Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Røyker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Røyker du?
Ja, mer enn 10 om dagen 9 3,53%
Ja, 5-9 om dagen 9 3,53%
Ja, 1-4 om dagen 6 2,35%
Ja, jeg "festrøyker" e.l. (mer enn én gang i uka) 2 0,78%
Ja, jeg "festrøyker" e.l. (én gang i uka) 1 0,39%
Ja, jeg "festrøyker" e.l., men sjeldnere enn én gang i uka 19 7,45%
Nei, jeg har vært "festrøyker" e.l., men sluttet 34 13,33%
Nei, jeg har røkt fast, men sluttet 64 25,10%
Nei, jeg har aldri røkt 111 43,53%
Annet 0 0%
Deltakere: 255. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-16, 17:15   #61
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyker du?

Jeg har en håndfull kolleger som sniker seg ut for å røyke hver dag på jobb. Jeg håper ikke de tror at vi ikke kan lukte det av de. Jeg vet at endel elever reagerer negativt på at de lukter røyk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 17:33   #62
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, jeg sluttet for mange år siden. Begynte å røyke i 18-årsalderen, men sluttet noen år etterpå. Blir skikkelig dårlig av røyklukt, og klarer ikke engang tanken på det nå.

Syns også det er stadig færre som røyker (eller stadig flere som slutter), og har ikke noen i vennekretsen som røyker fast som jeg kan komme på. Syns det er en uting når man kommer ut av bygninger og må gjennom en røyksky for å komme ut, og håper det blir mindre av dette. (Da vi var i Fårup for noen år siden var det en nedtur at så mange røykte hvor som helst i parken, for da ble vi plaget av lukta.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 17:33   #63
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var festrøyker / sosial røyker da jeg var yngre, men har ikke tatt et drag siden 2001. Jeg har så mange andre laster at jeg er livredd for å begynne å røyke i tillegg, så jeg holder meg langt unna.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 17:58   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Festrøyker ikke heller, jeg hater røyk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 18:01   #65
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tatt så mye som et drag av en sigarett. Jeg vokste opp med to storrøykende foreldre, og jeg hata det så intenst at jeg ikke var gamle jenta da jeg sverga for meg sjøl at mine framtidige barn ikke skulle ha en mor som røkte.

Far min klarte slutte å røyke. Han tok siste sigaretten på togperrongen i Drammen høsten 1996, stumpet den, og så gikk han på toget til Oslo for å legges inn på Rikshospitalet for å skifte ut blodårene inn til hjertet. Han røkte aldri igjen, noe han ga klart uttrykk for at han var stolt av. (Han hadde i tillegg lungeemfyseum pga asbestskader fra tidligere yrkesliv, så det var en Lur Ting å kutte røyken.)

Mor mi fikk KOLS da jeg var bare jentungen, men hun blånekta å slutte og røyke. Jeg var derfor gjennom oppveksten vitne til at mor mi begikk langsomt selvmord med tobakken. Da jeg var 18 år fungerte hun knapt - de siste årene hun levde veide mor rundt 35 kg, kunne ikke gå over gulvet uten hjelp, men røyke gjorde hun. Mor døde da hun var 63 år, da hadde hun levd lenge på pur trass.

Jeg hater røyk noe så dypt og inderlig, og jeg er veldig glad jeg fant meg en mann som er like lite glad i det som meg. Ingen i vår familie røyker fast lenger (søsteren til Ernie og et par voksne fettere av Guttungen festrøyker.) Ingen av våre nære venner røyker (ei venninne smugdamper) - og jeg kjenner jeg er sjeleglad Guttungen vokser opp og knapt nok veit hva det er.

Gammel 12-08-16, 18:37   #66
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dere som røyker fast og mye i hverdagen, hvor mye røyker dere når dere går ut på byen og drikker? Jeg har jo bodd på en antirøykeplanet med få røykende venner hele livet, så jeg fikk paddesjokk da jeg ble fortalt at det ikke er uvanlig at man røyker opp 3 tyvepakninger (60 sigaretter!!) på en fuktig kveld.

60 på en kveld hadde jeg ALDRI greid.

