Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du mørketida er vanskelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Synes du mørketida er vanskelig? (egne alt for "søringer" og "nordinger" )
JA - bor utenfor mørketidsområdet, og får problemer når jeg må oppholde meg i mørketidslandet 27 33,75%
NEI - jeg bor utenfor mørketidsområdet, får IKKE problemer når jeg må oppholde meg i mørketidslandet 20 25,00%
JA - jeg er nordlending, men sliter med mørketida 6 7,50%
NEI - jeg er nordlending, og sliter IKKE med mørketida 15 18,75%
Mørketid - Smørketid ... 12 15,00%
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-16, 15:47   #21
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mørketida er vanskelig?

Jeg bodde to år i Tromsø for noen år siden, og da var det ikke noe problem. Men jeg lurer på om jeg ville slitt litt mer i dag.

Gammel 08-09-16, 15:58   #22
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg sliter med at det er så mørkt på vinteren ja, selv om jeg bor ganske langt sør i landet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 16:02   #23
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns mørket er tøfft nok i Oslo og hadde ikke taklet mørketid.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 17:03   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg sliter med at det er så mørkt på vinteren ja, selv om jeg bor ganske langt sør i landet.

Jeg også. "Mørketiden" i Sør-Norge, altså når store deler av døgnet er mørkt, er pyton. Jo tidligere det blir mørkt om ettermiddagen, jo dårligere takler jeg det. Jeg mister all energi og er for trøtt til å gjøre noe som helst etter klokka 17. Lyslampe har heller ikke funket. Jeg burde bodd et sted med mye dagslys og sol.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 17:09   #25
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir ekstra trett og har kortere lunte om vinteren. Var ekstra ille det året jeg bodde i Loppa kommune, da delte jeg døgnet i to og hadde to våkne økter og to soveøkter.

Gammel 08-09-16, 17:21   #26
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Ja. Særlig i perioder der jeg er på jobb hele den lyse tiden mandag til fredag og helgeværet enten ikke innbyr til uteaktivitet eller helgene av andre grunner er fyllt med inneaktiviteter. Jeg må rett og slett ut i dagslys innimellom for å få energipåfyll..

Jeg kjøpte meg lyslampe til å ha på jobb på tampen av vinteren, den skal fram igjen i år!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 17:57   #27
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor nær Bergen, og preges av vintermørket. Selv om jeg bor så langt sør at vi statistisk sett kan ha sol om vinteren, så har vi jo i teorien nesten aldri det. Det grå mørket og vannrett pisseregn kombinert med sur vind i to plussgrader fra november til februar er ikke noe særlig. De få vintrene vi har hatt opplett og snø er levelige, da er det helt OK at det er vinter.

Vi har kjøpt et krypinn på fjellet for å få snø og ski om vinteren. Vi elsker å stå på ski, skilivet gjør vintreren til en fin årstid.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 18:03   #28
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker den mørke årstiden! Bor riktignok bare på Østlandet, mannen min gidder ikke å flytte tilbake til røttene sine.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 18:07   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor utenfor mørketidsområdet, men det er mer enn mørkt nok til at jeg sliter, så ja. Og nei, jeg flytter ikke en meter lengre nord.

Gammel 08-09-16, 18:41   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Litt vanskelig å svare i pollen, for jeg har ikke oppholdt meg i områder med mørketid om vinteren og vet ikke hvordan jeg hadde taklet det, men jeg tror jeg ville slitt med å venne meg til det. Jeg måtte til med dagslyslampe på jobb selv i vinter, selv her nede (Oslo/Akershus). Det er nok litt D-vitaminmangel inne i bildet da, for jeg synes egentlig det er ganske koselig med mørket også.

Gammel 08-09-16, 18:59   #31
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor midt i mørketida og har aldri hatt noe problem med det. Er jo bare å ta livet med ro og lade opp til sommeren når det er lyst hele natta.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 19:51   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Bor midt i mørketida og har aldri hatt noe problem med det. Er jo bare å ta livet med ro og lade opp til sommeren når det er lyst hele natta.

Det er om sommeren jeg lader opp, ikke om vinteren.

Gammel 08-09-16, 19:53   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg bor en plass det aldri er snø.

Nåja, husker du vinteren 2009-2010? Snø, sol og ti minus tre måneder i strekk!

Men du har rett. I fjor vinter var det snø én dag. En eneste dag. I forfjor også, tror jeg, men jeg har fortrengt det.

Gammel 08-09-16, 20:15   #34
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg sliter ikke med mørketida- Bor helt nord i Nordland, og har også bodd i Troms og Finnmark.

Gammel 08-09-16, 21:58   #35
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nåja, husker du vinteren 2009-2010? Snø, sol og ti minus tre måneder i strekk!

Men du har rett. I fjor vinter var det snø én dag. En eneste dag. I forfjor også, tror jeg, men jeg har fortrengt det.

Ja, den vinteren var fantastisk. Da slet jeg ikke med mørket.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 22:06   #36
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Æ e nordlænning æ
Er Finnmarking i Nordland og mørketiden er en fin tid egentlig
Eneste gangene mørketiden er noe dritt er midt på vinteren (spes rundt jul) når konevær finner ut at det skal regne å regne å regne så all fine snøen blir borte. Da er det litt mørkt å trist men går fort over når det snør igjen

Gammel 08-09-16, 22:23   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, den vinteren var fantastisk. Da slet jeg ikke med mørket.

Ikke jeg heller. Det var nydelig. Og mye sol på dagtid.

Gammel 08-09-16, 22:27   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor utenfor mørketidssonen og kan med stor sikkerhet anta at jeg hadde slitt med å oppholde meg der. Jeg synes det er ille nok her. Vi kjenner noen som bor et sted hvor sola forsvinner fra dalen en periode om vinteren, og jeg blir uvel bare av det.

Gammel 08-09-16, 22:36   #39
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er nordlending som har flyttet sørover. Jeg har aldri hatt problemer med mørketiden og synes ikke den er direkte vanskelig (dette er i grunnen ikke noe jeg tenkte over da jeg bodde i Nord-Norge, det er bare sånn det er), men jeg er glad for at jeg slipper det nå. Det er rett og slett hyggeligere med sol og skikkelig dagslys året rundt.

Dette.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 23:20   #40
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja. Syns vinteren er en slitsom årstid for min psyke. Når solen kommer i midten av januar er det litt bedre, men jeg trives best mai til september.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.