Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene
Vi skal gifte oss neste september, og skal ha vielsen i Norge men festen i Italia uka etter vielsen. Vi skal kun invitere venner, ingen barn og ingen familie.
Festen blir fra torsdag til søndag på en vingård som vi leier og har helt for oss selv.
Det er lagt opp til at gjestene skal betale litt selv, og jeg lurer egentlig på hva som er en ok pris å be folk betale?
Vi betaler for forlovere (jeg har tre og mannen har to), men følget til forlover betaler selv.
Vi tenkte 2000 for opphold pr, gjest, og de må også betale fly. Vi har ingen som vi vet ikke kan komme pga økonomi, men vi er veldig usikre på hva man skal sette som pris..
Vi betaler for lunsjer, vinsmaking med middag, italiensk aften, bryllupsmiddag og muligens frokost alle dagene for alle gjestene, så det er da overnatting og fly man betaler selv..
Ett par/ en familie må da kanskje ut med 6-8000 kr for en slik langhelg for å delta i vårt bryllup, og jeg syns kanskje det er litt i overkant.. Får man fly billig, så kommer det jo ikke på så mye.
Hva er greit tenker dere?