|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synes du mørketida er vanskelig? (egne alt for "søringer" og "nordinger" ![]() |
|||
JA - bor utenfor mørketidsområdet, og får problemer når jeg må oppholde meg i mørketidslandet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 33,75% |
NEI - jeg bor utenfor mørketidsområdet, får IKKE problemer når jeg må oppholde meg i mørketidslandet |
20 | 25,00% |
JA - jeg er nordlending, men sliter med mørketida |
6 | 7,50% |
NEI - jeg er nordlending, og sliter IKKE med mørketida |
15 | 18,75% |
Mørketid - Smørketid ... ![]() |
12 | 15,00% |
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Jeg bodde to år i Tromsø for noen år siden, og da var det ikke noe problem. Men jeg lurer på om jeg ville slitt litt mer i dag.
![]() |
#22 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Jeg sliter med at det er så mørkt på vinteren ja, selv om jeg bor ganske langt sør i landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?
Jeg også. "Mørketiden" i Sør-Norge, altså når store deler av døgnet er mørkt, er pyton. Jo tidligere det blir mørkt om ettermiddagen, jo dårligere takler jeg det. Jeg mister all energi og er for trøtt til å gjøre noe som helst etter klokka 17. Lyslampe har heller ikke funket. Jeg burde bodd et sted med mye dagslys og sol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Jeg blir ekstra trett og har kortere lunte om vinteren. Var ekstra ille det året jeg bodde i Loppa kommune, da delte jeg døgnet i to og hadde to våkne økter og to soveøkter.
![]() |
#26 |
Klar
|
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Ja. Særlig i perioder der jeg er på jobb hele den lyse tiden mandag til fredag og helgeværet enten ikke innbyr til uteaktivitet eller helgene av andre grunner er fyllt med inneaktiviteter. Jeg må rett og slett ut i dagslys innimellom for å få energipåfyll.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Jeg bor nær Bergen, og preges av vintermørket. Selv om jeg bor så langt sør at vi statistisk sett kan ha sol om vinteren, så har vi jo i teorien nesten aldri det. Det grå mørket og vannrett pisseregn kombinert med sur vind i to plussgrader fra november til februar er ikke noe særlig. De få vintrene vi har hatt opplett og snø er levelige, da er det helt OK at det er vinter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Jeg elsker den mørke årstiden! Bor riktignok bare på Østlandet, mannen min gidder ikke å flytte tilbake til røttene sine.
![]() |
#29 |
maler
|
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Jeg bor utenfor mørketidsområdet, men det er mer enn mørkt nok til at jeg sliter, så ja. Og nei, jeg flytter ikke en meter lengre nord.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Litt vanskelig å svare i pollen, for jeg har ikke oppholdt meg i områder med mørketid om vinteren og vet ikke hvordan jeg hadde taklet det, men jeg tror jeg ville slitt med å venne meg til det. Jeg måtte til med dagslyslampe på jobb selv i vinter, selv her nede (Oslo/Akershus). Det er nok litt D-vitaminmangel inne i bildet da, for jeg synes egentlig det er ganske koselig med mørket også.
![]() |
#32 |
Kontrollfrik
Det er om sommeren jeg lader opp, ikke om vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
Nåja, husker du vinteren 2009-2010? Snø, sol og ti minus tre måneder i strekk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, den vinteren var fantastisk. Da slet jeg ikke med mørket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Æ e nordlænning æ
![]() |
#38 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Jeg bor utenfor mørketidssonen og kan med stor sikkerhet anta at jeg hadde slitt med å oppholde meg der. Jeg synes det er ille nok her. Vi kjenner noen som bor et sted hvor sola forsvinner fra dalen en periode om vinteren, og jeg blir uvel bare av det.
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Synes du mørketida er vanskelig?Ja. Syns vinteren er en slitsom årstid for min psyke. Når solen kommer i midten av januar er det litt bedre, men jeg trives best mai til september.
![]() |
|
|