|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Bompenger Norge vs utlandetEtter å ha blitt tutet ørene fulle av at det er så dyrt å kjøre bil i Norge versus Utlandet, av vg.no blant annet. Så registrerte vi i ferien at jammen er det billig å kjøre bil i Norge versus Utlandet. Bømlafjordtunnelen og Rennfast innkrevningene var ingenting sammenlignet med Brennerautobahn og italienske motorveier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetJa, da, det er jamen dyrt å kjøre på motorvei ellers i Europa også |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetVi har akkurat kommet hjem fra Spania og kjørte 2 ganger på motorveien fra Albirtraktene og til Alicante. Det kostet 3,40 euro. 65km.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetI Italia kan man jo alltid velge, da. Og så kjører man på temmelig bra veier. Å kjøre E39 nedover Møre og Romsdal og Sogn og Fjordane, der det er lange strekk uten gul midtlinje og pinadø såvidt det er asfaltert mange ganger, mens man møter trailer etter trailer som frakter million etter million med eksport og vareproduksjon i form av laks og pizza og møbler og høyteknologi, og man passerer bomring etter bomring, så skjønner jeg godt at man tenker at det er et urimelig forhold mellom skatte- og eksportkroner levert og infrastrukturmidler levert. Og i tillegg må høre på ignorante idioter av noen østlendingene som syter over at det brukes mye penger på vei på Vestlandet.
![]() |
#7 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetDet går ca 1200 kr hver vei for å kjøre tur-retur Spania. Da kjører vi altdrnative veier hvis det er prakgisk mulig. Synes ikke det er så mye egentlig.
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetBare å kjøre til/gjennom Danmark er jo svindyrt. 500 for Øresundbroen og 250 for Storebælt.
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetDet er dyrt med bompenger i Europa. Men dyrt nok i Norge også syntes jeg, tur/retur Oslo-Lillehammer koster kr 266,-, fine veier ja, men mht hva vi betaler i veiavgift her så syntes jeg ikke det sorterer under kategorien "billig"..
![]() |
#10 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetDet er dyrt å kjøre motorvei i Norge rett etter de er bygget. Men så forsvinner jo bompengene etter hvert, det gjør de ikke i utlandet tror jeg.
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandet
Men det er jo i stedet for å betale ferje.
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Bompenger Norge vs utlandetBompenger i USA, også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|