|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hårvekst og sommerJeg er lite observant, men havna under et tak tett på "gammeltante" i et regnvær, og la merke til veldig brune, fine og glatte legger. Tok så en titt på mine egne med skjegg etter ca 2 uker siden sist vedlikehold. Så da tok jeg en runde på egne legger seinere på dagen. Jeg bryr meg egentlig lite.
|
|
|
#63 |
|
søt
Sv: Hårvekst og sommer
Der ser du... Og jeg skjønner ikke problemet. Hva heter det da? Min onkel sin relativt nye samboer?
|
|
|
#65 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Hvorfor det? Det er vel ikke automatisk noe galt i å legge merke til ting/folk rundt seg? Jeg legger merke til masse forskjellig hos folk rundt meg. 95 % av tida er det i positiv forstand: For en fin genser - så flott hår - skulle ønske jeg klarte å sminke meg sånn - wow, så tøft at h*n tør å ... - stilige sko osv. osv. Jeg holder det jo for meg selv, bortsett fra de ekstremt sjeldne gangene jeg har motet meg opp og spurt hvor et eller annet klesplagg er kjøpt. Jeg klarer virkelig ikke å forstå at det skal være noe jeg bør slutte med?
|
|
|
#67 |
|
By the Sea
|
Sv: Hårvekst og sommerDenne tråden snubler litt i antakelsen av at "å legge merke til" automatisk betyr "mene noe om" og i forlengelsen av det "mene noe negativt om" - det er det ingen automatikk i, selvfølgelig.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hårvekst og sommerDet er i alle fall ikke edelhet som gjør at jeg ikke legger merke til folks legger. Dvs jeg legger merke til om de viftes foran øynene mine. Da ser jeg nok både blåmerker, skrubbsår, arr og hår. Jeg kan dog ikke huske at jeg har lagt merke til spesielle greier med andres legger. Ansiktstrekk derimot legger jeg merke til. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jepp, det tror jeg også etter hvert, og da snakker vi jo fort fullstendig forbi hverandre.
|
|
|
#70 |
|
Bedreviter
|
Min feil. Jeg leste "en gammeltante" og trodde du referte til "en godt voksen dame". Jeg har ingen problemer med begrepet i betydningen "grandtante". Beklager grunnløs furting. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hårvekst og sommerDet hender jeg legger merke til at mine egne legger har fått seg noen lange hår, og da tar jeg dem som regel. Mulig jeg da ikke burde si noe, men jeg er glad for at jeg har så lite kroppshår at det holder å ta leggene et par ganger i året. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
flisespikker
|
Sv: Hårvekst og sommerJeg legger merke til noen ting med andre folk, altså. Særlig kule hårfrisyrer og kanskje tatoveringer. Men det er sjelden jeg ser så veldig langt nedover på dem.
|
|
|
#73 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Nei, jeg synes heller ikke det er negativt å legge merke til ting, det er noe annet enn å mene mye negativt og kommentere på det man legger merke til. I de aller fleste tilfeller er det en god egenskap å være observant. Man kan ikke sile ut hva man legger merke til, så er man observant og har øye for detaljer så legger man jo like ofte merke til positive detaljer som det som blir sett på som negativt. Og mange ting som bare er nøytrale, de bare er.
|
|
|
#74 |
|
|
Forsøk på å skryte er det vel forhåpentligvis ikke, men så fullstendig unødvendig å kommentere at det går fint å ikke fjerne hårene FORDI det er lite hår/lyse hår/whatever? Hvorfor gidder man det? Går det ikke fint å la være å fjerne hårene om de er mørke og stri, lissom? Jo, det gjør det. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, det er ikke noen automatikk i det.
|
|
|
#76 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg tenker det blir litt som å kommentere "Jeg synes alle kropper er fine og man skal være glad i den kroppen man har, uansett om man er tykk eller tynn, heldigvis er jeg selv naturlig slank, så jeg har aldri hatt behov for å slanke meg" i en diskusjon om slankepress.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-08-16 kl 16:01. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Jo flere jo bedre...
Nei, jeg trenger ikke skrive det. Men dette var en tråd med spørsmål om hårvekst og hva man la merke til. Jeg legger da ikke merke til legghår hos andre, men har lagt merke til kraftig hår på lår, av type svært mye. Jeg er glad for at jeg ikke har det, fordi jeg garantert ville syntes det var plagsomt. Det ligger ingen vurdering i om det var uestetisk eller at hun burde gjøre noe med det i uttalelsen. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Jo flere jo bedre...
Synes du? Jeg leser det ikke sånn i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Epikur
|
Sv: Hårvekst og sommerApropos tidstyveri og pengesluk, og noe som jeg synes er regelrett forstyrrende: falske vipper. Jeg mister totalt fokus når jeg snakker med noen som har erstattet vanlige vipper med 5 cm lange vinger. Folk må gjerne se ut som de vil, men for mye vipper gjør meg ukonsentrert.
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Hårvekst og sommerLegger jeg merke til det? Joda, kan da hende.
|
![]() |
|
|