Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Dette er jeg usikker på om stemmer. Jeg vet at datagrunnlaget er tynt når man ser på egen familie og slekt, men der er det helt klart at uførheten har gått i arv, mens årsaken til uførheten har ingen arvelige årsaker. I hvert fall ikke som blir uttalt.
Det er jo også et par bygder i Nord-Norge som har vært fremstilt som skrekkeksempler på dette med sosial aksept for uførhet, hvor en forunderlig mye større del av lokalsamfunnet er uføretrygdet enn ellers i landet. Da stiller jeg spørsmål ved om det er så mange flere som er syke, og mistenker at det heller er lettere å problematisere egen sykdom nok til at man blir ufør når det samme gjelder så mange andre.
https://www.nrk.no/dokumentar/uforeb...gen-1.12526689
Det er absolutt ei interessant problemstilling, og det her er langt meir relevant enn dei gamle materialet Neket lenka til. I saken frå 2006 var Åmli ein av kommunane som var lista opp, og det er ein kommune som har blitt henta fram i media fleire gonger som ein suksesskommune, når det gjeld målretta arbeid med sjukefråver og trygdebruk.
Det blir jo nevnd ein del andre faktorar i den saken om Ballangen og - nedlagte hjørnesteinsbedrifter, høg gjennomsnittsalder på innbyggjarar og store avstander til nabobygder kor ein kan jobbe. Dette er vel spesielle forhold, som er med på å gjere overføringsverdien til tettare befolka områder med meir spredning i befolkning og fleire arbeidsplasser liten. 20% er veldig høgt, det er ikkje det. Men det blir jo og der nevnt at moglegheita for å få tilrettelagt arbeid er lita.
Eg trur i alle fall ikkje at det å kutte sjukelønn på nasjonalt plan fordi det er fire relativt isolerte bygder med spesiell demografi som skil seg ut. Eg synest heller ikkje det er grunnlag for å komme med generelle uttalelser om at uførhet smitter.
At Åmli har klart å jobbe seg bort frå lista over kommunar som skil seg ut, er vel heller eit signal om å undersøke kva suksessen der kjem av og anvende dei same tiltaka.