|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Når jeg ikke jobber på jobb, så jobber jeg hardt med å utsette all jobben jeg har på to do-listen. For den er aldri tom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
koko
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Når jeg ikke jobber på jobb er det ikke fordi jeg ikke har noe å gjøre, med fordi hodet mitt trenger en pause. Da surfer jeg litt eller finner en kollega eller to som er villige til å sitte på personalrommet og prate skit en stund.
![]() |
#25 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Det er alltid jobb å gjøre, men når jeg av ymse grunner ikke jobber på jobb, så går tiden ofte med til å skravle med kolleger. Er lite på sosiale medier/internett, jeg sitter så veldig utsatt til for innsyn fra gangen... Har aldri regnet på hvor mange timer jeg skravler bort i løpet av et arbeidsår, men det er antagelig noen. Og som 007 erfarer jeg, gang på gang, at jobben må gjøres uansett, en eller annen gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Leser
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?
Ja, det med å lese fagstoff er jo en "never ending story" så godt mulig jeg bare ender der.
Nei, det har ikke vært det for meg før heller. Det er veldig uvant for meg å ha en jobb hvor jeg i så stor grad er avhengig av at andre gjør noe. Men jeg er overrasket over at det er så få andre som har den type jobb. Jeg skjønner selvfølgelig at folk som jobber veldig selvstendig alltid har nok å gjøre - da kontrollerer man jo inputen selv. Men jeg er overrasket over hvor få det var som svarte som har en jobb som styres av: ytre hendelser, andre mennesker (feks brukerstøtte), reiser mye slik at man får mange, mindre tidsslotter eller er i mange møter hvor man får typisk 15 min mellom hvert møte.
![]() |
#27 |
Klar
|
Joa, i beste fall 15 minutter |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det gjør ihvertfall jeg. Bortsett fra lunsjpausen. Hvert minutt skal i utgangspunktet timeføres som fakturerbart.
![]() |
#29 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Jeg jobber hele tiden når jeg er på jobb. Det hender at jeg har lunsj på kontoret om jeg ikke er i humør til å skravle, og da kan jeg sveipe innom Internett. Men da har jeg jo pause. Jeg tror det er veldig uvanlig med dødtid i mitt yrke, med unntak av om man har vakt og det er rolig.
![]() |
#30 |
Tittel og tittel....
|
Jeg vet jo meget godt at det jeg ikke gjør mens jeg er på jobb må jeg gjøre en annen gang. Men dersom en kollega ønsker å snakke med meg, så gjør jeg det uten så veldig dårlig samvittighet.
![]() |
#31 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Jeg har en veldig praktisk og til tider hektisk jobb, men er det ikke noe å gjøre så er det ikke noe å gjøre.
![]() |
#32 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Det skjer aldri. Virkelig ikke. Det er dager det går i ett fra 07 til langt utover ettermiddagen. Som regel går det bare i ett fra 0800 til 1530. Og selv da får vi ikke gjort alt vi "burde". Det hender imidlertid jeg prioriterer ti minutter skravling med kollegaer fremfor det jeg blir betalt for - men det er gjerne de dagene det ikke er tid til lunsj. Jeg liker jobben min da, det kjennes meningsfullt ut å stå på sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Veldig sjelden det skjer og matpausa går som oftest i å sluke maten og sitte og kope resten av tiden. Hender innimellom at det er veldig rolig og jeg ikke trenger nistirre på pasienten og da hender det jeg sveiper innom fb, nettavisen ol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Det skjer svært sjelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Sveiper innom fb eller forum, men aller helst skravler litt lenger med en kollega enn jeg burde rent faglig. Og det er ikke egentlig pga en tom to-do-liste, men pga behovet for å puste. Tom to-do-liste har jeg tidvis på slutten av mnd men graver jeg laaaaaangt nok ned i motivasjonen er der sikkert noe å gjøre da også.
![]() |
#39 |
Multitaskingmaniac
|
Unyttig å henge på FP??
![]() |
#40 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Lite dødtid på jobb. Får ikke bruke mobil lell. Jobber som assistent i skole/SFO så løper rundt hele dagen.
![]() |
|
|