Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-07, 21:03   #1
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

plagg?? antall vogner av "riktig merke" mener du vel?

Nei, det var en henvisning til Odd Molly mafiaen.

Gammel 24-06-07, 21:13   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Anne Lindmo, journalisten som fikk passet sitt påskrevet etter en dårlig opptreden hos Skavlan der hun promoterte boka si om barseltida, fremstod jo som den rene fornuftens røst i denne artikkelen.

Gjorde hun en dårlig opptreden?
Synes hun er intelligent, meget oppegående og morsom - pluss befriende ærlig og upretensiøs ( ihvertfall når det gjelder mammalivet...)

Ja - hun mener det ikke er en big-deal om man tar en øl når man er gravid.
Selv holder jeg meg helt unna alkohol under svangerskapet, og synes ikke hun forfektet en god holdning der.
Men SÅ svart-hvitt tillater ikke jeg meg å betrakte livet og mennesker generelt at jeg lar ÉN bemerkning jeg er uenig i skygge for ALT DET ANDRE en person har å by på! MAKAN!

Jeg håper virkelig ikke jeg har noen i min nærhet som lkan finne på å avskrive hele meg om jeg skulle slumpe til å plumpe ut med et upopulært standpunkt.

:Jada, dette var på siden, men kunne ikke la være:

Gammel 24-06-07, 21:16   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og for også å kommentere saken:

Gud hjelpe meg for å være voksen, men samtidig ha fjortisens begjær etter de riktige merkene!

En god vogn man liker - ja.
Men en med "riktig merke"?

Føler meg bare dum, jeg, om jeg har noe som er veldig "i tiden".

Gammel 24-06-07, 21:21   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg funderer på hva DN ønsker å oppnå med denne artikkelen. Provosere? Ironisere? Opplyse?

Selv er jeg over middels utstyrsinteressert. Jeg blir allikevel litt skeptisk til å trille i Oslos gater i min rååååsa Bugaboo etter denne artikkelen,- blir jeg da stemplet som en av dem?

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:26   #5
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg funderer på hva DN ønsker å oppnå med denne artikkelen. Provosere? Ironisere? Opplyse?

Det lurer jeg også på.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:32   #6
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Selv er jeg over middels utstyrsinteressert. Jeg blir allikevel litt skeptisk til å trille i Oslos gater i min rååååsa Bugaboo etter denne artikkelen,- blir jeg da stemplet som en av dem?

..og jeg som hadde tenkt til å være med på treff da gitt.
Jeg er med på treff for å treffe menneskene, ikke vognene.

" I dag snakker de om neste ukes store barnevogntreff i Frognerparken.
Dit kommer vognmafia fra hele landet for å vise frem de siste direkteimportene. Det er viktig å være oppdatert. "

Dette er ikke noe jeg vil være endel av hvertfall ...
Jeg er nå også redd for å bli stemplet som "en av dem"...*skrekk og gru*

Gammel 24-06-07, 21:50   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De lyktes i alle fall med å underholde meg, som sannsynligvis er en av landets minst utstyrsinteresserte småbarnsmødre. Og så fikk jeg bekreftet en del fordommer; det er jo alltid moro. Artikkelen var riktig festlig.

Elin-99-modell-Brio-blu

Gammel 24-06-07, 21:57   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange er det egentlig som gidder å lese DN anyway? Og enda viktigere: Hvor mange av de som leser det bryr seg om småbarnsutstyr?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:00   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:29.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:09   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvor mange er det egentlig som gidder å lese DN anyway? Og enda viktigere: Hvor mange av de som leser det bryr seg om småbarnsutstyr?

Ganske mange gidder det. Lørdagsnummeret har leserskarer langt utover dem som leser avisen på ukedager.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:11   #11
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Småbarnsmor som leser DN på lørdager på grunn av feature-artiklene (eller hva det nå heter).

Nå ble jeg så nysgjerrig at jeg må gå å lese DN, har ikke rukket det ennå.

Sist redigert av Miromurr : 24-06-07 kl 22:13. Årsak: skriveleif...
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:02   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bryr meg minimalt om hvilke vogner andre mennesker triller rundt på, men jeg skal innrømme at jeg blir litt nysgjerrig på hvordan shoppoholikere i alle varianter oppfører seg sammen med barna sine. Om de lever ut sin store interesse via nettet, eller om de faktisk er så opphengt i å handle, forbruke og ha det beste og dyreste i hverdagen også.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:25   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja - hun mener det ikke er en big-deal om man tar en øl når man er gravid.
Selv holder jeg meg helt unna alkohol under svangerskapet, og synes ikke hun forfektet en god holdning der.
Men SÅ svart-hvitt tillater ikke jeg meg å betrakte livet og mennesker generelt at jeg lar ÉN bemerkning jeg er uenig i skygge for ALT DET ANDRE en person har å by på! MAKAN!

