Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagbladet - syk av singellivet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-16, 10:22   #61
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagbladet - syk av singellivet

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg nekter å gi mammatilmichelle seerklikk! jeg blir kvinnevond av klickbaitene hennes og sluttet å følge for å få ned blodtrykket. jeg begynte å følge fordi jeg tullet meg inn i noe vinne-greier.

Om du har instagram må du sjekke ut brukeren 'Hermanflesvig' og hannes parodier av blandt annet mammatilmichelle Fantastisk bra!

https://instagram.com/p/BJ7LnskD6hI/

https://instagram.com/p/BJR-TFCDX2Y/

Gammel 15-09-16, 10:49   #62
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Her må noen gi oss en forklaring med teskje, altså tonem. Naia som i Raya (tonem 1) eller som i Maia (tonem 2)?

Hmmm, jeg sier de likedan.

Kan du friske opp tonemene mine med bønner og bønder (østnorsk)?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 10:52   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du friske opp tonemene mine med bønn og bønder (østnorsk)?

Bønder er tonem 1 (Raya, kaia (brygga)) og bønner tonem 2 (navnet Kaja).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 10:52   #64
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du friske opp tonemene mine med bønn og bønder (østnorsk)?

DET gjør jeg jo IKKE. :har drukket kaffen nå: Jeg vil si Naia som Raya om det er slik. Men pga aksenten vil jeg si mer eksotisk Na-IIIIII-a. Med 3 stavelser!

Gammel 15-09-16, 10:53   #65
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Fjernbønn hjalp.

Gammel 15-09-16, 10:55   #66
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Fotballfrue selv uttalte navnet på snap og sa at det var trykk på første a-en, altså: Naaia

på egne vegne.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 10:57   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest fascinert over at dere har Fotballfrue på Snap.
(jeg føler meg gammel der og bruker det bare sporadisk. Har sikkert 15 venner eller noe sånt).

Gammel 15-09-16, 10:57   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Fotballfrue selv uttalte navnet på snap og sa at det var trykk på første a-en, altså: Naaia

på egne vegne.

Men trykk og trykk - begge uttalemulighetene her har jo trykk på første stavelse. Det er jo ikke "nai'aaaa" som i hurra, akkurat (håper jeg).

Gammel 15-09-16, 10:59   #69
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er mest fascinert over at dere har Fotballfrue på Snap.
(jeg føler meg gammel der og bruker det bare sporadisk. Har sikkert 15 venner eller noe sånt).

Er vel egentlig mest fordi hun tidligere laget endel lavkarbomat.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 11:08   #70
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men trykk og trykk - begge uttalemulighetene her har jo trykk på første stavelse. Det er jo ikke "nai'aaaa" som i hurra, akkurat (håper jeg).

Gammel 15-09-16, 11:12   #71
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser ikke rosa-blogger eller kjendisnyheter. Likevel kan jeg det meste om kjendiser og slik. Fordi hjernen min mener at dette er viktig informasjon, og den lagret alt av kjendis-nyheter, bare jeg tittet på det. Dømrade hjerne! Kunne brukt plassen til noe annet nyttig!

Gammel 15-09-16, 11:26   #72
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det handler vel ikkje om trykk? Spørsmålet er vel om 'ai' uttalest som diftong, [ɑɪ̯] som i hai, eller om a-en og i-en blir uttalt som separate bokstaver [na:i:a].

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 13:30   #73
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Men tannlegen har ikke den streken? Som trolig makes all the difference?

Tannlegen er nok strek-løs. Hun er jo over 40 år, og driver ikke med slikt nymotens. tsk-tsk.

Gammel 15-09-16, 13:48   #74
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Tannlegen er nok strek-løs. Hun er jo over 40 år, og driver ikke med slikt nymotens. tsk-tsk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 14:40   #75
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frå bloggen

"En annen ting mange lurer på, er hvordan navnet hennes uttales og grunnen til at vi velger å skrive det med akutt aksent over a er rett og slett fordi vi i fremtiden skal unngå uttalefeil. Det er altså trykk på á og uttalen er med i og ikke j – slik at det blir Náia og ikke Naja som i Maja ;-) Håper det var litt mer forklarende. Jeg ville egentlig skrevet det uten aksent, men jeg tror det er best slik på grunn av uttalen. Når det gjelder betydningen av navnet – lillesøster – så fant jeg dette da jeg søkte på det første gangen vi bestemte oss for at hun skulle hete det. Náia er mer brukt i Danmark og er veldig sjelden her i Norge, og vi valgte det jo fordi det klinger så godt til Nelia og fordi det er veldig unikt – som storesøster sitt nav også er. Og det viktigste av alt – vi synes selvfølgelig det er helt nydelig! At det refereres til betydningen “lillesøster” synes jeg bare er ekstra søtt. Første og eneste gang jeg har hørt navnet var da jeg traff desgineren til Adax – Naja Silfen – for første gang. Jeg forelsket meg i navnet umiddelbart og i Danmark uttaler de det akkurat som vi, selv når det skrives med j. Så det går jo også an å tenke litt dansk når du uttaler det ;-) Uæ, dette ble mye greier angående navnet, men det har vært så mange spørsmål!"

Gammel 15-09-16, 14:42   #76
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Takk Tussa, nå får jeg sove i natt.

Gammel 15-09-16, 14:47   #77
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, dette var jo oppklarende. Jeez, hvorfor velger folk navn som ikke er navn?

Gammel 15-09-16, 14:48   #78
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette var jo oppklarende. Jeez, hvorfor velger folk navn som ikke er navn?

Det er det eg meiner om navnet Rune. Kva er det slags navn.

Gammel 15-09-16, 14:49   #79
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan klarer man å ikke uttale det med j? Smile litt mens man sier det?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 14:49   #80
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Naa

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.