Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye våkentid pr døgn med barna?
Mindre enn 1 time 0 0%
1-2 timer 1 0,59%
2-3 timer 4 2,35%
3-4 timer 33 19,41%
5 timer eller mer 99 58,24%
4-5 timer 33 19,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-07, 17:59   #81
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Sånn helt gjennomsnittelige hverdager har vi mer enn 5 timer sammen

Står opp rundt 06.30
Leverer i barnehagen rundt 08.00

Så blir han hentet igjen tidlig slik at han er hjemm til jeg er ferdig på jobb kl.16.00

I seng rundt 19.30-20.00

Storebror er hjemme fra skolen rundt 14.00 og legger seg senere, så der er det ennå mer tid sammen

Gammel 23-06-07, 18:44   #82
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Jeg er hjemmeværende så svaret gir seg selv, mer enn 5 timer.

Gammel 23-06-07, 19:30   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg liker ikke helt at man fremstiller det som om det må være enten eller, forresten. Kvalitet eller kvantitet. Barn trenger begge deler. Er en av bitene mangelfull, så kan ikke den andre kompensere for det i særlig grad.

På foreldreveiledningskurs for oss som har barn med ADHD lærte vi forresten om noe som heter "spesialtid". Altså tid som er 100% om barnet, positive tilbakemeldinger og barnet som leder an. Det skulle være på maks 15 minutter. Rett og slett fordi det er det som er realistisk. (Annen tid kommer selvsagt i tillegg.) Men i 15 minutter skulle man ha denne spesielle tiden. Det er utrolig hvor positivt det virker. Og vi er foreldre som i utgangspunktet fikk høre at vi var gode på positiv oppmerksomhet og å gjøre ting med barna.

Så jeg synes i grunnen at tid, målt i timer, ikke alltid gir et fullgodt bilde på om barn og foreldre får den samhandlingen de trenger. Har vi hele dager der vi bare virrer rundt og ikke helt ser hverandre så har de dagene manglet noe. Selv om vi var hjemme på samme tid hele dagen.

Man må møte hverandre i løpet av de timene også.

Veldig bra sagt, kie, det setter ord på det jeg tenker også. Og akkurat i det jeg leste det, klappet jeg igjen PC'n og ga storebror min fulle og hele oppmerksomhet. Vi hadde det kjempemorsomt. Takk for sparket.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:39   #84
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Over 5 timer.
(Minus torsdager, da er det noe mindre.)

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:49   #85
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror er sammen med en av oss hele sin våkne tid, 11 timer i døgnet.

Storesøster leveres i barnehagen alt fra 8-10, og hentes alt fra 15-16. Typisk har vi nok potensiale for tid sammen i minst 5 timer, men hun er sjelden hjemme med meg (eller pappa) etter barnehagen. Barna i gata er nok mer morsomme, men jeg er selvsagt tilgjengelig hvis det skulle være noe.

Storesøster og jeg (og en venninne av Storesøster + mor) har forøvrig akkurat kommet hjem etter en "jentetur" til dyreparken i Kr.Sand. Overnatting på Noahs Ark, og en hel dag i parken uten Lillebror til å "stjele" mammas oppmerksomhet. Anbefales!

Gammel 23-06-07, 22:57   #86
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest svarene.

Jeg vil anslå ca 5 timer, men i snitt tror jeg en del mer. Ungene blir hentet kl 15, og de legger seg rundt 19.30-20. I tillegg kommer en halvtime om morgenen. Helgene tilbringes sammen, og vi har mange og lange ferier (er lærere begge to), så det blir en del tid sammen totalt, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 23:55   #87
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Veldig bra sagt, kie, det setter ord på det jeg tenker også. Og akkurat i det jeg leste det, klappet jeg igjen PC'n og ga storebror min fulle og hele oppmerksomhet. Vi hadde det kjempemorsomt. Takk for sparket.

Så flott!

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 13:48   #88
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Lillesøster er hjemme sammen med meg hele dagen.
Storesøster er noen timer i barnehage, men har somregel fri to dager i uka.
De dagene hun er der er jeg sammen med henne ca 7-8 timer.

