|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt
Samme her. Skulle gjerne gitt en prikk for den. Og du burde sende det inn som debattinnlegg, ja.
|
|
|
|
#142 |
|
saftig
|
Fullstendig enig. Jeg blir skremt av tanken på at en som sitter og hatkommenterer på VG kan være en som skal avgjøre i slike saker.
|
|
|
#143 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: "Mannen i gata" er oppskryttwww.tv2.no/nyheter/8506883/ |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor de melder seg som lekdommere da?
|
|
|
|
#145 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg tror ikke at man melder seg overalt, noen steder blir man valgt om man er medlem i, eller har vært på valg for et politisk parti. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Personlig pessimist
|
Men det er jo like utforståelig. Om man virkelig mener at bare Gud kan dømme, så burde man jo takke nei til alt som lukter av tjeneste i rettsvesenet?
|
|
|
|
#147 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg vet ikke, men kanskje de tenker at de er guds sendebud, og dermed utenfor norsk lov? |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Mannen i gata" er oppskryttHva er oddsen for TRE slike i samme sak??????!!! Lukter rart.
|
|
|
#150 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, veldig rart. Jeg har til nå ikke truffet en eneste kristen med det synet, og så tre i samme jury? Snakk om uflaks.
|
|
|
|
#151 |
|
Bedreviter
|
Det ble dom uansett, siden de syv andre i juryen stemte for domfellelse, og det var tilstrekkelig flertall. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, jeg er klar over det.
|
|
|
|
#153 |
|
Leser
|
I en del tilfeller blir man valgt ut og det er viktig å huske at lekdommer er en samfunnsplikt, det er ikke bare å si "nei takk".
|
|
|
#154 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Når jeg ble med så ble jeg plukket ut, så jeg navnet mitt i avisen og fikk et brev i posten. Tror de fant meg pga at jeg var medlem i et lokalpolitisk parti.Ble ikke presentert som det var et valg. Men nå i det siste så ser jeg at de har søkt etter folk som ønsker å være med.
|
|
|
|
#155 |
|
By the Sea
|
Sv: "Mannen i gata" er oppskryttSusanne Kaluza sitt debatt innlegg - og Rolness' kommentar...
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 12-08-16 kl 16:37. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Bedreviter
|
Sv: "Mannen i gata" er oppskryttHøyesterettsadvokat Gunnar Nerdrum er jammen en sjarmerende mann.
Og dessuten:
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
heimføing
|
Sv: "Mannen i gata" er oppskryttOg så svarer han liksom utdypende hva han mente, her. Det er jo det samme som han skrev i innlegget sitt, jo.
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Glamorøs
|
Sv: "Mannen i gata" er oppskryttJeg tror ikke jeg orker å lese Rollness eller denne andre gjøken. EN ting skal være sikkert; denne saken har hvertfall gjort det klinkende klart at feminisme og kvinnekamp er så langt fra utdatert.
|
|
|
#160 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: "Mannen i gata" er oppskryttEn skikkelig godklump han der Gunnar Nerdrum. :spy: |
|
|
|
![]() |
|
|