Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-16, 10:05   #121
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nå er det ikke bare en og to unger mange steder. Det er et stort problem med foreldre som ikke møter på foreldremøter, cuper, dugnader, kjører til og fra kamper, ikke betaler kontigent, ikke tar tak i problemer med ungene under treninger og kamper. Enkelte steder.
Særlig innenfor fotball og håndball kan ikke cuper og kiosker betjenes uten frivillige foreldre på dugnad. Dette generer inntekter til klubben som de er avhengige av. Særlig cuper er jo helt umulig å arrangere dersom et stort antall personer (og det er jo alltid frafall, gjerne uten å si fra på forhånd) som ikke vil og kan. Jeg synes ikke det er morsomt med dugnad og har betalt oss ut av det noen ganger med å betale ekstravakter (ungdommer), men er ihvertfall ikke begeistret for dobbeltvakter pga folk som ikke møter og ikke sier ifra. Hvordan skal man løse dette? Ved at klubben (som ikke har mye penger) betaler full timepris for ordinære arbeidsfolk? Ved at Staten betaler mye mer til klubbene?
Og jeg blir litt irritert når man sier religion er veldig privat i samme åndedrag som det spiller inn på samfunnsdeltagelsen.

Eg har ikkje sagt at religion er privat, men at det heng tett saman med identitet. Det er to forskjellige ting.

Eg blir irritert når ein stadig snakker om kor tolerante folk med andre verdiar enn seg sjølv, burde vere, når ein samtidig ikkje tolererer at folk har andre verdisyn enn ein sjølv.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:08   #122
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi opplevde å bli satt opp på dugnadsvakter begge to der sammenlevarforeldre blei satt opp ein av dei. Då eg tok opp dette svarte dei "Men dokke er jo skilt og er to familiar??!?!" Eh nei, vi har som alle andre EIT barn.

Oi. Det var da voldsomt. Hos oss er antall barn som utløser dugnadsplikt, men man får altså søskenrabatt, så en viss form for familieforståelse er det.

Gammel 24-08-16, 10:09   #123
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har ikkje sagt at religion er privat, men at det heng tett saman med identitet. Det er to forskjellige ting.

Eg blir irritert når ein stadig snakker om kor tolerante folk med andre verdiar enn seg sjølv, burde vere, når ein samtidig ikkje tolererer at folk har andre verdisyn enn ein sjølv.

Det var ikke spesielt til deg. Blant annet i artikkelen ble dette nevnt.
Det er greit med ulike verdivalg, men er det en privatsak så bør det forbli på privaten også. Jeg mener at religion og livssyn ikke bør blandes inn i det offentlige samfunnslivet. Der er jeg vel på krasj med mange kristne og muslimer som ønsker å blande det godt inn i politikk og samfunnsliv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:25   #124
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hvordan har det blitt kommunisert?

I den klubben jeg var lagleder, sendte vi ut et skriv med detaljert informasjon om hva som var forventet av dugnadsinnsats i et eget skriv ved innmelding i klubben. Det stod tydelig at det var obligatorisk og ikke frivillig.

Ellers er jeg veldig enig i at alle slike forventninger må kommuniseres klart og tydelig. Det er veldig forståelig at dette ikke er innlysende for folk som kommer fra et annet land/kultur der slik innsats slett ikke er vanlig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:28   #125
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

I den klubben jeg var lagleder, sendte vi ut et skriv med detaljert informasjon om hva som var forventet av dugnadsinnsats i et eget skriv ved innmelding i klubben. Det stod tydelig at det var obligatorisk og ikke frivillig.

Ellers er jeg veldig enig i at alle slike forventninger må kommuniseres klart og tydelig. Det er veldig forståelig at dette ikke er innlysende for folk som kommer fra et annet land/kultur der slik innsats slett ikke er vanlig.

Min erfaring med detaljerte skriv er at det ikke er så effektiv måte å kommunisere på uten at det samtidig følges opp med personlig samtale og kulturguiding.
Det er krevende det der. Vi har lite kultur på å være veldig direkte personlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:29   #126
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit med ulike verdivalg, men er det en privatsak så bør det forbli på privaten også. Jeg mener at religion og livssyn ikke bør blandes inn i det offentlige samfunnslivet. Der er jeg vel på krasj med mange kristne og muslimer som ønsker å blande det godt inn i politikk og samfunnsliv.

