Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 22:38   #321
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Jeg har presskanne og kaffekoker, og melkesteamer.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:38   #322
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vognmafiaen

:bekjenner: Jeg kjøpte Teutonia Y2K i 2004. Men bare fordi den var den eneste som fikk plass i bilen, altså... Kompenserer med mye økologisk melk.

Gammel 25-06-07, 22:39   #323
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler heller ikke at jeg er på naturogungdomporten.no.

Når det gjelder dette med miljø og forbruk, føler jeg at vi diskuterer to ting.

1. Forbruk som er miljøfiendlig. (Man kjøper mange ting, som fører til mer forurensing og søppel.)

2. Pengeforbruk (Man kjøper dyre ting, ikke nødvendigvis så mange.)

Jeg synes dette er to ganske forskjellige ting, iallefall miljømessig. Som nevnt så spiller det sannsynligvis liten rolle for miljøet om jeg kjøper en vogn til 2000,- eller en til 10 000,-. På den andre siden kan man diskutere det etiske ved å bruke så mye penger på en død ting, når man vet at det finnes så mange fattige som lider. Barn som ikke får skolegang, medisiner og mat. Noen ganger kan det være ok å løfte blikket litt. Det føler jeg iallefall behov for etter å ha lest den mye omdisuterte artikkelen.

Gammel 25-06-07, 22:42   #324
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

forbruk av engangsfilter.

Det trenger man ikke nødvendigvis, eller jo, til en moccamaster ol.
Men ikke til mine, presskanne og kaffekoker.
Og det går selvsagt i økologisk fairtrade kaffe, og økologisk lettmelk til melkesteamer'n.
Kaffen blir kokt etter middag, da har jeg brukt platene så de uansett er varme, så mer strøm bruker jeg ikke engang!

Gammel 25-06-07, 22:42   #325
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en rød kaffetrakter[ vi drikker ikke kaffe men den står på benken som"pynt", rød vannkoker og en TFK
Men har ikke stelleveske , har en snoopy veske som kombinert veske og stelleveske hihi

Sist redigert av Honda : 25-06-07 kl 22:49.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:44   #326
lil'c
Passiv

Standard

Og selvsagt har jeg MT babyhawk og buggis, noe annet skulle tatt seg ut

Gammel 25-06-07, 22:50   #327
Tartex
Fortsatt i ammetåke

Tartex sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tartex er litt kul
Standard

Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Nå har jeg humret og fnist, nikket og rystet meg gjennom denne tråden og enda på visa er at jeg skjønte at jeg må melde meg inn her gitt. Det var rødbetene som vant meg over.

Tartex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:54   #328
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tartex, her.

Nå har jeg humret og fnist, nikket og rystet meg gjennom denne tråden og enda på visa er at jeg skjønte at jeg må melde meg inn her gitt. Det var rødbetene som vant meg over.

Velkommen skal du værë.

Gammel 25-06-07, 22:56   #329
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en hvit, stygg kaffetrakter.. *åpplyser*

Men hvorfor så mye snakk om kaffe, la oss snakke om noe bedre, som for eksempel TE

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:59   #330
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Men hvorfor så mye snakk om kaffe, la oss snakke om noe bedre, som for eksempel TE

Kakao! Usukret, økologisk og fairtrade selvfølgelig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 23:00   #331
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Kakao! Usukret, økologisk og fairtrade selvfølgelig.

Gammel 25-06-07, 23:02   #332
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Har du smakt usukret (økologisk) kakao? Det har jeg, og det er skikkelig fælt. Smaker nok bedre med litt tilsatt fairtrade

Gammel 25-06-07, 23:05   #333
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg drikker ikke kaffe. *bare barnet*

Gammel 25-06-07, 23:08   #334
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 23:09   #335
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg drikker ikke kaffe. *bare barnet*

Ikke jeg heller. Kakao er jo my-ye bedre

Gammel 25-06-07, 23:13   #336
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du smakt usukret (økologisk) kakao? Det har jeg, og det er skikkelig fælt. Smaker nok bedre med litt tilsatt fairtrade

Eller aspartam?

Gammel 25-06-07, 23:14   #337
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Jeg overså usukret delen.
Mulig det var en fortrengelse.
Økologisk, fairtrade kakao er da ingenting i veien med.
Og heller ikke øko, fairtrade sukker

Gammel 25-06-07, 23:14   #338
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Eller aspartam?

Banneord!

Gammel 25-06-07, 23:15   #339
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Eller aspartam?

Nei FYSJ!! Sånt svineri vil vi ikke ha inn i de sunne, veltrente og brune (med selvfølgelig solkremutenparabenerogparfyme innsmurte) kroppene våre.

Gammel 25-06-07, 23:15   #340
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Dæven.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.