|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?For meg betyr forfengelig å bry seg om hvordan man tar seg ut, og å gjøre en innsats for å se bra ut. Å være jålete er for meg noe annet, og mer negativt ladet. Da blir det litt mer "over the top", sånn jeg oppfatter ordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Interessant hvor ulikt man definerer et ord. Jeg oppfatter forfengelig som overdrevent selvopptatt av eget utseende og definerer det som noe negativt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
maler
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg er enig i at forfengelig og jålete ikke er der samme. En fullstendig antijålete person som er mer opptatt av å fremstå som naturfriskus kan være veldig forfengelig selv om det ikke går på jåleri. For meg er nok forfengelig mer negativt enn jålete selv om jeg nok ikke ønsker at noen av ordene forbindes med meg.
![]() |
#64 |
By the Sea
|
![]() Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Det er sant, Katta - det kan ligge like mye forfengelighet i å være vekdig opptatt av å framstå som naturlig, sporty og fresh.
![]() |
#65 |
|
![]() Sv: Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Jeg har lurt litt på hva jeg skal svare på dette, nettopp fordi jeg ikke hadde helt klart for meg hva jeg la i begrepene 'jålete' og 'forfengelig'. Nå sa Katta det for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Det finnes plenty ikke-utseendebasert forfengelighet rundt omkring. Hilsen fra akademia.
![]() |
#68 |
By the Sea
|
![]() Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Maverick - jeg tolker ingenting. Flere har skrevet at de opplever forfengelighet som en negativ egenskap.
![]() |
#69 |
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Det er en tøddel forskjell på å oppleve måten man selv definerer forfengelig som en negativ egenskap, og å prøve å presse velstelte mennesker inn i bøttekott, eller lignende trange rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Jo du tolker også. Det gjør alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Nettopp fordi man legger mye forskjellig i ordet overflatisk betyr ikke det at man prøver å dytte folk inn i trange båser. Jeg syns det virker som du har misforstått hele tråden, Pebbles.
![]() |
#72 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
. Men det trenger ikke å bety annet enn nettopp det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Erfaren nok
|
Sånn er jeg og.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 15-08-16 kl 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Men altså, vi dro rett fra jobb for å spise og gå i parken. Jeg hadde joggesko med, men valgte å fortsette i høyhælte sandaler. Det er temmelig upraktisk og ren forfengelighet, men så mye lekrere jeg føler meg, ass.
![]() |
#75 |
maler
|
Det som overrasker meg mest er at du går i høyhælte sandaler på jobb? *au*
![]() |
#76 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Alltid!
![]() |
#78 |
By the Sea
|
Mange sier de opplever forfengelig som en negativ egenskap, og når jeg gir uttrykk for min mening (gi folk litt slack på å ha andre interesseområder enn en selv), så har jeg misforstått hele tråden?.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 15-08-16 kl 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
By the Sea
|
Jammen, altså, det er da helt greit? Jeg har ikke gjort noe forsøk på å begå karakterdrap på noen, altså, selv om jeg personlig ikke synes det er spesielt rimelig å ha noe i mot at andre er mer opptatt av glam og polish enn en selv er.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 15-08-16 kl 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
By the Sea
|
Jeg synes dette er et ganske trangt kott:
![]() |
|
|