Du vet ikke hva livssyn er?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:29   #127
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes innlegget til Nokon er veldig godt - for mange så er jo ikke religion en privatsak eller en av mange lommer man deler livet sitt opp i.

Og så synes jeg det er utrolig viktig for integrering at barn som har foreldre som ikke kan delta på ting av ulike årsaker - fordi de ikke kan lese eller forstår dugnadsprinsipp eller kan kjøre bil eller forstår sosiale koder, får være med på aktiviteter. Jeg vet at laget til Tjorven er veldig gode på tiltak som inkluderer unger som har slike begrensninger - og tenker at man kunne vært tjent med mer slik på strømmen også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:35   #128
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor går grensa for hva som er offentlig samfunnsliv da? Mener du at i det man beveger seg utenfor egen ytterdør skal man legge fra seg alle tegn på at man utøver en eller annen religion?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:37   #129
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det ikke er snakk om å "gi frikort til religion". Man trenger da ikke si at om man av uilke religiøse årsaker så kan du slippe?

I et miljø er det ganske lett å ha en relativ grei oversikt over hva de ulike familiene kan bidra med. Så har man kanskje tre ulike aktiviteter som man kan velge mellom, om det er loddsalg, vaffelsteking eller kjøring f.eks. Man trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er, altså. Jeg hadde glatt stekt vafler framfor å selge lodd, ikke av religiøse årsaker, men av preferanse. Jeg elsker å jobbe på loppis. Jeg hater å selge dopapir, og å være vakt på fyllefest for kids hadde ikke kommet på tale.

Også er det viktig å ha i bakhodet at noen foreldre, uansett årsak, bidrar ikke. Det trenger man ikke straffe ungene for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:40   #130
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Psst, Milfrid: En korisdigirent er ansatt av Kulturskolen og jobber ikke dugnad. :digresjon:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:49   #131
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det stod tydelig at det var obligatorisk og ikke frivillig.

Men det er ikke greit!! (Hvis klubben er medlem av Norges Idrettsforbund)

https://www.idrettsforbundet.no/tema...linjer/dugnad/

Sitat:

Dugnadsvett – noen enkle kjøreregler:
1. Dugnad er frivillig og skal stå i et rimelig forhold til medlemmenes faktiske evne til å bidra. Idrettslaget bør stimulere til dugnad ved å gjøre det til en sosial møteplass for medlemmene.
2. Idrettslaget kan ikke pålegge ikke-medlemmer (for eksempel foreldre) å stille på dugnader.
3. Idrettslaget kan beslutte at enkeltmedlem som deltar på dugnad får en rimelig reduksjon i kontingent og/eller avgift. Med avgift menes utgifter knyttet til aktiviteten i idrettslaget (eksempelvis treningsavgift). Beslutning om hvilken økonomisk virkning deltakelse på dugnad skal få for medlemmet bør forankres på årsmøtet.
4. Idrettslaget kan ikke ilegge «bøter» eller pålegge medlemmene å betale «dugnadsavgift» for manglende deltakelse på dugnad.

Gammel 24-08-16, 10:56   #132
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor går grensa for hva som er offentlig samfunnsliv da? Mener du at i det man beveger seg utenfor egen ytterdør skal man legge fra seg alle tegn på at man utøver en eller annen religion?

Ikke alle tegn, så framt man ikke er offentlig tjenestemann/kvinne. Jeg blåser i om man går med sjal eller kors. Men det bør ikke settes preg på eller begrense samfunnsdeltagelsen.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 24-08-16, 10:59   #133
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Alternativt dugnadsarbeid hadde uansett vært en fin ting i mange klubber. Men all ære til klubben som drar loddsalg til fordel for salg av fire paller med grønne tennissokker i størrelse 47.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 11:01   #134
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Du vet ikke hva livssyn er?

Beklager, sitter å sjonglerer jobb og innlegg her, så det blir ikke like velvalgte ord og formuleringer hele tiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 24-08-16, 11:01   #135
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Psst, Milfrid: En korisdigirent er ansatt av Kulturskolen og jobber ikke dugnad. :digresjon:

Hva aner jeg.

