|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kan du vanlig munnplystring? | |||
Ja, kan munnplystre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
138 | 92,62% |
Nei, kan ikke munnplystre |
11 | 7,38% |
Brokkoli |
0 | 0% |
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du plystre?Jeg kan plystre, får til både vanlig plystring og en svakere lyd med smilende munn. Plystrer ofte melodier men er redd for rynker rundt munnen, så da blir det gjerne den svake måten. Kan plystre såpass høyt at jeg kan få ro i et vanlig klasserom uten for mye støy, men ikke nok til en gymsal eller uteområde.
![]() |
#43 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kan du plystre?
Den av tvillingene som kan plystre kunne ha plystret dagen lang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Kan du plystre?Jeg kan plystre, men kan ikke fingerplystring, noe jeg virkelig har lyst til å lære. Som mor til to 6-åringer burde det være obligatorisk lære på barsel!
![]() |
#48 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kan du plystre?Kan plystre - det kan resten av familien også. Jeg lærte ikke å plystre (og knipse) før jeg var 12 år. Er på ingen måte råflink og opplever strengt tatt ikke at jeg opplever det som nyttig å kunne, akkurat.
![]() |
#49 |
can-jur
|
Du må bare prøve deg fram. Når du først har fått lyd går det som en lek. Enkleste er å plystre med tommel og langfinger mot hverandre inni munn også lager du en smal sprekk som du tetter unnenifra med tunga. Også blåser du.
![]() |
![]() |
#50 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kan du plystre?Jeg aner ikke hva det heter, men jeg kan også "smileplystre", det er en litt annen lyd, men jeg kaller det plystring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
Skjønner.
Takk! Med den forklaringen greide jeg å lage lyd med fingrene i munnen! Mest luft, men også lyd! Det er håp!
![]() |
#52 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Kan du plystre?What, nå klarte jeg også å få lyd!!! Ikke godt nok til å gjøre det foran en klasse, men det er en start!
![]() |
#53 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du plystre?Jeg klarer ikke fingerplystre til tross for Floksas beskrivelse. Jeg vil også, når de andre lærerne kan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
can-jur
|
Du kan også putte peke og ringfinger rett i munn med langefingeren bøyd ned. Og med tunga i mot og stram, spiss overleppe kan du blåse hardt. Da skal det bli lyd. Vanskeligere å kontrollere enn den andre, men morsommere lyd, litt sånn dommerfløyteish.
![]() |
![]() |
#57 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du plystre?Jeg prøver så spyttet hveser og jeg blir svimmel og ør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan du plystre?Jeg kan plystre vanlig og sånn smileplystring, men ikke fingerplystring. Minstemor driver og lærer seg å plystre, de to eldste kan ikke. Mannen er dritgod i fingerplystring og jeg er best på melodier.
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan du plystre?Jeg er vel ikke akkurat god, men jeg kan plystre. Knipse og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du plystre?Jepp, jeg kan plystre!
![]() |
|
|