Til høsten blir det noe annet.
Da begynner jeg på skole og jentene må være i full barnehage hele uka! Gruer meg!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 18:06   #89
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Svarte 4-5timer men det er egentlig over 5timer jeg tok kun utgangspunkt i ettermiddagen i farten... .. for vi er da sammen minst en time på morgenene også.

Gammel 24-06-07, 21:28   #90
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Her står mor opp kl. 5.40 og barna kl. 6.30. Så er de i barnehagen kl. 6.45. Min dårlige samvittighet for barna er SÅÅÅÅÅ trøtte.
På ettermiddagen blir de hentet rundt kl. 17 og legger seg mellom 19 og 20. Da blir det ca. 2 - 3 timer pluss et kvarter. Alt for lite så jeg prøver å få meg en jobb der jeg slipper å pendle en time hver dag.
Samboern har omtrent samme arbeidstid og vei, så veldig lite å gjøre med foreløbig.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 08:56   #91
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis undersøkelsen er representativ for samfunnet generelt, synes jeg det er rart at en så stor prosentandel har mer enn 5 timer sammen med barnet i hverdagen. Flertallet av befolkningen jobber da fremdeles fullt? Eller?

Selv har jeg rundt 5 timer på en vanlig hverdag, men jeg jobber redusert.

Gammel 25-06-07, 08:56   #92
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har ikke tatt høyde for at noen barn våkner 5 og legger seg 22, noterer jeg meg...

Gammel 25-06-07, 09:33   #93
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvis undersøkelsen er representativ for samfunnet generelt, synes jeg det er rart at en så stor prosentandel har mer enn 5 timer sammen med barnet i hverdagen. Flertallet av befolkningen jobber da fremdeles fullt? Eller?

Men denne pollen tar ikke høyde for den andre forelderen. Dersom man bytter på, er det mulig å levere sent/hente tidlig.

Gammel 25-06-07, 09:51   #94
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er jeg sykemeldt og får MYE tid sammen med snuppa.

På vanlige hverdager så er jeg sammen med henne fra jeg henter henne i barnehagen ca kl 16 og til hun legger seg 20-20.30.

I tillegg har hun voksentid sammen med pappen sin om morgenen, men det varierer hvor mye det er. Minimum en time ...... de er begge skikkelig b-mennesker.

Gammel 25-06-07, 09:55   #95
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber 90%, men har en reisevei som er såpass lang at hadde jobben vært nærmere hadde jeg ikke hatt noen problemer med 100% og så se ham like mye. Det blir forresten tilfellet fra høsten.
I vårt tilfelle står vi opp halv seks hver dag nettopp for at en skal komme seg tidlig på jobb og så kunne hente tidlig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 10:12   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte som "oss" ikke "meg". Altså hvor mye tid barnet har med en av oss eller begge to.

Gammel 25-06-07, 10:26   #97
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mange av dem som er her inne jobber redusert eller har permisjon, så da blir jo snittet høyere. Jeg tror ikke det er mange som jobber full tid som har mer enn fem timer sammen med barna sine hver dag (selv om det sikkert finnes).

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg svarte som "oss" ikke "meg". Altså hvor mye tid barnet har med en av oss eller begge to.

Det vil jo også forskyve resultatet litt, siden mange bytter på å begynne tidlig og slutte tidlig på jobb. Jeg svarte bare ut fra meg selv, for jeg oppfattet at det var det det ble spurt etter; ellers ville det blitt litt mer for mitt/vårt vedkommende.

Gammel 25-06-07, 10:59   #98
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5,5 timer på hverdagen er de sammen med én av foreldrene, men ikke begge to hele tiden. F.eks henter den ene, den andre bringer, vi legger hvert vårt barn osv.

Gammel 25-06-07, 13:41   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, jeg tenkte bare på MEG, jeg. :egoist: Regner jeg med pappaen i huset, blir snittet betraktelig høyere. Det er nemlig han som står opp med ungene og leverer dem. Og de våkner tidlig!

Ungene blir hentet 15 og legger seg 19, kanskje 20 om sommeren.

Gammel 25-06-07, 19:46   #100
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Med meg, er det vel i gjennomsnitt ca 5 timer (antageligvis litt mer). Men mannen jobber redusert for tiden for å ha mer tid til barna. Så de ser nok han mye mer, han jobber 1-2 dager i uka.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.