Re: Hårvekst og sommer
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Nei, det har jeg skjønt at du ikke er. Og det er heller ikke reklamebransjen, motebransjen, bloggere og media for øvrig.
I denne generelle tråden var spørsmålet om det er ok med litt hår på bena, og i hvilken grad man legger merke til hår på andres legger. Det ble ikke spurt om hvordan medlemmene her forholder seg til eget kroppshår, eller hvilken type hårvekst man har. Likevel er det forbausende mange som har behov for å gjøre rede for dette, flere forteller at de selv ikke barberer så ofte, men samtidig presiserer at de bare har lyse og nærmest usynlige hår, og at de nok hadde barbert dersom hårene hadde vært mørke. Jeg svarte også på spørsmålet, det vil si at jeg helt ærlig synes det er ok med litt hår på bena, og at jeg ikke legger merke til sånt hos andre. Jeg har ikke sagt et kvidder om hvor mye kroppshår jeg selv har, og hva jeg gjør med det, for det angår ikke saken.
Ja, ergelig det der med at folk svarer på ting det ikke blir spurt om, men der er vi uforbederlige. Det gjelder forøvrig all tematikk.
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Det er jo det som er hele poenget. Overskrifter som hele tiden drar fokuset og bevisstheten over på hvordan man ser ut, og folks komplekser. Leser man alle innleggene i trådene finner man alltids masse fornuftig, men temaet er det samme. Tankene og fokuset går til problemet man har, ikke bort fra det.
Folk har komplekser og såre følelser for mye mer en kroppshår og utseende. Skal FP'ere også slutte å snakke om begavede barn fordi det er sårt for foreldre som har barn som strever på skolen, oppussing og reiser fordi det er sårt for folk som ikke har råd til sånt, løp og toppturer fordi det er sårt for folk som har dårlig samvittighet for at de ikke er sporty og aktive?