Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hårvekst og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-16, 15:02   #61
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårvekst og sommer

Jeg er lite observant, men havna under et tak tett på "gammeltante" i et regnvær, og la merke til veldig brune, fine og glatte legger. Tok så en titt på mine egne med skjegg etter ca 2 uker siden sist vedlikehold. Så da tok jeg en runde på egne legger seinere på dagen. Jeg bryr meg egentlig lite.

Gammel 02-08-16, 15:10   #62
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til om folk refererer til voksne kvinner som "gammeltanter".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:12   #63
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Der ser du... Og jeg skjønner ikke problemet. Hva heter det da? Min onkel sin relativt nye samboer?

Gammel 02-08-16, 15:19   #64
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvorfor? Rundt oss er det et helt kurant begrep om man er gammeltante til noen vel og merke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:20   #65
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det jeg legger merke til, det er hvor mye andre sier at de legger merke til ting hos folk. På tide med andre hobbyer?

Hvorfor det? Det er vel ikke automatisk noe galt i å legge merke til ting/folk rundt seg? Jeg legger merke til masse forskjellig hos folk rundt meg. 95 % av tida er det i positiv forstand: For en fin genser - så flott hår - skulle ønske jeg klarte å sminke meg sånn - wow, så tøft at h*n tør å ... - stilige sko osv. osv. Jeg holder det jo for meg selv, bortsett fra de ekstremt sjeldne gangene jeg har motet meg opp og spurt hvor et eller annet klesplagg er kjøpt. Jeg klarer virkelig ikke å forstå at det skal være noe jeg bør slutte med?

Det er selvsagt noe helt annet hvis man bare ser negative ting og i tillegg kommenterer det, men det er vel ikke det det er snakk om for de fleste her.

Gammel 02-08-16, 15:21   #66
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hvorfor? Rundt oss er det et helt kurant begrep om man er gammeltante til noen vel og merke.

Ja, det var intensjonen min her i alle fall.

Gammel 02-08-16, 15:23   #67
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden snubler litt i antakelsen av at "å legge merke til" automatisk betyr "mene noe om" og i forlengelsen av det "mene noe negativt om" - det er det ingen automatikk i, selvfølgelig.

Gammel 02-08-16, 15:25   #68
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i alle fall ikke edelhet som gjør at jeg ikke legger merke til folks legger. Dvs jeg legger merke til om de viftes foran øynene mine. Da ser jeg nok både blåmerker, skrubbsår, arr og hår. Jeg kan dog ikke huske at jeg har lagt merke til spesielle greier med andres legger. Ansiktstrekk derimot legger jeg merke til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:27   #69
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Denne tråden snubler litt i antakelsen av at "å legge merke til" automatisk betyr "mene noe om" og i forlengelsen av det "mene noe negativt om" - det er det ingen automatikk i, selvfølgelig.

Jepp, det tror jeg også etter hvert, og da snakker vi jo fort fullstendig forbi hverandre.

Gammel 02-08-16, 15:27   #70
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Der ser du... Og jeg skjønner ikke problemet. Hva heter det da? Min onkel sin relativt nye samboer?

Min feil. Jeg leste "en gammeltante" og trodde du referte til "en godt voksen dame". Jeg har ingen problemer med begrepet i betydningen "grandtante". Beklager grunnløs furting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:38   #71
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det hender jeg legger merke til at mine egne legger har fått seg noen lange hår, og da tar jeg dem som regel. Mulig jeg da ikke burde si noe, men jeg er glad for at jeg har så lite kroppshår at det holder å ta leggene et par ganger i året.
Mave: det er da ikke noe forsøk på å skryte av å være antikroppshysterisk å bemerke at man selv har lite hårvekst?

Jeg kan ikke huske å ha lagt merke til andres hår på leggene, så da bryr jeg meg sikkert ikke om det. Men jeg har lagt merke til ekstrem hårvekst på lårene til en bekjent, og tenkt at jeg er glad jeg ikke har så mye og kraftig hårvekst.

