Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi blod!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-16, 05:57   #81
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi blod!

Jeg meldte meg i mai, og har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Samboeren meldte seg for snart to år siden, og har heller ikke hørt noe. Jeg er ikke imponert. Jeg lurer på å melde oss hos et annet sykehus, og se om de har lyst på blodet vårt.

Gammel 12-03-16, 12:31   #82
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg måtte slutte som blodgiver siden jeg ble sengeliggende dagen etter pga migrene.
Står fortsatt som benmargsdonor da.
Det fikk jeg bekreftet når jeg mange år etter at jeg sluttet som blodgiver fikk spørsmål om å sende inn blodprøve til Riksen for utvides testing.
Det gjorde jeg selvsagt, men var ikke full match for den personen de skulle sjekke meg mot.

Gammel 12-03-16, 14:10   #83
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Dere som ikke har hørt noe fra deres blodbank, de vil helt sikkert ha dere, men at det har skjedd en glipp/feil et sted. Meld på nytt på giblod.no eller ring blodbanken. Alle trengs!!
Og Malama, det trenger bare gå et år etter fødsel. Du trenger ikke lenger å ha sluttet å amme. (grunnet at de færreste fullammer etter et år)

Gammel 12-03-16, 15:16   #84
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg ga blod i flere år, til årene mine gikk tilbake til sin normale tilstand: Vanskelige å finne og unnvikende. Det ga så mye smerter og ubehag at jeg ga meg. Nå tror jeg de er lettere å ha med å gjøre igjen, men til gjengjeld bruker jeg flere medisiner så jeg tviler på at de vil ha meg. Jeg skal høre med legen min neste gang jeg er til kontroll.

Kan jeg melde meg som benmargsdonor likevel? Eh nei, nå leste jeg på infosiden, og man må være både frisk og under 40, jeg feiler grundig på begge. Men jeg skal jaggu meg snakke med avkommet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-16, 17:08   #85
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er så viktig! Jeg har gitt blod nærmere 50 ganger, men får ikke gi lenger ettersom jeg har hatt kreft.

Heia til dere som gir og som melder dere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-16, 18:05   #86
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

En måned siden sist jeg var avgårde nå. Som småbarnsmor er jeg nok ikke den mest stabile blodgiveren (mye virus i omløp!) men noen ganger i året blir det.

Gammel 12-03-16, 18:33   #87
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Dere som ikke har hørt noe fra deres blodbank, de vil helt sikkert ha dere, men at det har skjedd en glipp/feil et sted. Meld på nytt på giblod.no eller ring blodbanken. Alle trengs!!
Og Malama, det trenger bare gå et år etter fødsel. Du trenger ikke lenger å ha sluttet å amme. (grunnet at de færreste fullammer etter et år)

jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk gi så lenge jeg ammet etter de andre to ungene.

Denne er uansett bare 2,5 mnd gammel, så jeg kan ikke gi blod før 2017 uansett.

Men nå frem til sommeren antar jeg, gir jeg jo morsmelk, og det er også viktig. Og mye færre som gjør

Gammel 12-03-16, 23:42   #88
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

I følge nye veileder (2014 mener jeg å huske) kan ammende gi.

Bedre å spørre Blodbanken direkte om diverse medisiner er lov, for leger har ikke nødvendigvis greie på hva som er lov og ikke.

Gammel 13-03-16, 00:25   #89
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde time men måtte kansellere fordi jeg ikke hadde noen til å passe barna. Har ikke satt meg opp igjen fordi det er bare en gang hver tredje måned eller noe de har timer en plass som ikke er for langt unna ...
Får melde meg i Norge heller når den tid kommer.
Jeg har registrert meg som blood stem cell donor i det minste.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-16, 21:42   #90
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ok,om ammende kan gi kan jeg gi fra julen 2016 da, så i praksis fra 2017. Skal få meldt meg da, jeg har nemlig flyttet siden sist jeg vart blodgiver (Jeg var ammende da jeg flyttet og registrerte meg ikke her, også ble jeg prøver og... ja, så ble det bare å vente)

Gammel 13-03-16, 21:56   #91
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte opp igjen med blodgivning etter fødsel og amming i 2014, og fikk da beskjed om at det egentlig skal gå en gitt tid etter avsluttet amming før man får gi, var det 3 måneder, mon tro? I og med at jeg tross alt hadde møtt opp, og ammingen hadde vært svært begrenset i lang tid, så fikk jeg likevel lov til å gi, etter at de testet blodprosenten min. Mao lurt å sjekke ut før du bestiller time!

Jeg er i karantene etter en mindre operasjon. 6 måneder ute av drift. Blodbussen stopper rett utenfor jobben, så det er så lettvint å gi blod, men jeg får visst bare lov en gang i ny og ne med alle basiluskene jeg utsettes for.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-16, 21:59   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dette er så viktig! Jeg har gitt blod nærmere 50 ganger, men får ikke gi lenger ettersom jeg har hatt kreft.

Heia til dere som gir og som melder dere.

Men du fikk vervet min bror, så der gjorde du noe bra!

Gammel 14-03-16, 09:42   #93
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men du fikk vervet min bror, så der gjorde du noe bra!

Ja, det føltes veldig bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 20:00   #94
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg er plasmadonor og tappes en halvliter hver 14. dag.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 15:59   #95
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg før fortsatt ikke gi. Idiotregler.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 14:40   #96
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ny regel fikk jeg lære i dag - pga Zika viruset.
For de av dere som har vært i Florida eller andre stater med Zikavirus:
Er du kvinne med mann som seksualpartner er det 7 månder karantene for å gi blod. Har du vært der alene er det 28 dager. Menn kan visstnok smitte sin seksualpartner i 7 mnd dersom de er bærere av viruset.

Ikke "blodfattig" etter dagens besøk.

Gammel 26-08-16, 15:26   #97
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil så gjerne, men får ikke lov fordi jeg bodde i England under Madcow-tiden...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 15:28   #98
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vil så gjerne, men får ikke lov fordi jeg bodde i England under Madcow-tiden...

Oj, så da er du banned for resten av livet?

Jeg har gitt en del ganger, men sist så hadde jeg for lav HB og fikk 6 mnd "karantene". Skal prøve igjen om litt.

Gammel 26-08-16, 15:43   #99
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver og prøver, nå sist var det forkjølelse og feber som stoppet meg, men ny time nå snart, så da håper jeg virkelig det går.

Gammel 26-08-16, 15:51   #100
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Og nå er Vest-Nil viruset kommet til Ungarn fikk jeg vite på mandag da jeg var og gav. Godt jeg ikke har vært der, så da kunne jeg gi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.