Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags lefser bruker man til wraps?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-16, 13:23   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags lefser bruker man til wraps?

Jeg skal lage wraps. Noen skal være med smørost, skinke, grønnsaker og ost, og noen skal være med glutenfritt og vegetariansk innhold.

Hva slags lefser er best å bruke? (Lager ikke selv, kjøper. )
Og hva fyller jeg vegetarwrapen med?

Gammel 31-08-16, 13:30   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags lefser bruker man til wraps?

Glutenfrie til de med glutenfritt innhold selvfølgelig. Er som regel ikke så mye å velge mellom der.
Ellers vet jeg ikke helt, lefser i seg selv smaker jo ikke så mye liksom. Tror jeg hadde gått for noen som var ganske store og forholdsvis tynne. Lettere å rulle da forestiller jeg meg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 13:32   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Glutenfrie til de med glutenfritt innhold selvfølgelig. Er som regel ikke så mye å velge mellom der.
Ellers vet jeg ikke helt, lefser i seg selv smaker jo ikke så mye liksom. Tror jeg hadde gått for noen som var ganske store og forholdsvis tynne. Lettere å rulle da forestiller jeg meg.

Bruker man tortillalefse da? Slike man bruker til taco?

Gammel 31-08-16, 13:45   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Bruker man tortillalefse da? Slike man bruker til taco?

Det er det jeg har brukt før. Lomper går og an. Ellers vet jeg ikke mye om lefser altså, og burde kanskje ha holdt meg unna.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 13:46   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker samme som til taco.

Gammel 31-08-16, 13:55   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker også sånne tacolefser. De finnes både i fin og grov utgave. Men jeg syns det må litt fyll til for å bli bra, så det ikke bare blir veldig mye lefse. De minste er kanskje best å bruke.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 15:09   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tacolefser.

Det finnes flere glutenfri typer, ingen av de er supergode, men de duger: B2Free som de har på Rema bl.a., Schär wraps eller Coop Xtra sine som ligger på frys. Jeg har ikke smakt de siste, de er visstnok bedre enn mange av de andre. Ikke la deg lure av at det finnes maistortilla i butikken, det er masse hvete i dem.

Gammel 31-08-16, 21:56   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tacolefser ja, ikke lomper.

Gammel 01-09-16, 10:19   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker lomper og lefser, syns tacolefser blir for stive å rulle. Her har de både lomper og lefser på meny, i hvert fall.

For vegetar ville jeg foruten litt grønt brukt noe litt fyldig og "kjøttaktig" som f.eks. brune bønner, hummus eller guacamole.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 11:17   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager ofte wraps (veganske) og da bruker jeg tofu som jeg skjærer i pinner og marinerer og steker godt, avokado og diverse. Har lagt ut oppskrift her. Har hatt dem med på flere skoleavslutninger og diverse, og alle tror tofuen er kjøtt/bacon og vil ha oppskriften på wrapsene.

Gammel 01-09-16, 11:19   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes tacolekser, spesielt de fine, blir litt kvalmende når de er kalde.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.