Men jeg brukte å ha med meg 2 20 pk ut. Og de var som oftest tilnærmet tom neste morgen. Men da hadde jeg gjerne bommet bort halvparten.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 19:35   #67
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg røkte en gang i tiden. Det er over tjue år siden.
Veldig få jeg omgås røyker og askebegeret vi hadde til gjesterøykere på terrassen har det ikke vært behov for på 12 år.

Jeg opplever også veldig sjeldent at folk røyker der jeg er, både ute og inne.

I sommer var det ei dame som kjederøykte på ei strand hvor det vrimlet av småunger. Da sperret jeg øynene opp. Da jeg var liten satt 70 prosent av foreldrene på samme strand med røyk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 20:53   #68
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er periode-røyker. Røyker i "dårlig"selskap, har vært storrøyker i mange år, siste 2-3 årene har da vært periode-røyker. Dvs. jeg kan være uten røyk i 1 mnd eller 3, så drar jeg på tur og røyker en helg også er jeg uten igjen.

Sist redigert av Fløyel : 12-08-16 kl 21:04.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:05   #69
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri røykt fast, jeg var utsatt for massiv passiv røyking i hele barndommen og nøt frisk luft når jeg var ute.

Gammel 12-08-16, 22:18   #70
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri røykt.

Gammel 12-08-16, 22:25   #71
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Nei, har aldri prøvd heller.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 22:28   #72
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg røyka fast i mange, mange år, men sluttet etter at fødsler og amming var godt unnagjort. Holdt opp mens jeg var gravid og ammet, men startet igjen begge gangene. Nå har jeg ikke tatt et eneste trekk siden dagen før Madonna hadde konsert på Valle Hovin i øsepøsende regnvær.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:51   #73
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri røkt. Det var det ingen andre som gjorde heller omtrent, det var et veldig antirøykemiljø der jeg bodde. Sikkert delvis fordi vi var barn av en gjeng storrøykere og syntes det var alt annet enn kult.

En ting jeg ikke fatter er hvorfor man begynner på igjen etter å ha sluttet i forbindelse med et svangerskap. Det er for meg toppen av galskap og litt forbi.

Gammel 13-08-16, 00:00   #74
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dere som røyker fast og mye i hverdagen, hvor mye røyker dere når dere går ut på byen og drikker? Jeg har jo bodd på en antirøykeplanet med få røykende venner hele livet, så jeg fikk paddesjokk da jeg ble fortalt at det ikke er uvanlig at man røyker opp 3 tyvepakninger (60 sigaretter!!) på en fuktig kveld.

60 på en kveld? Det hadde jeg aldri klart. Fysj, da hadde jeg blitt dårlig tror jeg. Jeg bruker å ha med en 20 pk. Den bør være ganske full, da holder der stort sett veldig godt for min del. Enda det hender det blir bomma bort noen også.

Gammel 13-08-16, 00:00   #75
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smakte noen ganger i åttende klasse, men fant ut at det var dumt å bli avhengig.
Jeg virkelig hater røyk.

Gammel 13-08-16, 00:01   #76
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Nei, har aldri forsøkt. Kunne ikke falt meg inn engang. Ekstremt anti-røyk. Vokst opp i røykehjem.

Gammel 13-08-16, 00:02   #77
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg er festrøyker uten fest.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg definerer meg vel fremdeles som festrøyker, men ettersom det blir stadig færre i omgangskretsen som røyker, også på fest, blir det stadig sjeldnere det er aktuelt for meg også. Det er helt klart ikke så ofte som en gang i måneden, men jeg kan ikke akkurat si jeg har "sluttet" heller.

De sjeldne gangene jeg er ute/på fest/-ival, vil jeg gjerne røyke. Men ikke så gjerne at jeg gidder alene, og nå er nesten alle frafalne.

Festrøyker 3-4 ganger i året er vel realiteten.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 04:34   #78
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Jeg sluttet for et par,tre år siden, var helt røykfri i 2 år, men røyker omtrent daglig igjen nå.
0-10 røyk om dag. Kommer an på dagen.

Gammel 13-08-16, 06:24   #79
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Røykte fra jeg var 14-20 år, mest festrøyking.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 06:41   #80
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Jeg røykte fra jeg var, tja, 16-20. Etter det bedrev jeg festrøyking til jeg var ca 25. Etter det: aldri.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.