|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leser du drama (teaterstykker)?Eg les det i forbindelse med jobb. Og då vert det nok mest Ibsen. Peer gynt er jo eit dramatisk dikt, og då kutter eg ut alle kommentarar for å få det til å flyte best mogeleg. Eg ville absolutt lest det før du skal sjå det - då kan du konsetnrere deg om handlinga på ein heilt annan måte n du har det friskt i minnet. Og så er det vakkert, og med masse visdom i, og sånn sett kan det vere verd å lese i seg sjølv.
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Leser du drama (teaterstykker)?Jeg leser det innimellom, og en av de beste bøkene jeg vet, Lang dags ferd mot natt av Eugene O'Neill, er et skuespill. Så jeg synes du skal gi det et forsøk.
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Leser du drama (teaterstykker)?
Jeg hadde ikke tid til å lese det (drar i morgen), men kjenner delvis handlingen fra andre hold enn lesing.
Vi har fått en egen youtube-lenke med sammendrag som vi skal se i kveld. Tror spesielt for ungene at det kan være greit å se (selv om de faktisk kjenner musikken bedre enn meg.)
![]() |
|
|