Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-16, 09:58   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Lykken.. Det å ikke møte opp på foreldremøter og å ikke kjøre handler om helt andre ting. Det er en utfordring. Ikke minst er det en utfordring at slike forventninger ikke tydelig kommuniseres. Det er veldig mye en del tar for gitt at forstås.
Jeg har brukt en del tid på å forklare sånt og å oversette slik norsk kultur for folk som har kommet til Norge. Det er typisk norsk å omtale noe som frivillig men som i praksis ikke er det.
"Invitasjon til foreldremøte" for eksempel. At det kommuniserer noe annet av forventninger enn "invitasjon til skolens loppemarked" er ikke selvforklarende.

Jeg hører aldri at religion blir brukt som begrunnelse for å ikke følge opp sånt.

De stedene jeg har kjennskap til så er ikke tydelig kommunikasjon manglende. Og det er heller ikke folk som har bodd i landet i kort tid som ikke deltar på møter, kjøring og dugnad.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.