Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du plystre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du vanlig munnplystring?
Ja, kan munnplystre 138 92,62%
Nei, kan ikke munnplystre 11 7,38%
Brokkoli 0 0%
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-16, 08:28   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du plystre?

Jeg vil å kunne fingerplystring. Men det får jeg ikke til.

Gammel 24-07-16, 10:05   #42
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan plystre, får til både vanlig plystring og en svakere lyd med smilende munn. Plystrer ofte melodier men er redd for rynker rundt munnen, så da blir det gjerne den svake måten. Kan plystre såpass høyt at jeg kan få ro i et vanlig klasserom uten for mye støy, men ikke nok til en gymsal eller uteområde.

Den tidligere butikksjefen på nærbutikken plystret alltid. Det var litt koselig, men jeg hadde nok blitt sprø om jeg var der hele tiden.

Gammel 24-07-16, 10:51   #43
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sønnen min hadde et godt poeng: "Mamma, jeg kjenner deg, dersom jeg plystrer kommer du bare til å be meg være stille".

Den av tvillingene som kan plystre kunne ha plystret dagen lang. Og han er ganske god, og jeg synes jo ikke jeg kan nekte han plystre, så vi har blitt enige om at plystring er en ute-aktivitet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 13:15   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan plystre. Sliter mer med å slutte å plystre. I mange år(!) har jeg begynt å plystre på "Å Vestland, Vestland" helt ut av det blå, i enhver sammenheng. Vurderer eksorsisme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 15:19   #45
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle i familien kan det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 19:31   #46
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan plystre litt. Og har lært barna opp til at når jeg plystrer stiller de opp på rekke.

Gammel 24-07-16, 22:00   #47
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan plystre, men kan ikke fingerplystring, noe jeg virkelig har lyst til å lære. Som mor til to 6-åringer burde det være obligatorisk lære på barsel!

Kan noen forklare hvordan dere gjør det med fingrene? Pg munnstilling, tunga osv.

Gammel 24-07-16, 23:08   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan plystre - det kan resten av familien også. Jeg lærte ikke å plystre (og knipse) før jeg var 12 år. Er på ingen måte råflink og opplever strengt tatt ikke at jeg opplever det som nyttig å kunne, akkurat.

Gammel 24-07-16, 23:20   #49
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg kan plystre, men kan ikke fingerplystring, noe jeg virkelig har lyst til å lære. Som mor til to 6-åringer burde det være obligatorisk lære på barsel!

Kan noen forklare hvordan dere gjør det med fingrene? Pg munnstilling, tunga osv.

Du må bare prøve deg fram. Når du først har fått lyd går det som en lek. Enkleste er å plystre med tommel og langfinger mot hverandre inni munn også lager du en smal sprekk som du tetter unnenifra med tunga. Også blåser du.

Jeg kan også å lage slik høy, skarp plystrelyd uten å bruke fingre. Stramme lepper og tunga mot ganen. Smal sprekk.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 00:18   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hva det heter, men jeg kan også "smileplystre", det er en litt annen lyd, men jeg kaller det plystring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 18:00   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg kalte sånn vanlig plystring for munnplystring i motsetning til den typen også bruker fingrene.

Skjønner.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du må bare prøve deg fram. Når du først har fått lyd går det som en lek. Enkleste er å plystre med tommel og langfinger mot hverandre inni munn også lager du en smal sprekk som du tetter unnenifra med tunga. Også blåser du.

Takk! Med den forklaringen greide jeg å lage lyd med fingrene i munnen! Mest luft, men også lyd! Det er håp!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 18:14   #52
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

What, nå klarte jeg også å få lyd!!! Ikke godt nok til å gjøre det foran en klasse, men det er en start!

Gammel 25-07-16, 18:21   #53
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarer ikke fingerplystre til tross for Floksas beskrivelse. Jeg vil også, når de andre lærerne kan!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 18:32   #54
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg, mann og datter kan plystre. Ingen av gutta!

Gammel 25-07-16, 18:36   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg kan plystre litt. Og har lært barna opp til at når jeg plystrer stiller de opp på rekke.

Oooh!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 21:40   #56
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg klarer ikke fingerplystre til tross for Floksas beskrivelse. Jeg vil også, når de andre lærerne kan!

Du kan også putte peke og ringfinger rett i munn med langefingeren bøyd ned. Og med tunga i mot og stram, spiss overleppe kan du blåse hardt. Da skal det bli lyd. Vanskeligere å kontrollere enn den andre, men morsommere lyd, litt sånn dommerfløyteish.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 22:59   #57
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver så spyttet hveser og jeg blir svimmel og ør.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-16, 23:39   #58
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan plystre vanlig og sånn smileplystring, men ikke fingerplystring. Minstemor driver og lærer seg å plystre, de to eldste kan ikke. Mannen er dritgod i fingerplystring og jeg er best på melodier.

Gammel 26-07-16, 01:00   #59
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vel ikke akkurat god, men jeg kan plystre. Knipse og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-16, 08:50   #60
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp, jeg kan plystre!
Men i følge min avdøde mormor er det kun gategutter og horer som plystrer!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.