|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Leser
|
![]() Sv: Røyking og graviditet
Det finnes ingen gode grunner for å røyke, uansett om man er gravid eller ikke. Det er veldig lite som gir så god helsegevinst som det å slutte å røyke.
![]() |
#22 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking og graviditetJeg er en av disse svake sjelene som dessverre røyket under begge svangerskapene mine. Er mørk sky på min himmel som jeg absolutt hverken forvarer eller er stolt av... Dette var i 1997/1998 og i 2001, så jeg viste jo så godt...
![]() |
#23 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Røyking og graviditetJeg røyket også da eldstemann lå i magen. Minket veldig og tok min siste røyk da veene kom. Har ikke røyket siden da. Ikke et eneste trekk så er litt stolt av det.
![]() |
#24 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Røyking og graviditetKlart kan kan få normalvektige barn og ha en fin morkake selv om man røyker når man er gravid. Men at man har påført fosteret usunne stoffer er det ingen tvil om likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking og graviditetJeg sluttet å røyke da jeg møtte mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Søt og rar
|
Dette stemmer faktisk når det gjelder opioidavhengighet (heroin osv), men er jo selvsagt noe helt annet.
![]() |
#27 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Røyking og graviditetDe fleste slutter å røyke mens de er gravide og ammer. Noen få klarer ikke det, og jeg syns det da er flott om de får til å røyke mindre enn til vanlig.
![]() |
#28 |
finner ut av mye
|
Ja det er klart det er positivt å kutte ned i det minste.
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Røyking og graviditetJeg tror ikke det hjelper å si fra til en gravid dame som står og røyker, i forhold til at akkurat den damen stumper røyken, men jeg er ganske sikker på at den kollektive fordømmelsen av gravide som røyker bidrar til at mange flere slutter å røyke enn det som ville vært tilfelle om folk flest ikke brydde seg. Så i så måte kan det hende det hjelper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg begynte å røyke da jeg var 15 og har holdt opp flere ganger, men har aldri klart det uten hjelp. Det er, for meg, skikkelig, skikkelig vanskelig å slutte. Heldigvis fikk jeg helt gratis røykeslutthjelp da jeg ble gravid med eldste, både røyk, kaffe og stekt mat ble motbydelig før testene viste positivt. Dessverre var jeg idiot nok til å begynne igjen da Yngste var to-tre år.
Slik var det ikke på de fødene jeg var på på i løpet av 90-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Mother of Dragons
|
Ikke sånn at det er en god del leger som gjør det nei. Alle leger vet at man skal slutte.
![]() |
#32 |
Fortynnet
|
Aldri opplevd. Men det var ETTER fødselen ser jeg nå, det er jo noe annet. Sist redigert av Filifjonka : 31-07-16 kl 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Personlig pessimist
|
Og så skriver de "legen sa" på forumet når de kommer hjem, og så gjentas løgnen i det uendelige av andre som den også passer godt for.
![]() |
![]() |
#38 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Røyking og graviditetØlen er vel for å sette igang melkeproduksjon? Siden malt øker melkememgden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Leser
|
Det å drikke en øl når man ammer er lite sammenlignbart med å røyke. Her er hva ammehjelpen (link) sier:
![]() |
#40 |
TittelTøs
|
Jammen! Alt som står på internettet er jo sant!
Denne kan jeg kopiere når det kommer til hvor enkelt det var for meg å slutte å røyke. Men jeg vil likevel være forsiktig med sammenligne hodestups forelskelse med gaviditet. For mange er det nok veldig mange og også ukjente følelser i sving når man blir gravid. Noen blir skrekkslagne, noen blir hodestups forelsket, noen blir nærmest likgydlig osv.
![]() |
|
|