|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
| Se resultatene: Har du lastet ned Pokemon Go? | |||
| Ja |
|
82 | 56,16% |
| Nei, ikke ennå |
|
22 | 15,07% |
| Kommer aldri til å gjøre det |
|
37 | 25,34% |
| Brokkoli |
|
5 | 3,42% |
| Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Men er det litt slik at polemin finn meg for å få meg i gang? Den første fann eg i hagen, og den andre fann eg der me var og bada i dag. Eller er dei lagt fra naturens side, heilt tilfeldig i forhold til dei som jakter?
|
|
|
|
#63 |
|
TittelTøs
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?
Det er ikke trygt. Punktum. Derfor har jeg hatt "kurs" for mine to eldste. De holder det de lover, for de kjenner konsekvensene (fra meg) om de ikke bruker nettvett og annet vett. Minstemann er alltid med meg. Det må han nesten, for han bruker min telefon og er 7 år.
|
|
|
#64 |
|
TittelTøs
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Og jeg Jar ikke flere baller nå, og det kryr av Pokémons rundt huset. Spillet tvinger meg på tur til nærmeste Poke-stop for å hente flere baller.
|
|
|
#65 |
|
I endring
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Folk kan si hva de vil, men når jeg får med meg både 12 og 8åringen ut på tur to ganger til dagen så er det vellykket uansett hva andre mener. Her er det kun en smarttelefon på deling så vi fanger 2 pokemoner hver. Har ikke helt kontroll på hvordan gymmene virker enda da.
|
|
|
#66 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Nei, jeg spiller ingenting på mobil.
|
|
|
|
#67 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Et aspekt jeg faktisk ikke har tenkt på så langt, men som jeg synes har tankevekkende elementer: |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Hvor mye datatrafikk krever dette, jeg tenker om man bruker det i utlandet?
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Kan noen forklare meg i korte trekk hvordan det fungerer? Er hele vitsen å fange pokemons? Hvordan dukker de opp? Hva er det som er "farlig" med det? Mine to har ikke hørt om dette enda, ikke som jeg vet om.
|
|
|
#70 |
|
TittelTøs
|
Den simulerte virkeligheten det her snakkes om, er ihvertfall bedre enn den (tilnærmet lik) simulerte virkeligheten som foregår i et mørkt rom foran en PC. Her beveger man i det minste på seg ute i det fri.
|
|
|
#71 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det er sant. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Jeg synes ikke noe om unger som stirrer på telefonskjermen mens de går midt i gata.
|
|
|
#73 |
|
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Har ikke lastet ned og kommer ikke til å gjøre det. Jeg er vanligvis ikke veldig tilbakeholden til alle nye apper og spill til telefonen, men denne kan jeg styre meg fra. Greit nok at den får både unger og ungdommer ut å gå, men måten de er ute å går på er ikke noe jeg liker. For det første så stirrer alle i skjermen og fokuserer kun på pokemonene og de enser ingenting rundt seg. Var på Solsiden i dag og så utrolig mange guttegjenger og familier som helt tydelig var på jakt, med nesa godt ned i telefonen. De enset ikke hverandre eller andre folk i det hele tatt. Folk skjærer ut i gatene på godt trafikkerte veier, og det gjelder ikke bare ungene. Det er jo i utgangspunktet ikke spillet sin skyld, men jeg forstår ikke hvordan folk kan miste all forstand på denne måten. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Interessant artikkel. Jeg har foreløpig et delt syn på dette spillet. I starten syntes jeg det var flott at unger som en konsekvens av spill ble mer fysisk aktive, men da det etterhvert gikk opp for meg at også voksne surrer rundt og glor ned på mobilskjermene, - og at et par bekjente spilte i situasjoner hvor det absolutt ikke var innafor å spille! - da ble jeg mer betenkt. Pokemon Go ser ut til å være ekstremt avhengighetsskapende, i langt større grad enn f.eks. Candy Crush, og avhengighet er aldri en bra ting. Men kanskje litt tidlig å konkluderer med noe her, får gi det noen måneder. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
TittelTøs
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Jeg liker ikke avhengighetsaspektet ved Candy Crush ettersom man der fristes til å bruke penger for å komme seg videre i spillet, ved å (måtte) kjøpe hjelpemidler. I Pokemon Go er ikke dette - så vidt meg bekjent mulig (om man ser bort fra mobil-bruken) mulig. Der må man faktisk fysisk gå videre for å komme seg videre.
|
|
|
#76 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Godt poeng med potensielt pengebruk i CC. Spiller litt selv, men kommer ikke på pengeaspektet fordi jeg aldri kjøper. Det virker likevel som Pokemon Go er hakket mer avhengighetsskapende, at spilleren blir mer "driven". Som at folk går ut og spiller midt i arbeidstida, (jada, det har jeg sett) eller at personer som ikke har spilt noe særlig tidligere plutselig jakter Pokemons i timevis. Eller kanskje det bare er mer synlig? Ved andre spill er det jo ikke mulig å se når folk spiller, det kan man definitivt med PG. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
TittelTøs
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Jeg tror nok at litt av grunnen til at du oppfatter det slik er, som du sier, at det er mer synlig. Jeg har selv vært vitne til mennesker som spiller CC i arbeidstiden, men det er enklere å skjule. Slik som med bruken av FP i arbeidstiden, som selvfølgelig er et fullstendig ukjent fenomen for meg.
|
|
|
#78 |
|
|
Man kan jo kjøpe ting som gjør det lettere å komme videre. Jeg leste en artikkel om han som har kommet lengst i Norge og han hadde brukt rundt 1000,- kr i løpet av 3-4 dager.
|
|
|
|
#79 |
|
Klar
|
Sv: Har du lastet ned Pokemon Go?Jeg har aldri brukt penger i candy crush, av prinsipp. Men da jeg sto fast i et mekka av nye pokémons og plutselig var tom for baller etter å ha latt ungene leke med den, så det endte det visst i nødkjøp av baller. |
|
|
|
![]() |
|
|