Jeg håper virkelig ikke jeg har noen i min nærhet som lkan finne på å avskrive hele meg om jeg skulle slumpe til å plumpe ut med et upopulært standpunkt.

:Jada, dette var på siden, men kunne ikke la være:

Eh...nå var det jeg som hadde uttalelser som lignet på de du kommer med her - ikke Nenne. Du skyter på feil person. Selvsagt avskriver jeg ikke et mennesker kun på bakgrunn av en uttalelse. Men en uttalelse kan gjøre at jeg blir skeptisk til det øvrige en person måtte stå for. Eksempelvis reagerte jeg på Anna Wahlgren sin uttalelse om at barn bør få sove på magen, og det gjør meg skeptisk til andre ting hun måtte mene. Siv Jensen karakteriserte en gang voldtekt som "guttestreker" eller noe slikt, det gjør meg skeptisk til andre ting hun måtte finne på å si. Bare skyt meg.

Gammel 24-06-07, 22:56   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Eh...nå var det jeg som hadde uttalelser som lignet på de du kommer med her - ikke Nenne. Du skyter på feil person. Selvsagt avskriver jeg ikke et mennesker kun på bakgrunn av en uttalelse. Men en uttalelse kan gjøre at jeg blir skeptisk til det øvrige en person måtte stå for. Eksempelvis reagerte jeg på Anna Wahlgren sin uttalelse om at barn bør få sove på magen, og det gjør meg skeptisk til andre ting hun måtte mene. Siv Jensen karakteriserte en gang voldtekt som "guttestreker" eller noe slikt, det gjør meg skeptisk til andre ting hun måtte finne på å si. Bare skyt meg.

Sant nok - var ikke så fokusert på hvem som sa hva - og følgelig hvem som skulle skytes ... ; )

Og jeg skjønner poenget ditt. Om noen sier noe veldig negativt oppsiktsvekkende så kan man bli skeptisk til den faglig tyngden generelt (mtp Wahlgren og Siv Jensen som du nevner).
Men nå er jo ikke A. Lindmo noen ekspert på graviditet eller barseltid - så uansett er ikke hennes meninger faglige uttalelser man er ment å skulle rette seg etter.

Gammel 24-06-07, 23:08   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Og jeg skjønner poenget ditt. Om noen sier noe veldig negativt oppsiktsvekkende så kan man bli skeptisk til den faglig tyngden generelt (mtp Wahlgren og Siv Jensen som du nevner).
Men nå er jo ikke A. Lindmo noen ekspert på graviditet eller barseltid - så uansett er ikke hennes meninger faglige uttalelser man er ment å skulle rette seg etter.

Wahlgren er så vidt meg bekjent ikke ekspert på noe som helst heller.

Det er mulig jeg er litt sær og skeptisk (ok, jeg er nok det). Jeg innrømmer gjerne at jeg kan bli skeptisk av enkeltutsagn fra "privatpersoner" også. Hvis en person sier "Få alle svartingene ut av landet!", så innbyr det ikke til veldig velvillig innstilling fra min side. Heldigvis har jeg evnen til raskt å endre mening etterhvert som jeg blir bedre kjent med folk.

Gammel 24-06-07, 23:16   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Wahlgren er så vidt meg bekjent ikke ekspert på noe som helst heller.

Nei - kun en selverklært sådan!

Kjenner jeg blir irritert bare jeg tenker på dama.

:Er sær sammen med Irma:

Gammel 24-06-07, 23:38   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Hvor er Miss Norway i denne diskusjonen ?

Dengang jeg leste vogntråden på NM var det hun som var den ukronede vogndronning, som hele tiden fant på nye vognmodeller som hun kjøpte. Det litt ynkelige ble så alle de som diltet etter: "jeg er også gått over til Teutonia/OTH/Bugaboo/You Name It", "endelig har jeg fått overtalt gubben" og som prøvde å finne innpass i gjengen. Greit nok om noen er blitt gjort oppmerksom på en fin vogn gjennom nettet, men det virket nå veldig som om folk skiftet vogn så snart Miss Norway gjorde det.

Skal prøve å finne artiklen nå.

Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.