Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rååsa

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 16:25   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Prøver du å si at homofile har et spesielt lettgjenkjennelig utseende?

De går i rosa skjorter.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 16:27   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Syns dette er fint eg.

Men rett skal være rett - det var langt fra BARE den rosa skjorta som ga kvalme her!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 16:27   #23
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

De går i rosa skjorter.

Gammel 25-06-07, 16:28   #24
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Mannen min er forresten dødslekker i lyslys rosa (Han er mørk).

Min også!

Gammel 25-06-07, 16:31   #25
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men rett skal være rett - det var langt fra BARE den rosa skjorta som ga kvalme her!

Hæ? Er ikkje dette ganske typisk framtreden for unge menn i dag?

Gammel 25-06-07, 16:34   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel to rosa plagg. En cardigan og en undertrøye. For meg er rosa litt småjentefarge, men jeg syns det kan være fint på voksne også. Mannen min elsker av en eller annen grunn at jeg går i rosa klær, men selv føler jeg ikke at det kler meg så veldig.

(At han skulle bruke noe som helst rosa er derimot helt utenkelig).

Sist redigert av Filifjonka : 25-06-07 kl 16:44.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 16:38   #27
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Prøver du å si at homofile har et spesielt lettgjenkjennelig utseende?

Vel, det er en diskusjon i seg selv... men nei, bare at mannen min ikke ser homofil ut selv om han går med rosa skjorte.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 16:39   #28
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Hæ? Er ikkje dette ganske typisk framtreden for unge menn i dag?

I såfall er saken klar. Jeg bytter ikke ut gubben med noen yngre modell - hvis DET er hva man får nå til dags!

Gammel 25-06-07, 16:43   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En turkisblu akademiker melder seg! Jeg er ikke glad i rosa i klesveien for egen del, men har selvfølgelig ingen problemer med at andre voksne damer bruker det. Mange kler det også - det gjør ikke jeg. Min motvilje skriver seg dog hovedsakelig fra 80-tallet, må jeg innrømme. Jeg fikk kort og godt en solid overdose som fjortis: rosa dunjakke, rosa skinnjakke, rosa slalåmski, rosa kassettspiller, rosa møbler, rosa lamper (var selv framme med malerkosten), rosa sykler, rosa kamera and what not.

Jeg ser ingen sammenheng mellom rosafargen og (mangel på?) feminisme, og kan gjerne kle meg i bringebærrødt eller andre utpreget feminine farger. Enkelte rosa og lyseblå toner på visse plagg gir meg imidlertid litt vestkantjuristassosiasjoner, må jeg tilstå. Å forestille seg at mannen min skulle ikle seg rosa, er omtrent like lattervekkende som å se ham for seg i crocs. Det forhindrer ikke at andre kan se bra ut i det hvis de er den rette typen.

Jeg bruker for øvrig litt rosa på babyen min, men benytter hovedsakelig anledningen til å iføre henne grønt og turkis så lenge hun selv ikke kan styre klesvalget.

Sist redigert av Bluen : 25-06-07 kl 17:14.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 16:48   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er muligens firkantet, men rosa - i alle nyanser - er småjentefarger.

Sitat:

Men en god del ser rett og slett simple ut. De ser ut som om de har prøvd å se ut som de er 14, eller de ser horete ut.

Sitat:

Og når det gjelder voksne menn.... rosa er for homser!

----

Nok en råsa akademiker melder seg.

Gammel 25-06-07, 17:08   #31
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Nok en råsa akademiker melder seg.

Her også. Jeg kan godt bruke rosa topper og gensere.
Har faktisk en god del av det. Men har ikke bukser eller jakker i fargen.

Når det gjelder min datter prøvde jeg lenge å holde meg unna babyrosa som den dominerende fargen i antrekket, men har måttet kapitulere litt på det siste tiden.

Glemte å si at samboer har rosa skjorte som han kler veldig godt

Sist redigert av Koma : 25-06-07 kl 17:20.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 17:17   #32
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker rosa. Det kom vel kanskje ikke som noe sjokk.

...har tenkt det samme som deg. At det liksom er "feil" å like rosa.