Blåmerker på beina ville jeg ikke tenkt over.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:44   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til noen ting med andre folk, altså. Særlig kule hårfrisyrer og kanskje tatoveringer. Men det er sjelden jeg ser så veldig langt nedover på dem.

Gammel 02-08-16, 15:45   #73
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvorfor det? Det er vel ikke automatisk noe galt i å legge merke til ting/folk rundt seg? Jeg legger merke til masse forskjellig hos folk rundt meg. 95 % av tida er det i positiv forstand: For en fin genser - så flott hår - skulle ønske jeg klarte å sminke meg sånn - wow, så tøft at h*n tør å ... - stilige sko osv. osv. Jeg holder det jo for meg selv, bortsett fra de ekstremt sjeldne gangene jeg har motet meg opp og spurt hvor et eller annet klesplagg er kjøpt. Jeg klarer virkelig ikke å forstå at det skal være noe jeg bør slutte med?

Det er selvsagt noe helt annet hvis man bare ser negative ting og i tillegg kommenterer det, men det er vel ikke det det er snakk om for de fleste her.

Nei, jeg synes heller ikke det er negativt å legge merke til ting, det er noe annet enn å mene mye negativt og kommentere på det man legger merke til. I de aller fleste tilfeller er det en god egenskap å være observant. Man kan ikke sile ut hva man legger merke til, så er man observant og har øye for detaljer så legger man jo like ofte merke til positive detaljer som det som blir sett på som negativt. Og mange ting som bare er nøytrale, de bare er.

For min del er det nettopp slik at jeg legger rett og slett ikke merke til det. I betydningen at jeg ser det faktisk ikke. Ikke bare når det gjelder hår på legger, men også hårsveis, nye briller (i enkelte tilfeller kan jeg ikke engang si om folk jeg ser daglig faktisk bruker briller eller ikke), vektoppgang eller -nedgang, hvilken farge det var på bilen som akkurat kjørte forbi etc. Jeg må bevisst se etter det for å se det. Når personer blir etterlyst på tv med signalement og/eller bilde tenker jeg ofte at jeg ikke ville ant det om jeg hadde sett vedkommende. Og det hadde absolutt vært en fordel for meg om jeg var flinkere til å legge merke til ting rundt meg.

Men når det er sagt så legger man vel oftere merke til ting man er opptatt av og fokuserer mye på. Sånn sett ser man vel oftere om folk har kroppshår dersom man er veldig opptatt av det selv. Nå har vi nylig malt huset utvendig, og i lang tid har jeg lagt veldig godt merke til farger på hus der jeg har vært. Hus jeg aldri tidligere har tenkt over fargen på. I tillegg har jeg fått mye klarere mening om hva jeg synes er fint og ikke, og rynket på nesa av farger på hus som jeg tidligere ikke ville lagt merke til i det hele tatt. Så det henger vel sammen til en viss grad.

Gammel 02-08-16, 15:47   #74
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Mave: det er da ikke noe forsøk på å skryte av å være antikroppshysterisk å bemerke at man selv har lite hårvekst?

Jeg kan ikke huske å ha lagt merke til andres hår på leggene, så da bryr jeg meg sikkert ikke om det. Men jeg har lagt merke til ekstrem hårvekst på lårene til en bekjent, og tenkt at jeg er glad jeg ikke har så mye og kraftig hårvekst.

Forsøk på å skryte er det vel forhåpentligvis ikke, men så fullstendig unødvendig å kommentere at det går fint å ikke fjerne hårene FORDI det er lite hår/lyse hår/whatever? Hvorfor gidder man det? Går det ikke fint å la være å fjerne hårene om de er mørke og stri, lissom? Jo, det gjør det.

