Sv: Leiebil i Spania
Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.
Vi bruker kun de store kjente, full tank og full tank. Forsikringene er inkludert, men jeg har de to siste årene betalt forsikring for reduksjon av egenandel, det kan jo være 2000 €. Den forsikringen tilbys ofte på helårs reiseforsikring, men i vårt tilfelle, alt for lite. Alt kjøper jeg hos Norwegian, eller annen formidler av CarTrawlers søkemotor.
Vi hadde bestilt via Norwegian/Car Trawlers/recordgo og fikk først bekreftelse på at vi hadde bestilt bil tilsvarende VW Polo med 5 dører og plass til to kofferter/5 passasjerer. Dette stod i hovedteksten i mailen. Da jeg etter en stund klikket meg inn i dokumentet som var vedlagt, viste dette bil tilsvarende Smart Fourfour (knøttliten bil hvor 4 personer sitter trangt) med bare tre dører og plass til to CARRY-ON luggage (altså ikke vanlige kofferter). Da jeg kontaktet dem, skrev til at jeg skulle få 5 dører, men biltypen var altså den lille Smart-en. Jeg fikk ikke noe nytt bekreftelsesdokument på dette, så jeg endte opp med å kansellere hele greien og har nå bestilt annen, større og dyrere bil et annet sted.
|