Og mht å være tolerant så mener jeg ikke at noen skal være mer tolerante enn andre, men at man skal tilpasse seg det som gjelder det man er. Selv om jeg personlig synes det er fjollete å dekke til håret, ville jeg selvfølgelig gjort det om jeg var I et land hvor det var forventet. Da vi bodde I usa puttet jeg topp på 8 - åringen (jente), selv om jeg synes det er latterlig at en unge skal dekke til ikke - eksisterende pupper. Man forholder seg rett og slett til det som gjelder der man er, selv om det strider mot personlig livssyn.

Jeg personlig liker ikke salg, men det må jeg nesten bare svelge siden vi en gang I året har en dugnad som inkluderer salg.

Og igjen, jeg har ikke noe imot at man har et variert dugnadstilbud hvor man kan velge blant flere oppgaver. Jeg vet at blant annet speideren her har det. Men det krever som sagt også organisering, og jeg kan forstå at klubber/lag ikke gidder å styre med det på toppen av alt annet.

Gammel 24-08-16, 11:04   #136
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av problemer er jo at inntektsbringende dugnadsarbeid ikke er så lett å finne. Det er ikke bare enkelt å komme opp med gode alternativer til loddsalg.

(I år har det mest inntektsbringende arbeidet "mitt" lag har gjort vært å være statister i en tv-serie. Det syntes jentene i tillegg var veldig gøy, men slike oppdrag er nok ikke så enkle å få tak i og særlig ikke utenfor storbyene.)

Gammel 24-08-16, 11:07   #137
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt sant Tjorven. Det et litt vanskelig når "alle" selger dopapir og småkaker.

Her har treneren fått sponsor på draktene, som har gitt noen kroner i kassa.

Gammel 24-08-16, 11:09   #138
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Moren i hovedinnlegget er min helt ideelle forelder - som sier at dette kan jeg ikke gjøre, men jeg stiller gjerne opp på noe annet i stedet for.

Etter mange år i frivillige organisasjoner er den typiske dugnads-unnaviker slik jeg har opplevd dem tilsynelatende ressurssterke toforeldrefamilier av norsk opprinnelse med jobber og villa og whatnot. Som burde ha vel så mye tid og penger til disp som oss andre. Men ikke f.. om de kan stille opp på å kjøre til et arrangement. Skal de selge noe for å skaffe inntekter, sier de ikke at de kan stille opp på noe annet. De kommer rett før fristen med "vi fikk ikke solgt det, vi". Okey - vi er veldig åpne for innspill på inntektsgenererende virksomhet som du føler du kan stille opp på.

Jeg synes det er helt GULL om noen i stedet ville sagt - dette kan jeg ikke - hva kan jeg gjøre i stedet?!

Sist redigert av Charlie : 24-08-16 kl 11:19.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 11:10   #139
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje noen steder, hvor kommunen prioriterer kultur for unge. Ikke her.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 11:11   #140
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Sitat:

Dugnadsvett – noen enkle kjøreregler:
1. Dugnad er frivillig og skal stå i et rimelig forhold til medlemmenes faktiske evne til å bidra. Idrettslaget bør stimulere til dugnad ved å gjøre det til en sosial møteplass for medlemmene.
2. Idrettslaget kan ikke pålegge ikke-medlemmer (for eksempel foreldre) å stille på dugnader.
3. Idrettslaget kan beslutte at enkeltmedlem som deltar på dugnad får en rimelig reduksjon i kontingent og/eller avgift. Med avgift menes utgifter knyttet til aktiviteten i idrettslaget (eksempelvis treningsavgift). Beslutning om hvilken økonomisk virkning deltakelse på dugnad skal få for medlemmet bør forankres på årsmøtet.
4. Idrettslaget kan ikke ilegge «bøter» eller pålegge medlemmene å betale «dugnadsavgift» for manglende deltakelse på dugnad.

Jeg synes at punkt 3 og 4 slår hverandre ihjel. Hvor er skillet mellom "rimelig reduksjon i kontingent" og pålegge dugnadsavgift? Det kommer jo bare an på hva man kaller det. Effekten er jo akkurat den samme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.