Og hvorfor, hvorfor, hvorfor skrive at du er glad du ikke har så mye og kraftig hårvekst? Hva er poenget med det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:48   #75
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nei, det er ikke noen automatikk i det.

Men samtidig så er det ekstremt kulturelt betinget hva man legger merke til, selv om man ikke "mener" noe, så betyr det at hårvekst på legger er vektet som noe ganske viktig.

I viktoriatiden la man merke til/noen dømte/noen merket seg uten å dømme om kvinner hadde høye vrister, tidligere tider la man merke til (og sikkert uten å dømme) hvor høy hårlinjen i pannen var.

Det jeg mener er at all den praten om hårfjerning, selv fra de som ikke mener at man skal fjerne hår, det opprettholder den tidstyven all hårfjerninga er.

På 90-tallet da jeg var student, så barberte vi ikke legger, eller bikinilinje. Det var noe som man gjorde i USA og jeg husket at vi snakket om at det fikk da være måte hva man skulle bruke tid og energi på. Vi hadde det mye friere enn jentene som er unge nå og jeg er litt trist over hvor kørka og jålete min egen generasjon, som burde vært gode rollemodeller, har blitt.

Gammel 02-08-16, 15:50   #76
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det hender jeg legger merke til at mine egne legger har fått seg noen lange hår, og da tar jeg dem som regel. Mulig jeg da ikke burde si noe, men jeg er glad for at jeg har så lite kroppshår at det holder å ta leggene et par ganger i året.

Jeg tenker det blir litt som å kommentere "Jeg synes alle kropper er fine og man skal være glad i den kroppen man har, uansett om man er tykk eller tynn, heldigvis er jeg selv naturlig slank, så jeg har aldri hatt behov for å slanke meg" i en diskusjon om slankepress.

Sist redigert av My : 02-08-16 kl 16:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:56   #77
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Forsøk på å skryte er det vel forhåpentligvis ikke, men så fullstendig unødvendig å kommentere at det går fint å ikke fjerne hårene FORDI det er lite hår/lyse hår/whatever? Hvorfor gidder man det? Går det ikke fint å la være å fjerne hårene om de er mørke og stri, lissom? Jo, det gjør det.

Og hvorfor, hvorfor, hvorfor skrive at du er glad du ikke har så mye og kraftig hårvekst? Hva er poenget med det?

Nei, jeg trenger ikke skrive det. Men dette var en tråd med spørsmål om hårvekst og hva man la merke til. Jeg legger da ikke merke til legghår hos andre, men har lagt merke til kraftig hår på lår, av type svært mye. Jeg er glad for at jeg ikke har det, fordi jeg garantert ville syntes det var plagsomt. Det ligger ingen vurdering i om det var uestetisk eller at hun burde gjøre noe med det i uttalelsen.

Gammel 02-08-16, 15:57   #78
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg tenker det blir litt som å kommentere "Jeg synes alle kropper er fine og man skal være glad i den kroppen man har, uansett om man er tykk eller tynn - heldigvis er jeg selv naturlig slank, så jeg har aldri hatt behov for å slanke meg" i en diskusjon om slankepress.

Synes du? Jeg leser det ikke sånn i det hele tatt.

Gammel 02-08-16, 15:57   #79
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos tidstyveri og pengesluk, og noe som jeg synes er regelrett forstyrrende: falske vipper. Jeg mister totalt fokus når jeg snakker med noen som har erstattet vanlige vipper med 5 cm lange vinger. Folk må gjerne se ut som de vil, men for mye vipper gjør meg ukonsentrert.

Gammel 02-08-16, 15:59   #80
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Legger jeg merke til det? Joda, kan da hende.
Bryr det meg? Neeeh. Ha så mye hår du vil.

Gå no på butikken i joggebukse, usminket, hva så om du ikke klippet plenen denne uken eller luket ugress?
Folk må starte gi litt mere faen. Du tenker mest sansynlig mere på det selv, enn hva andre gjør.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.