Gammel 25-06-07, 17:17   #33
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde aldri noe forhold til rosa før jeg fikk barn, siden jeg er rødhåra og absolutt ikke kler fargen. Noen desperate forsøk på å bruke rosa på 80-tallet var effektivt fortrengt. Nå som jeg har fått ei lita jente med farger som kler det meste, har det selvsagt kommet en del rosa inn i huset sjøl om hun ikke er fanatisk rosafan. Og etter hvert har jeg funnet ut at det er jo en fin farge til sitt bruk og i begrensa mengder. Men jeg synes det har en tendens til å bli for mye av den, og jeg synes absolutt det er en farge for barn, evt ungdom.

Midt i mellom-akademiker her, altså.

Jenta mi fikk forresten latterkrampe første gang hun oppdaga rosa plagg på en herrebutikk. Det var visst det latterligste hun hadde sett; rosa er for jenter i følge henne...

Gammel 25-06-07, 17:27   #34
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg ikke liker med råååsa er den generelle oppfatning av at små pikebarn har monopol på fargen.

Forøvrig har jeg ingen rosa plagg selv og kunne kun brukt det i rosa/brunt- eller i rosa/oransje/rødt/osv.-sammenhenger. I teorien.

Den unge mannen på 2 år her i huset har et par helrosa og delrosa plagg. Jeg vet ikke ennå om han her homofil.

Gammel 25-06-07, 17:29   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En dag i forrige uke gikk jeg med ett av to rosa plagg jeg har, det er en veldig blekt rosa cardigan. Da jeg kom inn i barnehagen med sønnen min så jeg bare et HAV av rosa - det satt 8-10 jenter rundt et bord og tegnet, alle i rosa klær. Førskolelæreren som satt sammen med dem var også i rosa, da kjente jeg at det ble litt too much og at jeg heller ville hatt på meg en annen farge.

Gammel 25-06-07, 17:38   #36
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker rosa i teorien, i praksis ser jeg ikke ut i det.

Jeg forbinder det først og fremst med småjenter, uansett. Ellers synes jeg at det er mange voksne som egentlig kler rosa, men som går i feil rosatone og ser syke ut. Feil rosafarge mot ansiktet er virkelig ufordelaktig.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 17:47   #37
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker noen ytterst få rosatoner, gammelrosa og dus lyserosa, men der stopper det for min del. Tror det ikke nødvendigvis har så mye med selve fargen å gjøre, men er fordi det med rosa ofte føler utrolig mye dill og dall på småjenteklærne. Jeg ble overtalt til å kjøpe en knallrosa topp da jeg var i Danmark i fjor. Ser at den er frisk og fin til meg, men har brukt den veldig lite, føler den er så lite meg som den kan få blitt.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 17:50   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg liker bringebærrosa og en helt lys rosanyanse. Gammelrosa (saftsuppefarge) er kanskje den fargen jeg liker minst i hele verden.

Gammel 25-06-07, 18:16   #39
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg og største jenta elsker rosa!
Ikke bare på klær, men på ALT!
Jeg hadde DENNE rosafargen på jenterommet mitt til jeg var 20.
Alle sammen syns det var grusomt, men jeg elsket den. Dette var før rosa ble litt mere moderne da

Lillesøster er så liten att hun ikke bryr seg noe om farger ennda, men hun bruker mest rosa hun også.
Andre farger havner lengere bak i skapet.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 18:29   #40
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke fargen rosa. Jeg har aldri hatt noen "rosa periode" som lita jente heller. Men for all del, voksne kvinner som føler for å gå i rosa må da gjerne gjøre det!

Men når jeg blir hissig eller lett oppgitt (avhengig av søvnmangel, hormoner osv.) når man bare kan ha rosa tepper, klær osv. til små jentebabyer (og ditto med lyseblått til gutter) så er det fordi jeg synes at kjønnssosialiseringen begynner altfor tidlig og jeg får fnatt av behovet for å signalisere om en liten rød, skrukkete sak er gutt eller jente. Særlig fordi undersøkelser viser at det avgjør hvordan man snakker til ungen.

Sist redigert av Acsa : 25-06-07 kl 18:44.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.