|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#841 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ting som irriterer
Jeg syns nå at firmaet fortjener å få en sjanse til å bedre seg først. Og så kan tyn utdeles om det gjentar seg likevel. |
![]() |
![]() |
#842 |
Prettiest mess ever seen
|
Du mener ... Pokemon?
#843 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ting som irritererEtter flere år som hjemmeværende, så finner jeg omsider en jobb, LANGT vekk fra der jeg trodde jeg skulle havne. Og så oppdager jeg til min store overraskelse at jeg faktisk trivdes. Da er det innmari irriterende at dette bare skulle vare et halvt år, frem til bedriften skulle legge ned. Føles ekstra kjipt å sitte her like mye uten jobb som før da
#844 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hadde en "nær-stemplet-som-Pokemon-jeger"-opplevelse her om dagen.
#845 |
Hertuginne
|
Det var et problem også før Pokemon Go kom, men det er jo ikke akkurat blitt bedre etterpå. I dag var det en smarting som plutselig stoppet opp midt i trappa på vei ned fra broen som går over Oslo S (den på Grønlandsiden), han hadde jo fått en viktig (?) tekstmelding. Det gjorde han så plutselig at jeg holdt på å renne ham overende. Det hadde jo vært en festlig start på dagen for oss begge.
#846 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ting som irritererDet har flyttet inn noen nye naboer under oss som har baby som gråter HØYT en times tid hver natt.
![]() |
#847 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ting som irritererHer om dagen måtte jeg sykle gjennom byen, fra Grønland til Majorstuen, og det er jo fullstendig umulig uten å sykle ganske mye på fortauene, pga trikkeskinner overalt og nesten ingen sykkelfelt. Jeg syklet ekstremt langsomt og forsiktig, og stoppet ofte der det var trangt, men likevel holdt jeg på å bli gått ned flere ganger.
#848 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ting som irritererDet er fint for folkehelsa og miljøet at folk sykler. Men hva skjedde med å dele veien? Tre i bredden opp Tåsenveien (det går ikke fort i oppoverbakke, selv ikke for sånne i cycleantrekk
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#849 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ting som irritererDet er helt idiotisk, Pøblis, men jeg tror noen gjør det sånn for å sikre at det kun kjøres forbi når det ikke kommer biler imot. For der det er smalt er det livsfarlig at biler kjører forbi selv om det kommer bil i mot, for så å skvise den ene syklisten ut mot grøft/fortau. Det er MANGE biler som kjører sånn (inkludert min egen mann!
#850 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Det er ikke idiotisk. Kjører man forbi en syklist så skal man uansett blinke ut og kjøre forbi på samme måte som om det var en bil, og bare når det ikke kommer noen imot. Dele veien betyr ikke at man skal kjøre ved siden av hverandre samtidig, med trafikk imot, og at syklisten skal ligge på veiskuldra og ikke ta noe plass i bilveien. Så er det en syklist i veien må man uansett ligge bak til det er mulig å kjøre forbi, på samme måte som om det var en traktor, eller andre kjøretøy som ikke går så fort. Og da tar mye lenger tid å kjøre forbi tre syklister som ligger etter hverandre, enn tre syklister i bredden.
#851 |
Panzerekstremfeminist
|
Men når tre syklister i bredden unngår å slippe frem bilene i påfølgende busslommer, blir det vanskelig for snille, tålmodige og sykkelvennlige sjåfører som meg selv å unngå å bli irritert, gitt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#852 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Ja, sykler må, på lik linje med andre saktegående kjøretøy, legge seg inn til siden og slippe forbi der det er mulig.
#853 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ting som irritererJa, jeg er enig med deg, Lille*My. "Idiotisk" var det å ligge sånn hele den lange veien, men altså ikke å ligge i bredden i første omgang.
#854 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Ting som irritererManglende motivasjon til å få gjort ting.
#856 |
Fola Blakken
|
I hear you!
![]() |
#859 |
Dig for victory!
|
Disse var litt artige å lese etter hverandre.
![]() |
#860 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ting som irritererMinsten som alltid bare skal noe når han skal legge seg. |
![]() |
![]() |
|
|