|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
This is normal!
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget
Ja, det synes jeg også altså. Artikkelen er uklar og forferdelig dårlig skrevet.
Sist redigert av noen : 23-08-16 kl 18:18. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, man kan jo finne noe galt med alt, det er sikkert noe galt med dugnadene også. Det mangler nok ikke på foreldre som har innvendinger mot mye av lotteri, dugnad enten det er religiøse årsaker eller ikke.
|
|
|
#43 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDet Tallulah og noen sa. Og ellers enig med Maverick og, tross fnising over by og bygd. Her er det da ingen ting i veien for å finne en løsning som fungerer for både mor, barn og klubb, ingen grunn til å konstruere problemer heller.
|
|
|
|
#44 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetKommentarfeltene er folkedypet. :grøss:
|
|
|
#45 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetMen blander man ikke litt epler og appelsiner her?
|
|
|
|
#46 |
|
Shake it out!
|
Det koster penger å være med på turneringer. Her har vi det sånn at de som ikke bidrar via den frivillige dugnaden (ingen tvinges hos oss) j hvor 50/50 går til hhv klubb og lag, må betale per turnering selv. I tillegg til det avslutning koster. Det er jo bare x antall kroner og man kan ikke sponse alle som ikke VIL bidra. Og nei, jeg har zero forståelse for at religion bestemmer at man ikke kan bidra. Det hadde ikke blitt mange turneringer på et barn med foreldre som nektet å selge lodd eller annet. Det finnes gode grunner for at man ikke får deltatt, og det varierer jo med type dugnad. Men lodd kan faktisk unger selge selv.
|
|
|
#48 |
|
|
Nettopp. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetMin mann er fotballtrener han også, og likevel en av forkjemperne for å gjøre det mer kjent at dugnad ER frivillig. Selv bidrar han og oppfordrer andre. Men det er et valg. Alt for mange idrettslag ser bort fra dette.
|
|
|
#50 |
|
Deltidsmamma
|
Da er idrettslaget her en av dem. Om ikke alle stiller på dugnad bryter kiosksystemet sammen. Jeg betaler masse for å få noen til å dekke mine vakter. Sist redigert av bønna : 23-08-16 kl 20:05. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvorfor er disse tre tingene annerledes enn andre ting som strider mot/er "påbudt" innenfor religionsutøvelse?
|
|
|
|
#52 |
|
|
Enig! |
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetHva tenker dere om å nekte "dugnad" i form av salg av produkter? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg syns godt man kan legge opp til noe fleksibilitet. Jeg skjønner godt at man må ha noe dugnad, men for min del hadde det sittet LANGT inne å skulle selge toalettpapir eller delta på varetelling. Da syns jeg heller man kan ha noen ulike aktiviteter man kan velge mellom.
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg synes toalettpapir er helt ok, men det finnes både produkter og aktiviteter jeg hadde hatt store problemer med å selge/delta i. Da ikke av religiøse årsaker, men av politisk/etiske. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
This is normal!
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg synes dette med salgsdugnad er litt vrient. Våre er med på fotball og ski. Kontingenten blir ganske mye pr. år selv for oss som bare har to barn. I tillegg kommer utstyr av forskjellig slag. Selv om man kjøper en del utstyr brukt, blir det fort dyrt. Når man da i tillegg skal selge Enjoyguide (sånn som gir rabatter i div. butikkker), tippebrev, toalettpapir der en stor del av fortjenesten ikke en gang går til klubben, har jeg lav motivasjon for å gjøre det. Tippebrev er vel av det jeg ville nekte å selge faktisk. Jeg synes det er lettere med kioskdugnader o.l., men for andre kan det sikkert være vanskelig ift. helse, tid osv.
|
|
|
|
#57 |
|
Shake it out!
|
Det hadde ikke skjedd her hos oss.
|
|
|
#58 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Dette |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg tenker at man da bør få valg mellom å selge produktet eller å betale det klubben ville tjent på salget. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Shake it out!
|
Poeng. Da er det strengt tatt ingenting som gjør at man kan dra religionskortet.
|
![]() |
|
|