|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Vi skal til New York for fjerde gangen og jeg hil gjerne ha deres anbefalinger på ting å gjøre som ikke er de typiske tingene "alle" gjør. Sist redigert av Pelen : 13-07-16 kl 08:20. Årsak: Leif |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?9åringen her elsket Intrepid med romfergen og Hyden planetarium. Er turist ting men kanskje ikke der det er flest folk. Var hverfall helt overkommelig for oss som har med barn som ikke tåler mye folk og støy. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Jeg liker Tribeca godt. Men det er vel sikkert masse folk der.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?
I Hoboken må dere besøke bakeriet til Cake Boss! http://www.carlosbakery.com
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Har du sjekket på Spotted by locals sine sider? http://www.spottedbylocals.com/newyo...vity/relaxing/ |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Under broen, på Brooklyn siden, ligger det en liten isfabrikk nede med kaien. Kjempegod is. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi vet om denne, og dermed har ungene at vi godt kan ta den turen.
|
|
|
|
#10 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Å, her må jeg følge med. Skal til NY for 3. gang i høstferien og har også haket av de typiske turisttingene tidligere. Gleder meg som et barn, for NYC har jo så mye å oppleve utenom alt det "vanlige", nesten bedre å reise igjen dit sml med første gang for nå "må" vi ingenting. Jeg har lyst på spennende områder å rusle på, cafeer, vintage skattejakt, spennende interiørbutikker etc. Og Cake boss bakeriet må jeg selvsagt få med meg. Takk for tips! Men ser forresten på linken at det er flere locations. Hvilken er den "originale"? Det er kanskje ikke i NYC i det hele tatt, eller? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Cake Boss er en NJ-original, ja, og jeg tror holboken er den opprinnelige. Men de er jo rett over brua.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Jeg som har bodd og jobbet i Connecticut noen år ville tatt en togtur nordover. 45 minutter til Stamford. Eller dra til Greenwich, koselig sted.
|
|
|
#13 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Sjekk ut The high line! http://www.thehighline.org/visit Par over byen, ser flott ut.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Reiser til NY i morgen og tenåringen gleder seg til å fange Pokémons 😜
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Kommer helt annpå hva abonnement du har. Jeg brukte 2gig med mobildata tidligere sommer. 198kr. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Jeg anbefaler virkelig guidet sykkeltur! Var helt topp, guiden tilrettela veldig for oss, det kan de sikkert gjøre for dere også siden dere har vært der en del ganger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Da kan vi Senja det koster med Herremannens mobil. Vi har begge jobbmobiler og kan ikke bruke den til slike ting og der er prisen også veldig høy. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Vi spiser alltid på Katz's. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#20 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Ting å gjøre i NY som ikke alle andre gjør?Kom tilfeldigvis over disse i Aftenposten.
|
![]() |
|
|