|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Eg har dårleg matlyst, lite ork til å lage mat og treng tips til rask, sunn mat, gjerne med lite/grove karbohydrater. Det blir mykje nøtter for å døyve sulten, men eg treng litt variasjon. Eg må jo spise, viss ikkje blir det ein endå meir negativ spiral. Så eg vil gjerne ha innspill til mat eg kan ha ståande, som ikkje krev noko av meg. Brødmat veks i munnen på meg for tida.
![]() |
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Avocado og cottagecheese, omelett, cottagecheese med bær (liker best jordbær eller blåbær), smoothie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Smoothie med cottage cheese
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Sånne ferdig-salater som de har i salathylla. Kyllingsalat, ost/skinke-salat, taco-salat.
![]() |
#5 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Makrell i tomat. Jeg pleier å ha det på brødskive eller knekkebrød, men det er jo ikke noe i veien for å spise den rett fra boksen.
![]() |
#7 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Omelett med litt løk og noe salt i (f.eks spekeskinke) + diverse.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?
Det var en artig kombinasjon - hvordan kom du frem til den?
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Det er kanskje det aller minst energikrevende som finnes, å splæsje Thousand Island utover knekkebrød, siden knekkebrød ligger pent og sirlig ferdig oppskåret og klare i pakken sin, og så liker jeg kjipe billigdressinger, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Omelett med litt løk og noe salt i (f.eks spekeskinke) + diverse.
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Hampbrød svartpepper fra friggs. Ganske nytt, knallgod smak!!
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Gulrøtter.
![]() |
#14 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?På rema har de noen halvstekte grove chiabattaer. Det smaker godt og er sunt nok.
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Speltlomper med smøreost (meg) eller salami (storebror) har vært en gjenganger hjemme hos oss i sommer. Både storebror og jeg har en tendens til å bli skikkelig matleie, men akkurat denne varianten er så kjapp å lage og relativt grei kombinasjon av proteiner og karbohydrater til at vi ikke blir helt gale.
![]() |
#16 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Yndlingsmat når jeg er skikkelig matlei er kokt pasta, fullkorn med smør, pepper og parmesan.
![]() |
#17 |
Leser
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?- kesam med frukt/bær og brunsukker (brunsukker er så godt!)
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Tjukkmjølk eller kefir med granola.
![]() |
#19 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Havregrøt med nøtteblanding, i Tine 14 serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|