ja, jeg er til en viss grad enig med deg, men er som sagt usikker på om de hadde blitt så gode musikere hver for seg om de ikke hadde hatt samarbeidet seg imellom først, liksom.

Gammel 20-06-07, 14:41   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, jeg er til en viss grad enig med deg, men er som sagt usikker på om de hadde blitt så gode musikere hver for seg om de ikke hadde hatt samarbeidet seg imellom først, liksom.

De fikk jo også en unik mulighet til å utvikle seg med all den suksessen de møtte. De kunne vie livet sitt til musikken og det er neimen ikke alle gode musikere som får den sjansen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 14:43   #63
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fikk jo også en unik mulighet til å utvikle seg med all den suksessen de møtte. De kunne vie livet sitt til musikken og det er neimen ikke alle gode musikere som får den sjansen.

Nemlig.

Ble vi enige nå?

Gammel 20-06-07, 14:47   #64
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nemlig.

Ble vi enige nå?

I hvert fall om et par ting og det syns jeg holder.

Gammel 20-06-07, 14:50   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:enkel:

Beatles er og var usedvanlig bra, og om det var pga. hverandre, tross hverandre, pga. tiden, manageren eller dopet er jeg ikke så opptatt av.

Men det skal selvfølgelig dere få være!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 14:56   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Men Beatles er jo så mye mer enn et bra band. De er legendariske, de er et fenomen, de har betydd utrolig mye for musikkutviklingen. Det er jo kjempeinteressant å fundere over og diskutere det.

Gammel 20-06-07, 14:58   #67
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

I hvert fall om et par ting og det syns jeg holder.

Ja.

Men Beatles er jo så mye mer enn et bra band. De er legendariske, de er et fenomen, de har betydd utrolig mye for musikkutviklingen. Det er jo kjempeinteressant å fundere over og diskutere det.

Det er kan vi iallfall være enige om.

Gammel 20-06-07, 15:08   #68
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig, kjør på!

Jeg husker at jeg i min ungdomstid var så møkklei av alt som ble snakket om Beatles av overivrige musikklærere på barne-, ungdoms- og videregående skole, helt til jeg begynte på folkehøyskole og den fungerende rektoren der faktisk satte på Beatles og lot oss HØRE! Og så var jeg også frelst.

Ingen kritikk av analysering og fundering, bare en forklaring på mitt, når jeg ser på det i ettertid, noget platte innlegg av typen: "Så lenge jeg kan danse til det blåser jeg i om tekstene er dårlige og at de har like, rosa dresser."

Ingen sammenligning forøvrig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 20:47   #69
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Er det ingen andre enn meg som liker I'll get you? Ingen som har hørt den en gang kanskje?

Gammel 21-06-07, 00:29   #70
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg har for alltid tapt mitt hjerte til Penny Lane. Jeg elsker alt av Beatles, men akkurat Penny Lane er bare ett kapitel for seg selv.

Og gullgutten min er George, selvsagt.

... du og jeg ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 01:04   #71
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg digger Beatles, og synes det er umulig å kun nevne EN låt.
Penny Lane
The Long And Winding Road
Sgt. Pepper
Helter Skelter
When I'm 64
Help
og-og-og-og

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 05:12   #72
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Som den ekte Beatlesnerden jeg er velger jeg meg en som ikke er saa mainstream: You never give me your money. Men jeg kunne nevnt en ti-femten andre!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:12   #73
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Kan ikke si jeg har noen spesiell favoritt det er jo så mange bra å velge mellom... Skal jeg nevne noen så tror jeg det blir The long and winding road og Michelle

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 08:01   #74
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Som kjempestor Beatlesfan/nerd har jeg tenkt på hvilket som er den beste sangen i mange år, og har kommet til konklusjonen at det er "The Inner Light". På andreplassen har jeg "Across The Universe". Tredjeplassen blir delt av noen dusin andre sanger.

Yndlingsbeatle... Hm, jeg tror George. Selv om Ringo har hatt en utrolig spennende karriere etter Beatles, og er helt klart den mest undervurderte av de fire. Stikk motsatt av John, som etter min mening alltid har fått litt mer ros enn det som strengt tatt var nødvendig.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 12:24   #75
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Som kjempestor Beatlesfan/nerd har jeg tenkt på hvilket som er den beste sangen i mange år, og har kommet til konklusjonen at det er "The Inner Light".

Nice!

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

På andreplassen har jeg "Across The Universe".

Hvilken "Across The Universe"?

Ben "Rot in jail Phil Spector!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 13:33   #76
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nice!

Hvilken "Across The Universe"?

Ben "Rot in jail Phil Spector!" Murphy

Jeg kan spare meg for orkester i Across The Universe -sammenhengen, og foretrekker helt klart versjonen på Anthology. (Sikkert fordi jeg elsker Tabla)

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 19:21   #77
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er helt umulig å velge ut bare én, det er så mange briljante. Hele side 2 på Abbey Road er herlig, og høydepunktet er kanskje golden slumbers/carry that weight. Polythene Pam er morsom, og den søte lille "her majesty" på slutten.

Ellers liker jeg godt mange fra White Album, som "While my guitar gently weeps", "Julia" og "Martha my dear".

Og "Lovely Rita" og "Fixing a hole".

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 19:50   #78
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Din Beatles-favoritt?

Hey Jude, helt klart.
Jeg har et veldig spesielt forhold til den.

Norwegian Wood på andre plass, og Let it be på tredje.
Også kommer det mange.

Favoritt beatle er nok John Lennon ja. (nok litt pga. Imagine, også kjent som "humanistenes nasjonalsang", så for en humanetiker..)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 13:51   #79
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Beatles. Det er klin umulig å plukke ut én sang. Mine favorittalbum med dem er "Rubber Soul" og "White Album".

Og John er favoritten min.

Eventuelt mannen til Elinblu ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.