Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-16, 16:13   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ville aldri hatt barna dine i osloskolen? Seriøst? Så hvis du hadde fått tilbud om ny jobb i Oslo hadde du takket nei eller pendlet fra langtunnastan for at barna skulle slippe å være blant de 60-70 000 som går på skolen her?

(Og den kronikken du linker til er altså den som ligger i HI som er grunnlaget for tråden, og som vi osloborgere ikke kjenner oss igjen i.)

Nei, jeg ville ikke hatt barna mine i en skole hvor det er så fokus på testing. Jeg mener det er helt feil sted å legge ned innsatsen. Så nei, mine barn skal få slippe det. Hva gjør Oslo-skolen så mye bedre? Er testing eneste vei å gå? Jeg har min tro på at den faglige dyktige læreren ved hjelp av sin kunnskap, prøver og faglige skjønn klarer å legge til rette på læring og utvikling. Man bør bruke lærerens dyrbare tid til å la vedkommende utføre dette arbeidet, og ikke nok en gang bruke masse tid på testing.
Det er det samme som i bhg. Hvorfor i all verden skal man bruke tid på å språkkartlegge alle barn? De barna man har en bekymring for, ja, men det er langt fra alle og det er ekstremt tidkrevende.

Mye intr lesing her: https://www.utdanningsforbundet.no/m...FetchID=133425

Og her; http://www.mestrermestrerikke.no/201...erkty.html?m=1

Sist redigert av Trixie : 12-09-16 kl 16:25.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.