|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rååsa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetNoen gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetI den familiebarnehagen som størsta gikk i (0-3) hentet jeg som regel et rent barn. De var delvis private og hadde god dekning med personale. Trenger vel ikke å si at overgangen var mildt sagt stor da hun bytta barnehage, og var skitten fra innerst til ytterst veldig ofte da jeg hentet henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetDet ville vært helt greit med en sånn ordning, men jeg synes det er helt greit uten en sånn ordning også.
![]() |
![]() |
#25 |
I mål
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Men jeg må si jeg hadde blitt småsur jeg, hvis de hver dag hadde brukt to skift for at jeg skulle få ham ren hjem. Jeg vasker da nok klær.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Hertuginne
|
Jeg kommenterer det av og til jeg også, men da etterfulgt av en latter og en god kos, for det er jo bare morsom. Jeg håper personalet forstår at det ikke bryr meg. De prøvde en gang å si at det kanskje ikke var så lurt å hente i lyse klær, men da lo jeg bare og sa at jeg hadde da vaskemaskin.
![]() |
#27 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg krever ikke at mine barn er rene når jeg henter. Jeg går som oftest med de på badet og vasker hendene før vi drar hjem. OM de er sølete av utesøle så ville jeg nok sagt ifra siden utstyret allitd henger der uten at det har skjedd hos oss.
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 25-06-07 kl 20:17. Årsak: tilføye.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetNår vi henter og barna er ute er de ofte veldig skitne - alt etter været. Kan ikke se noe poeng i at de ansatte skulle drive og ta inn barn for å dusje dem og skifte og børste håret før henting, så det savner jeg absolutt ikke. At bleiebarn har rimelig ren bleie syns jeg er en fordel, og jeg kan ikke huske at jeg har hentet noen med tung bleie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg hadde ikke likt om de skiftet på barnet mitt før jeg hentet det. Dette fordi jeg synes noe av stasen ved henting er når jeg klarer å komme meg inn i barnehagen og observere leken uten at de vet at jeg er der. Jeg elsker å se uttrykket jentene får når de får øye på meg og kommer stormende mot meg. Jeg henter som regel de av de mest skitne ungene i bhg, og det gjør meg virkelig ingenting. De er aktive, og det synes.
![]() |
#30 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHun bor ikke i USA, hun bor i Karibien på en nederlansk øy.
![]() |
#31 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetLillesøster har forresten ikke noe særlig med hår å børste, så det er jo ikke et alternativ.
![]() |
#32 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetDe eneste gangene poden har blitt skiftet klær på i barnehagen, er ved do-uhell eller når han har blitt våt av andre grunner, for eksempel når de har lekt ved sjøen. De vasker hendene etter at de har vært på do og før de spiser, men det er ikke noe forsøk på å vaske dem før de skal hjem. Siden de ofte leker ute når de blir hentet, og man ikke vet om foreldrene kommer tre eller fem, ville jo det også være ganske vanskelig å få til.
![]() |
#33 |
Hvor: Akershus
Det er 36 barn og 4-5 ansatte + 1 kokke. De er nok veldig effektive den siste halvtimen før 1230 ja, for de spiser lunsj 1130-1200 og da sitter alle barna og spiser. Noen ganger kommer jeg tidlig og da skiftes og dusjes det i stort monn, for de barna som blir hentet sent har hviletid fra 1230 så de legges også rene.
![]() |
#34 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg synes det høres ut som en koselig stellerutine, mange unger liker jo å bade eller dusje. Men det er jo med forbehold om at de ansatte har tid og at det ikke blir bare mas og jag for å bli ferdige med alle. Igjen, jeg tror det stabile varme været hos dere gjør en del sånt lettere...det går rimelig fort å kle av, dusje og kle på en unge i t-skjorte og shorts. Men her er store deler av året våte, møkkete, sandete regntøy/utedresser, tunge utesko, ulltøy og fleece etc...
![]() |
#35 |
Jeg bor i Nederlandske Antiller som er et fattig land i Karibien. Barnehagen hvor datteren min går er midt på treet hva gjelder pris ettersom vi ikke ville plassere henne i en overpriset amerikansk barnehage med bare amerikanske barn. Hun går i en barnehage hvor det er masse lokale barn (dvs.antillianske, hollandske og franske). Vi betaler 150 dollar i måneden og da har hun formiddagsplass fra 0700-1230 inkl. varm lunsj, drikke og frukt. Barnehagen ligger i et trygt men ikke jålete strøk.
![]() |
#36 |
Helt riktig. De har nesten ikke klær på. En tynn kjole, ingen strømpebukser, vintertøy og annet som tar tid.
![]() |
#37 |
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg synes det høres ut som en trivelig barnehage jenta di går i, og jeg hadde syntes det var bare deilig om ungene ble vasket og skiftet på til de skulle hentes.
![]() |
#38 |
ai ai boff
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Asker
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetDet er jeg egentlig glad for at de IKKE gjør, for de er ute nesten hele dagen, og da blir ungene skitne. Jeg vil heller hente en skitten og fornøyd unge UTE enn å hente en gyllende ren unge inne, som kanskje ikke har fått utfolde seg så mye. Hun er gravskitten når jeg henter henne (alltid ute), og hele ansiktet er et eneste stort smil etter å ha lekt seg halvt ihjel i sandkasse og på gresset.
![]() |
#40 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg henter de skitneste ungene på SFO og i barnehagen dagstøtt. Og det er helt fint. Men av og til hadde det vært deilig å kunne tatt med en velduftende og pen-i-tøyet-prins med seg hjem også.
![]() |
![]() |
|
|