Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Helsekost og opplysning om produkter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 12:48   #21
tutta
Passiv

Standard

Sv: Helsekost og opplysning om produkter

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg har prøvd Oxytarm et par ganger og husker at tok jeg full anbefalt dose så fikk jeg ubehag. Voldsomme luftsmerter b.la. Du har ikke prøvd for stor dose og at du evnt kan redusere antall tabl?

Jeg kan godt se for meg at har man lavt blodtrykk så vil det påvirkes enda mere om tarmsystemet går igjennom fulll opprensking på kort tid. På samme vis som vanndrivende kan virke inn på blodtrykket.

Høres veldig logisk ut å redusere dosen. Men det er noe i det å spise "riktig mat" når man går på slik en kur også. Hører ofte sammen.

Eksempel: Hjelper ikke med tarmskylling hvis du går rett og spiser kebab. Da går vinning opp i spinning!

Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:53   #22
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Høres veldig logisk ut å redusere dosen. Men det er noe i det å spise "riktig mat" når man går på slik en kur også. Hører ofte sammen.

Eksempel: Hjelper ikke med tarmskylling hvis du går rett og spiser kebab. Da går vinning opp i spinning!

Selvsagt er kosten ellers viktig. Kebab spiser jeg aldri og er ellers svært så nøye med hva jeg putter i munnen.
Men oxytarm kan være ganske så kraftige greier og det bør informeres om ved kjøp at kunden ikke starter på max dose.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:55   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg informerte ALLTID kundene om eventuelle bivirkninger pga. utrenskning om de kjøpte slike produkter. Mange har jo ikke engang hørt om det og får sjokk og tror de ikke tåler produktet når de får disse symptomene.

Gammel 26-06-07, 13:01   #24
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg informerte ALLTID kundene om eventuelle bivirkninger pga. utrenskning om de kjøpte slike produkter. Mange har jo ikke engang hørt om det og får sjokk og tror de ikke tåler produktet når de får disse symptomene.

Bra er det.
Kjøper jeg helskekost produkter så velger jeg ut den butkken hvor jeg vet at de kan sine ting.

Det mange tror som kjøper disse helsekost produktene er at de kan bruke dem sånn uten videre for siden de er uten resept så er de helt ufarlige og uten bivirkniner. Slik er det jo ikke.

Gammel 26-06-07, 13:08   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, alt kan misbrukes, det er derfor jeg blir så forbanna frustrert over at helsekostpersonale ikke trenger å ha et eneste kurs eller noe som helst for å jobbe der. Jeg fikk Helsekost Fagskolen av arbeidgiver (Life) som mente at kunnskap om det man jobber med betyr alt. Vi fikk også kurs hele tiden, så jeg har iallfall 40-50 kurs innen urter, vitaminer og mineraler, ernæring og lignende bak meg. Mens flere jeg kjenner som jobbet i en annen kjede (gidder ikke henge ut kjeden, men jeg har ikke akkurat det beste synet på dem), i forskjellige butikker, ble satt rett inn i jobben uten noen som helst opplæring, og de ble aldri tilbudt kurs eller noe som helst, selv ikke etter flere år i bransjen.

Gammel 26-06-07, 13:11   #26
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke fått noen andre symptomer på utrenskning, det har jeg aldri fått på noen av de produktene jeg har prøvd. Ikke noe mer på do, ikke mer luft osv. Kostholdet mitt består generelt av mye fullkorn, meieriprodukter og grønt.

JEg har vært mye bedre i hodet i dag som jeg ikke tok disse i går kveld eller i dag morges. Kanskje jeg skal gi de noen dager til, jeg er tross alt sykemeldt så det er ikke noe krise om jeg føler meg litt syk .

Gammel 26-06-07, 13:30   #27
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg har ikke fått noen andre symptomer på utrenskning, det har jeg aldri fått på noen av de produktene jeg har prøvd. Ikke noe mer på do, ikke mer luft osv. Kostholdet mitt består generelt av mye fullkorn, meieriprodukter og grønt.

JEg har vært mye bedre i hodet i dag som jeg ikke tok disse i går kveld eller i dag morges. Kanskje jeg skal gi de noen dager til, jeg er tross alt sykemeldt så det er ikke noe krise om jeg føler meg litt syk .

Kanskje du ikke har behov for dem? Jeg følte iallefall at jeg fikk nok effekt av den kosten jeg inntok.
Prøvde Oxytarm etter anbefaling fra ei venninne og måtte derfor prøve.

Gammel 26-06-07, 13:34   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Kosten regulerer som regel magen nok ja. Hvetemel og andre raske karbohydrater er rene killeren for magen for mange. Når jeg unngår hvete, sukker og andre raske karbs, fungerer magen min som ei klokke.

Gammel 26-06-07, 13:50   #29
tutta
Passiv

Standard

Det mange glemmer at selv om produktene på helsekost kan kjøpes av alle, så er det mange av produktene man burde vært forskrevet av en naturterapeut for å bruke. Naturmidler,vitaminer og mineraler er ikke bare å pøse på med nei.

Butikkene burde vogså være mere selektive på hvem de ansetter og har de ikke utdanning innen ernæring,vitaminer,mineraler etc burde det være butikkens plinkt å skolere sine ansatte.

Vet at terapi-consult/Solaray holder kurser i sine produkter for de som ønsker det av butikkansatte.

Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 13:53   #30
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kan godt hende jeg ikke trenger de, men er desperat og prøver det jeg kan for jeg er plaget med oppblåst mage.

Gammel 26-06-07, 13:56   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Vet at terapi-consult/Solaray holder kurser i sine produkter for de som ønsker det av butikkansatte.

Ja de har jeg vært på, flotte kurs. Biosan også, samt. Bio-serien (Pharma Nord). Veldig lærerike kurs. Pharma Nord sitt kurs gikk over 6-7 timer, hele dagen.

Gammel 26-06-07, 14:01   #32
tutta
Passiv

Standard

Ja de har jeg vært på, flotte kurs. Biosan også, samt. Bio-serien (Pharma Nord). Veldig lærerike kurs. Pharma Nord sitt kurs gikk over 6-7 timer, hele dagen.

Fantastisk!!!

Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 14:01   #33
tutta
Passiv

Standard

Kan godt hende jeg ikke trenger de, men er desperat og prøver det jeg kan for jeg er plaget med oppblåst mage.

Har du vurdert å gå til en ernæringsterapeut å få hjelp??

Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 14:17   #34
Michelle
X First Lady

Standard

Kan det være noe du ikke tåler? Tenker på melkeprodukter, hvetemel osv.

Gammel 26-06-07, 14:20   #35
Michelle
X First Lady

Standard

Kosten regulerer som regel magen nok ja. Hvetemel og andre raske karbohydrater er rene killeren for magen for mange. Når jeg unngår hvete, sukker og andre raske karbs, fungerer magen min som ei klokke.

Jeg inntar også en kost som er uten hvetemel og raske karbohydrater og merker hvor godt det er for min kropp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.